• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3600 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ مرداد

۱۵ سال است براي مدال المپيك مي‌جنگم

الهه احمدي: هنوز هم دست‌بردار نيستم

خيلي‌ها روي مدالش در المپيك ريو حساب باز كرده بودند. ماه‌ها در صدر جدول جهاني تيراندازي بود و تجربه يك‌بار حضور در فينال المپيك شانسش را براي كسب مدال در المپيك ۲۰۱۶ ريو بيشتر مي‌كرد. شليك او در مرحله مقدماتي و كسب رتبه سومي كه او را به فينال رساند، كاروان المپيك ايران را به كسب نخستين مدال اميدوار كرد اما الهه احمدي در كمال شايستگي مجددا رتبه ششم المپيك لندن را اين‌بار در برزيل تكرار كرد.
الهه احمدي با اشاره به رقابت‌هاي تيراندازي المپيك ريو و عملكردش در اين مسابقات اظهار كرد: « من ششم شدم در حالي كه براي كسب جايگاه خيلي بهتر از اين تمرين كرده بودم. البته خاصيت ورزش همين است و قرار نيست در آن همه پيش‌بيني‌ها به واقعيت تبديل شود. كما اينكه در المپيك ريو هم خيلي از ركوردداران به فينال هم نرسيدند. وي با بيان اينكه از همان ابتدا هدفش حضور صرف در المپيك نبوده است، ادامه داد: ١٥ سال تلاش كردم تا مدال المپيك بگيرم؛ قبل از المپيك لندن به فكر مدال بودم اما در هر دو المپيك هم ششم شدم.»
احمدي با تاكيد بر اينكه همچنان كسب مدال المپيك را در برنامه دارد و از دستيابي به آن نااميد نشده است، ادامه داد: « براي ورزشكاري مانند من كه در شرايط سخت و تنهاي تنها تمرين كرده، دستيابي به مدال المپيك براي كامل كردن آرزوهاي ورزشي‌ام اهميت زيادي دارد. بنابراين از همين امسال براي كسب سهميه المپيك توكيو و كسب مدال در اين بازي‌ها تلاش مي‌كنم. البته شايد هم اين اتفاق نيفتد و نتوانم مدال بگيرم اما از تلاش دست بر نمي‌دارم. من در المپيك ريو مدال نگرفتم و شايد يكي از دلايل آن، اين بوده كه ساير تيراندازان بهتر از من تمرين كرده بودند.»
احمدي با بيان اينكه مدال المپيك براي من چيزي خارج از آرزو شده است، گفت: « مي‌دانم چهار سال آينده به مراتب براي من سخت‌تر از هشت سال گذشته خواهد بود چون بايد بيشتر و مصمم‌تر از قبل تمرين كنم تا در توكيو بالاخره به مدال برسم. در حال حاضر درباره برنامه‌هايم براي آينده بايد بگويم كه قطعا قبل از هر مساله به استراحت نياز دارم، ضمن اينكه بايد با يك روانشناس ملاقات داشته باشم و همزمان خودم را از نظر رواني، تغذيه و تكنيك آماده‌تر كنم. من اين شايستگي را داشتم كه در المپيك ريو مدال بگيرم اما نشد، البته همين‌كه جايگاهم در المپيك لندن را حفظ كردم بي‌نهايت خوشحالم و بابت آن خدا را شاكرم. من در مرحله مقدماتي المپيك ريو عالي بودم طوري‌كه رضايت را در چهره مربي‌ام مي‌ديدم اما در فينال نتوانستم تمركز داشته باشم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون