• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3602 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۷ مرداد

نكونام از بازي خداحافظي‌اش كنار كشيد

ابهام در فعاليت‌هاي مالي باشگاه هنرمندان

كاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال ايران در بازي خداحافظي‌اش كه ستارگان لاليگا در آن شركت مي‌كنند حضور نخواهد داشت. قرار بود در روز چهارم شهريورماه سال جاري يك ديدار دوستانه بين ستارگان فوتبال جهان و باشگاه هنرمندان براي خداحافظي رسمي جواد نكونام، كاپيتان سابق تيم ملي و مربي فعلي اين تيم از دنياي فوتبال برگزار شود كه به خاطر برخي اختلافات ايجاد شده، نكونام ديروز از حضور در اين ديدار انصراف داد. طبق اعلام باشگاه هنرمندان، يك ليست از سوي اين باشگاه براي ديدار روز چهارم شهريور اعلام شد كه گويا فوتباليست‌هاي حاضر در اين ليست مورد تاييد نكونام نبودند كه همين امر موجب انصراف نكونام شده است. اين در حالي است كه كاپيتان سابق تيم ملي براي نكوداشت ستاره‌هاي بزرگ فوتبال ايران از جمله علي پروين، حميد استيلي، خداداد عزيزي، سيروس دين محمدي، احمدرضا عابدزاده و... ليست ديگري را مدنظر دارد كه اين ليست را در اختيار يكي از بازيكنان قديمي فوتبال ايران قرار داده تا براي بازگشت به اين ديدار، حضور بازيكناني كه وي مدنظر دارد محقق شود. البته جواد نكونام اعلام كرده كه از انجام اين بازي به طور رسمي انصراف داده است.
همچنين به نظر مي‌رسد باز شدن پاي يكي از دلالان به فوتبال ايران بيش از پيش نكونام را به انصراف از اين ديدار دوستانه ترغيب كرده است و نكته قابل توجه اينكه از پشت پرده اخباري به گوش مي‌رسد مبني بر اينكه برخي نهادهاي امنيتي به تازگي پيگير مسائل مربوط به اين دلال هستند.
بهنام ابوالقاسم‌پور كه ارتباط بسيار دوستانه‌اي با نكونام دارد اما درباره اتفاقات اخير اعلام كرد: « با توجه به اينكه جواد درخصوص موضوعات مختلف با من مشورت مي‌كند، در اين مورد نيز صحبت‌هايي را با هم انجام داديم و يكي از دلايل اصلي انصراف او عدم شفاف‌سازي مالي بود. از سوي ديگر اعلام شد كه بازيكناني مثل عابدزاده، دين‌محمدي، نامجو مطلق، خداداد عزيزي، علي پروين، مهرداد ميناوند و. . . نبايد در اين بازي باشند و باشگاه هنرمندان گفته‌اند كه خودشان 5 بازيكن را معرفي مي‌كنند، اما اين درحالي بود كه جواد كه همواره به بزرگان فوتبال ايران احترام مي‌گذارد در واكنش به اين موضوع تاييد كرده كه يك تار موي فوتباليست‌ها را عوض نمي‌كند و حتي اگر بازي مهم‌تري هم در پيش بود، در آن شركت نمي‌كرد. الان هم ليست اصلي فوتباليست‌هايي كه جواد دعوت كرده، در دست من است و به موقع آن را منتشر مي‌كنم تا مشخص شود كه او چه كساني را به اين بازي دعوت كرده بود. درواقع هر زمان كه باشگاه هنرمندان ليستش را منتشر كرد، ما هم اين كار را انجام مي‌دهيم تا براي اذهان عمومي شفاف‌سازي شده و مورد خاصي پشت پرده باقي نماند.»
بعد از اين صحبت‌هاي ابوالقاسم‌پور اين‌بار نوبت به حميسي، رييس حراست فدراسيون فوتبال بود كه با توضيحات خودش به برخي ابهامات مالي در فعاليت‌هاي باشگاه هنرمندان بپردازد. محمدحسن حميسي در مورد اينكه گفته مي‌شود ديدارهاي دوستانه و خيرخواهانه‌اي كه باشگاه هنرمندان برگزار مي‌كند كه البته براي آنها ستارگان فوتبال جهان را نيز به ايران مي‌كشاند، از شفافيت مالي برخوردار نيست تاكيد كرد: «چندين جلسه با مديريت باشگاه هنرمندان داشتيم چرا كه در اين بين اسناد و اوراق عملكرد مالي آنها در مسابقات گذشته بررسي شده كه مورد قبول وزارت ورزش نبوده و آنها از اين اسناد اقناع نشدند چرا كه سيستم مالي اين باشگاه از لحاظ مالي منسجم و مشخص نبود. در همين راستا مقرر شد در صورتي كه اين باشگاه بخواهد مسابقات فوتبال را برگزار كند چون اين مسابقات از برند فوتبالي برخوردار است هرگونه اقدام تحت نظارت و برگزاري سازمان ليگ فوتبال انجام شده تا از شرايط مالي شفافي برخوردار باشد. البته اين باشگاه مستقل و خصوصي است اما در هر صورت اسناد و مدارك آنها به لحاظ قانوني قابل استناد نبوده كه اين موضوع يعني عدم شفافيت مالي در بازي خيريه قبلي نيز واضح و مبرهن بود. بنابراين از اين پس اگر اين باشگاه بخواهد در فضاي فوتبال مسابقه‌اي را برگزار كند بايد زير نظر سازمان ليگ باشد تا مسائل مالي و نحوه برگزاري مشخص شود. در اين صورت اگر نهادهاي نظارتي نيز بخواهند به موضوع ورود كنند طرف آنها سازمان ليگ خواهد بود.»
روز گذشته خداداد عزيزي، چهره شناخته شده فوتبال ايران هم در مصاحبه‌اي به صورت رسمي اعلام كرد كه عده‌اي با برگزاري اين بازي‌هاي خيريه فقط به فكر پركردن جيب خودشان از پول و منافع شخصي هستند. علي پروين و مهدي هاشمي‌نسب‌هم رسما در مصاحبه‌هايي از مراجع ذي‌صلاح خواستند به موضوع عدم شفافيت مالي در فعاليت‌هاي باشگاه هنرمندان ورود كنند. پروين حتي به صورت رسمي اعلام كرد به زودي پيرامون اين اتفاقات افشاگري خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون