• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3602 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۷ مرداد

وزير ارشاد، نظر علم‌الهدي را تاييد كرد

ديگر در شهر مشهد كنسرت برگزار نمي‌شود

 

مساله لغو كنسرت‌ها در شهرستان‌ها يد طولايي دارد، شهر مشهد يكي از آن شهرهايي است كه بارها شاهد لغو كنسرت در آن بوده‌ايم. مي‌توان گفت كه در سال‌هاي اخير كمتر كنسرتي در اين شهر برگزار شده است و با حرف‌هايي كه حجت‌الاسلام علم‌الهدي جمعه پيش در خطبه‌هاي نماز جمعه در مشهد زد و بعدتر صحبت‌هاي وزير ارشاد در جمع خبرنگاران، نشان از اين دارد كه آقاي وزير عطاي برگزاري كنسرت در اين شهر را به لقايش بخشيده است و ‌ديگر در اين شهر كنسرتي برگزار نخواهد شد.
علم‌الهدي در نماز جمعه صراحتا اعلام كرد: «ما بايد بدانيم كه در شهر امام رضا (ع) زندگي مي‌كنيم، در شهر امام رضا (ع) نمي‌شود كنسرت برگزار كرد و ديگر نبايد سر اين موضوع با مردم يا برخي مسوولان كوته‌فكر چانه‌زني كرد. شما اگر كنسرت مي‌خواهي جاي ديگري زندگي كن، چرا بايد يك شهر زيارتي را انتخاب كنيد؟» او در واقع با اين حرف‌ها آب پاكي را روي دست خيلي‌ها ريخت. علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي چند روز بعد وقتي از او پرسيده شد كه نظرش درباره حرف‌هاي علم‌الهدي چيست، گفت كه ترجيح مي‌دهد در اين مورد اظهارنظري نكند، ‌اما با گذشتن چند روز، روزه سكوتش را شكست و در جمع خبرنگاران درباره اين اظهارنظر علم‌الهدي انگار قدري با اين نظر هم‌سو شده و دوباره تصميم گرفته سياست مدارا را پيش گيرد و گفته: «در شهر مشهد مقدس حرم امام رضا (ع) و بقعه مبارك ايشان قرار گرفته و به درخواست نماينده ولايت فقيه در مشهد مقدس كنسرت موسيقي در اين شهر برگزار نمي‌شود؛ اما برگزاري كنسرت‌هايي مانند عليرضا قرباني كه اشعار وزين دارند، بلامانع است. در هر صورت به احترام نظر ايشان كنسرتي در اين شهر برگزار نمي‌شود.»
او شايد از خير برگزاري كنسرت در شهر مشهد گذشته تا شهرهاي ديگر خراسان امكان برگزاري كنسرت داشته باشند به همين خاطر گفته است: «به هيچ عنوان قابل پذيرش نيست كه در نقاط ديگر استان خراسان كنسرت برگزار نشود و از نظر ما برگزاري كنسرت در شهرهايي مثل سبزوار و نقاط ديگر استان خراسان اشكالي ندارد.»
اما وزير در جمع خبرنگاران به نكات ديگري هم اشاره كرده‌ است، يكي از آنها حاشيه‌هايي است كه هفته‌نامه يالثارات به پا كرد و نقل هر مجلس و محفلي شد. اين نشريه اوايل مرداد عكسي از هنرمنداني كه در جشن حافظ شركت كرده بودند به همراه توهيني منتشر كرد كه اين موضوع با اعتراض جمعي از هنرمندان و بعد مسوولان ارشاد روبه‌رو شد، گرچه اعلام شد كه اين نشريه توقيف شده است اما در روز موعد بر خلاف انتظار روي دكه آمد. حسين نوش‌آبادي، معاون پارلماني وزارت فرهنگ دو روز پيش از ارسال پرونده قضايي‌وكيفري نشريه يالثارات در رابطه با توهين به هنرمندان به دادسرا خبر داده و گفته بود كه اين موضوع در قالب جرم به طور جداگانه درحال بررسي است.
او همچنين گفته بود كه نشريه يالثارات توقيف نشده و فقط لغو امتياز شده، در موضوع لغو امتياز، تصميم «هيات نظارت بر مطبوعات» قابل اعتراض است و دادستان در پي اعتراض اين نشريه دستور موقت صدور نشريه را داده است.
حالا آقاي وزير هم در جمع خبرنگاران همان حرف‌هاي نوش‌آبادي را تكرار كرده است و گفته كه اين هفته‌نامه از نظر وزارت ارشاد لغو پروانه شده و هيچ‌وجه قانوني براي ادامه فعاليت‌ آن نيست. دستگاه قضايي پرونده آن را پيگيري مي‌كند و ظاهرا موقتا اجازه فعاليت داده است؛ اما ما نمي‌دانيم اين چگونه اجازه‌نامه موقتي است كه اين هفته‌نامه همچنان منتشر مي‌شود.
فيلم فروشنده اصغر فرهادي و هجمه‌اي كه منتقدان وارد مي‌كنند يكي ديگر از سوالاتي بود كه جنتي به آن پاسخ داد و گفت كه فيلم فروشنده را ديده و مشكل عمده‌اي ندارد كه امكان نمايش نداشته باشد. او در اعتراض به كساني كه به اين فيلم هجمه وارد مي‌كنند هم گفته است: «اول فيلم را ببينند و بعد نظر بدهند؛ چون تا وقتي فيلم ديده نشده نمي‌توان در مورد آن سخني گفت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون