• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3624 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهريور

با ۳۵۰ میلیارد تومان‌ نقدینگی و مالكيت ۵ فروند هواپیما

6 «ايرلاين» در راهند

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي‌گفت: در‌ جلسه مشترك مسوولان عالي سازمان هواپيمايي با وزير راه و شهرسازي، موافقت اصولي با درخواست ۶ شركت جديد هواپيمايي و دو شركت هلي‌كوپتري صادر شد.
مقصود اسعدي ساماني، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي گفت: درخواست تعدادي از متقاضيان تاسيس شركت هواپيمايي و هلي‌كوپتري در جلسه با وزير راه و شهرسازي و مسوولان سازمان هواپيمايي مطرح و با اصلاحاتي به تصويب رسيد.
وي گفت: با تصميمي كه براي صدور موافقت اصولي به اين شركت‌ها گرفته شد، اين شركت‌ها از اين به بعد بايد به دنبال مقدمات كار و تامين سرمايه باشند.
ساماني توضيح داد: معمولا اين طور است كه بعد از گرفتن موافقتنامه اصولي، شركت‌هاي هواپيمايي ظرف ۶ ماه بعد وقت دارند تا نسبت به تامين سرمايه لازم، ۵ فروند هواپيما و الزامات مربوط به ساختار شركت و تدوين نظامنامه‌ها اقدام كنند و بحث كفايت سرمايه را زماني مي‌توانند تامين كنند كه مجوز بهره‌برداري بگيرند. به گفته ساماني ‌براي تاسيس شركت هواپيمايي شرايطي در نظر گرفته شده است كه گام اول آن‌ تا‌مين ۳۵۰ ميليارد تومان‌ نقدينگي و دارا بودن ۵ فروند هواپيماي ملكي است. ساماني تاكيد كرد كه بايد زمينه ورود سرمايه‌گذاران جديد و هواپيماهاي كوچك با ظرفيت كمتر فراهم شود تا اتصال فرودگاه‌هاي كوچك به يكديگر صورت گيرد. وي همچنين درخصوص آخرين وضعيت طرح كارتي شدن سوخت ايرلاين‌ها، گفت: بر اساس آخرين صحبت‌هايي كه داشتيم، با توجه به اينكه شركت‌ها در ۵ ماه گذشته صورت‌حساب‌هاي خود را به موقع پرداخت كرده‌اند بنابراين همين روشي كه طي ۵ ماهه گذشته اعمال شده است در آينده هم تدوام خواهد داشت. دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي در خصوص بحث بدهي شركت‌ها نيز گفت: قرار شد با استفاده از سازوكاري كه در تبصره ۲۳ قانون بودجه سال ۹۵ پيش‌بيني شده است، پيگيري‌هاي لازم صورت بگيرد تا با همكاري شركت‌هاي هواپيمايي و وزارت امور اقتصاد و دارايي برخي از بدهي‌هاي شركت‌هاي هواپيمايي به شركت نفت از محل استفاده از ظرفيت‌هاي تبصره ۲۳ قانون بودجه سال ۹۵ پرداخت شود. به گفته ساماني تمامي شركت‌هاي هواپيمايي با ارايه چك نسبت به تخصيص بدهي‌هاي گذشته خود اقدام كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون