• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3602 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۷ مرداد

عدد نوشت

خريد كالا با كارت اعتباري

سخنگوي انجمن توليدكنندگان لوازم خانگي از فروش حدود ۴۰ ميليارد تومان كالا از طريق كارت اعتباري خبر داد و در عين حال گفت كه برخي وطن‌فروشان در اين ميان سنگ برندهاي خارجي را به سينه مي‌زنند. حميدرضا غزنوي، با بيان اينكه تاكنون حدود ۴۰ ميليارد تومان كالا از طريق كارت‌هاي اعتباري به فروش رفته است، اظهار كرد: اين رقم حدود يك درصد از اعتبار در نظر گرفته شده براي كل طرح است كه تقريبا سه چهارم اين فروش مربوط به لوازم خانگي و يك چهارم آن در رابطه با ساير كالاها است. وي با بيان اينكه دامنه افرادي كه مشمول اين طرح مي‌شوند كوچك است، گفت: وزير صنعت، معدن و تجارت بنا به درخواست انجمن توليدكنندگان لوازم خانگي، از رييس‌جمهور درخواست كرده كه دامنه شمول كارت‌هاي اعتباري بازتر شود تا كليه كارمندان لشكري و كشوري بتوانند از اين تسهيلات استفاده كنند اما تاكنون اتفاقي در اين حوزه نيفتاده و اين بزرگ‌ترين مشكل طرح كارت اعتباري است. وي با بيان اينكه از دولت مي‌خواهيم اين گره را حل كند، ادامه داد: تاكنون بيش از ۱۰۰ هزار كارت اعتباري خريد كالا صادر شده اما كمتر از ۵۰ هزار عدد كارت اعتباري توزيع شده است و از ميان كساني كه اين كارت را گرفته‌اند هم برخي منتظرند تا سقف آن را افزايش دهند.

 

صادرات قطعات خودرو ايراني

در چهار ماه نخست امسال ايران ۷۰۰۰ تن معادل ۱۱۳ ميليارد تومان خودرو و قطعات خودرو به كشورهاي عراق، افغانستان، امارات متحده عربي، انگلستان و فرانسه صادر كرده است. بر اساس اطلاعات گمرك در پنج ماه نخست سال جاري ۷۸۵۷ تن به ارزش ۱۱۳ ميليارد و ۶۰۹ ميليون تومان قطعات خودرو به كشورهاي عراق، افغانستان، امارت متحده عربي، ازبكستان، انگلستان، سوريه و غيره صادر شده است. قطعات خودرو صادراتي ايران شامل دستگاه‌هاي تراكتور كشاورزي، خودروي سواري ۴۰۵، اجزا و قطعات تراكتور، اگزوز ماشين، رادياتور آلومينيومي، كاسه چرخ اتومبيل، لوازم يدكي خودرو، كيسه باد، كمك فنر خودرو و غيره بوده است.

 

افزايش سرمايه‌گذاري‌ خارجي در پسابرجام  

فتح‌علي محمدزاده، معاون سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران از معرفي بيش از يك‌سوم واحدهاي توليدي و صنعتي مشكل‌دار كشور كه پرونده آنها در كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد بررسي شده به بانك‌هاي عامل خبر داد و اظهار كرد: بانك‌هاي عامل در صورت تشكيل سريع پرونده از سوي واحدهاي توليدي - صنعتي و طي مراحل قانوني، ظرف مدت چند روز تسهيلات مورد نياز را در اختيار اين واحدها قرار مي‌دهند. وي از ثبت‌نام بالغ بر ۴۳ هزار واحد توليدي و صنعتي مشكل‌دار كشور براي استفاده از تسهيلات رونق توليد در سامانه دولتي بهين‌ياب خبر داد و افزود: تاكنون كارگروه‌هاي تسهيل و رفع موانع توليد در سراسر كشور موفق به بررسي پرونده‌ها و درخواست‌هاي بيش از ۱۵ هزار و ۱۰۰ واحد توليدي و صنعتي مشكل‌دار كوچك و بزرگ شدند.

 

كاهش عرضه پوشاك قاچاق

ابوالقاسم شيرازي، رييس سازمان بسيج اصناف و بازاريان تهران بزرگ گفت: به‌زودي طرح برخورد با عرضه پوشاك نامتعارف و ناهنجار در ساير استان‌هاي كشور توسط مسوولان و اتحاديه‌هاي صنفي آغاز مي‌شود و شهر تهران در اين خصوص به عنوان پايلوت در نظر گرفته شده است. از وظايف ذاتي اتحاديه پوشاك آن است كه در توليد و عرضه پوشاك دخالت كند و در اين ارتباط نظارت‌هاي لازم را انجام دهد. وي افزود: پوشاك قاچاق از دغدغه‌هاي توليدكنندگان پوشاك به حساب مي‌آيد هرچند كه ميزان ورود غيرقانوني پوشاك به كشور كاهش پيدا كرده اما اثرات مخرب آن وجود دارد. رييس اتحاديه پوشاك افزود: در سال‌هاي انتهايي دولت دهم و همچنين دولت يازدهم اقدامات موثري براي برخورد با واردات پوشاك قاچاق صورت گرفت و ميزان ورود پوشاك قاچاق به كشور را به رقم 60 درصد رساند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون