• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3601 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ مرداد

وزير آموزش و پرورش مهمان اصلاح‌طلبان مجلس

جمع‌بندي فراكسيون اميد درباره فاني به چهارشنبه موكول شد

گروه سياسي

با جدي‌تر شدن استيضاح وزير آموزش و پرورش، روز گذشته علي اصغر فاني در جلسه شوراي مركزي فراكسيون اميد حاضر شد تا در يك جلسه 130 دقيقه‌اي آخرين رايزني‌هايش را براي جلب نظر فراكسيون اميدي‌ها انجام دهد. فراكسيوني كه تعداد بالاي اعضايش در مجلس مي‌تواند در جدي شدن يا نشدن استيضاح يا راي آوردن و راي نياوردن آن در صورت آمدن به صحن علني مجلس تاثيرگذار باشد. اينكه او موفق شده تا نظر مثبت فراكسيون اميد را به خود جلب كند يا خير، در جلسه چهارشنبه صبح هيات رييسه فراكسيون مشخص مي‌شود.
در اين جلسه تعدادي از نمايندگان استيضاح‌كننده هم حضور داشتند و آن‌طور كه بهرام پارسايي، سخنگوي فراكسيون اميد به «اعتماد» گفته است اين استيضاح يكي از استيضاح‌هاي غيرسياسي در مجلس است و به همين دليل درميان امضا‌كنندگان استيضاح همه گروه‌هاي سياسي از فراكسيون اصولگرايان، اميد و مستقلين حضور دارند. به هر حال بنا به گفته پارسايي، «عدم به كارگيري نيروهاي جوان و فعال در بدنه وزارت آموزش و پرورش و به كارگيري نيروهاي بازنشسته»، «گله‌مندي از تيم ستادي وزارتخانه و نداشتن برنامه خاص توسعه‌اي در برنامه ششم توسعه براي اين وزارتخانه»، «دريافت شهريه‌هاي غيرقانوني از دانش‌آموزان و هدايت تحصيلي اجباري»، «تعامل وزير با نمايندگان و ضعف در برقراري رابطه با مجلس» عمده‌ترين مواردي بوده است كه نمايندگان منتقد در جلسه با وزير آموزش و پرورش در ميان گذاشته‌اند. البته به گفته پارسايي در جمع نمايندگان علاوه بر منتقدين، آنهايي كه از عملكرد وزير هم دفاع مي‌كردند حضور داشتند.
اما توضيحات وزير چندان نتوانست نظر نمايندگان منتقد را درباره استيضاح عوض كند. هرچند او به «اعتماد» گفت استيضاح براي فراكسيون اميد آخرين گزينه است و همه تلاش ما اين است كه يا با جلب نظر نمايندگان يا با تغيير وزير از سوي رييس‌جمهور موضوع استيضاح منتفي شود.
اين نكته‌اي بود كه محمدرضا عارف، رييس فراكسيون هم دو روز قبل در جمع خبرنگاران بر آن تاكيد كرده بود. پارسايي تاكيد دارد هدف همه حاضرين در جلسه چه مدافعين عملكرد وزير و چه منتقدان عملكرد او، حمايت از برنامه‌هاي دولت و تقويت توان اجرايي آن است.

توضيحات فاني به اعضاي فراكسيون اميد چه بود؟
آن‌طور كه سخنگوي فراكسيون اميد به «اعتماد» گفته است دكتر فاني در مورد تمام انتقادي كه درباره عملكرد او و وزارتخانه‌اش از سوي نمايندگان مطرح شده بدون اينكه بخواهد قول تغيير رويه در اين وزارتخانه را بدهد صرفا دفاع كرده است. فاني كه با مشاوران و معاونينش در جلسه حاضر شده بود به نمايندگان توضيح داد كه از زمان مديريت او بر وزارتخانه حقوق فرهنگيان و وضع معيشتي آنها از تورم و برنامه توسعه خيلي جلوتر بوده تا جايي كه حقوق و دريافتي آنها 82 درصد در همين سه سال گذشته افزايش داشته است.
به گفته پارسايي، فاني معتقد است در تغيير مديران موفق عمل كرده است. اما به گفته پارسايي بعد از اين دفاعيات فاني از عملكرد خودش، نمايندگان منتقد خطاب به او گفتند اگر واقعا عملكرد شما خوب است دليل اعتراضات فرهنگيان به شما چيست.
 پاسخ وزير هم در اين مورد جالب بود. او خطاب به نمايندگان گفت در دوره قبل به دليل وجود فضاي بسته امنيتي در وزارتخانه اعتراض‌ها كم‌تر ظهور و بروز داشت اما در اين دولت با برداشته شدن فضاي امنيتي آنها آزادانه مي‌توانند به رويه‌ها اعتراض كنند و اين خودش يك حسن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون