• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3602 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۷ مرداد

عبدالله ناصري در گفت‌وگو با «اعتماد»:

ممكن است تركيب شوراي عالي تغيير كند

1- شوراي عالي مجموعه هماهنگي و ائتلاف اصلاح‌طلبان درراستاي فعاليت‌هاي انتخاباتي است. همان نقشي كه در انتخابات مجلس داشت ادامه خواهد داد. ساختار و اسكلت و هدفگذاري‌ها همان است اما ممكن است كه تركيب نيروي انساني در آن كمي تغيير داشته باشد. به دليل تفاوت‌هاي ساختاري انتخابات رياست‌جمهوري و مجلس ممكن است كارگروه‌هايي كه در شوراي عالي وجود داشت نيز دستخوش تغيير شود. اين شورا در اين انتخابات ماموريت مخصوص به خود دارد كه بايد خود را با آن ماموريت تنظيم كند. بنابراين اين احتمال وجود دارد كه از نظر ساختاري تغيير كند. ليكن الگو همان الگوي شوراي عالي در انتخابات 94 است.
2- شوراي عالي در مجموع كار خود را خوب انجام داد اما زماني كه شكل گرفت بحث عمده كار تشكيل مجامع استاني بود. با توجه به اينكه برخي اعضاي شوراي عالي امروز وارد مجلس شده‌اند و مشغله‌هاي زيادي پيدا كرده‌اند، ممكن است كمي در تركيب شوراي عالي تغييراتي به وجود ‌آيد؛ از اين رو ممكن است مجموعه‌اي اضافه شود.
3- در مورد كميته‌اي كه قرار است به بررسي اصلاح ساختارها و تركيب شوراي عالي بپردازد، بايد تصميم‌گيري شود. اين كميته متنوع است و احتمال دارد كه فقط متشكل از هيات رييسه شوراي عالي نباشد. اين كميته با نظر نهايي شوراي عالي و رييس دولت اصلاحات به تصويب خواهد رسيد و كارش را آغاز مي‌كند. در جلسه شب گذشته حدود 10 نفر غايب وجود داشت كه سفر بودند يا براي حاضر شدن در جلسه مشكل داشتند و علت غيبت آنها مخالفت با ساختار و رويكرد شوراي عالي سياستگذاري نبود.
4-كارگروهي كه به رياست آقاي نجفي تشكيل شده برنامه‌هايي را در چارچوب انتخابات شوراها تدوين مي‌كند و برنامه‌اش را ارايه خواهد داد و نهايتا هماهنگ با شوراي عالي به وظايفي كه برايش تعيين مي‌شود ادامه خواهد داد.
5- در مورد نقش آقاي عارف در شوراي عالي سياستگذاري بعدا تصميم‌گيري خواهد شد. آقاي عارف به خاطر مسووليتي كه در مجلس دارند و رياست مجموعه مجلس را به عهده دارد ممكن است نخواهد همچنان مسووليت شوراي عالي را به عهده بگيرد. نظر ديگران بر اين است كه كماكان مسووليت شوراي عالي را بپذيرند ولي برخي دوستان معتقدند آقاي عارف مسووليت و مشغله فراكسيون اميد را در مجلس دارد و اينها به اندازه كافي وقت او را مي‌گيرد. نهايتا تصميم‌گيري در مورد همه اينها به آينده موكول شده است.
6-شوراي عالي براي امر انتخابات برنامه‌ريزي شده است. حزب فراگير موضوع ديگري است كه در جاهاي ديگري براي تحقق آن بايد فكر كرد. به هر حال فعلا بنا نيست شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان به سمت حزب فراگير برود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون