• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3624 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهريور

سفر پنج نماينده مجلس به برزيل با انتقاداتي همراه شد

پيگيري طرح تثبيت شغلي قهرمانان پارالمپيك در مجلس

گروه سياسي| سفر پنج نفر از نمايندگان مجلس به برزيل با انتقاداتي مواجه شده است. محمدرضا تابش نماينده اردكان و رييس فراكسيون ورزش همراه با غلامرضا تاجگردون نماينده گچساران و رييس كميسيون برنامه و بودجه، طيبه سياوشي و سيده‌فاطمه ذوالقدر نمايندگان تهران و از اعضاي كميسيون فرهنگي و همچنين غلامعلي جعفرزاده‌ايمن‌آبادي نماينده رشت در جريان برگزاري مسابقات پارالمپيك ريو همراه با كاروان ورزشي ايران به برزيل سفر كرده‌اند. ظاهرا كميته ملي المپيك سهميه‌اي به نمايندگان مجلس اختصاص داده كه رييس فراكسيون ورزش مجلس و رييس كميسيون برنامه و بودجه و يك نماينده عضو هيات رييسه فدراسيون معلولان و جانبازان به دعوت اين كميته و دو نفر از نمايندگان عضو فراكسيون زنان و خانواده هم به قيد قرعه براي اعزام به اين مسابقات انتخاب شده‌اند. محوري‌ترين سوال منتقدين درباره سفر اين پنج نماينده اين است كه چرا در شرايطي كه كميته ملي المپيك به دليل كمبود بودجه توان اعزام مربي تيك پينگ پنگ بانوان را نداشت اما هزينه سفر اين پنج نماينده را تامين كرده است. پاسخ محمود صادقي نماينده تهران كه از جمله اين منتقدين به حساب مي‌آيد اين بود كه: اعزام اين تعداد نماينده كه عملا سفرشان جنبه تشريفاتي و تفريحي دارد، چندان با محدوديت‌هاي مالي كه دولت با آن روبه رو است، سازگار و موجه نيست. او به فارس گفت: درست است كه اين نمايندگان متعلق به ليست اميد هستند و از نظر سياسي با يكديگر همسو هستيم اما بنا نيست كه هر اتفاقي كه مي‌افتد را توجيه كنيم. به نظر من اعزام ۵ نفر به برزيل تحميل به بودجه ملي بوده است به خصوص زماني كه يك مربي به خاطر مسائل مالي از همراهي تيمش بازبماند بعد يك مقام سياسي به راحتي به مسافرت خارجي برود، اين اصلا قابل قبول نيست. به عقيده صادقي خارج رفتن ولعي است كه در نمايندگان وجود دارد. به گفته او به همين دليل بر سر حضور در برخي كميسيون‌هايي چون كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي يا اتحاديه بين‌المجالس همواره دعوا است. ايراني‌ها به سفر خارجي علاقه‌مند هستند. اين ولع رفتن به سفرهاي خارجي در ميان نمايندگان نيز بسيار مشهود است.
با اين حال اما فاطمه ذوالقدر يكي از نمايندگان حاضر در اين سفر معتقد است همراهي تيم‌هاي ورزشي اعزامي به مسابقات پارالمپيك توسط نمايندگان دستاوردهايي داشته است. به گفته او پيگيري طرح تثبيت شغلي قهرمانان پارالمپيك در مجلس يكي از اين دستاوردهاست. فاطمه ذوالقدر به ايسنا با اشاره به مصوبه اخير مجلس در مورد انتزاع كميته ملي پارالمپيك از كميته ملي المپيك گفته است: حضور نمايندگان در اين سفر بعد از اين مصوبه حائز اهميت ويژه‌اي بود و نشان‌دهنده حمايت مجلس از ورزش جانبازان و معلولين بود. نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به ديدار هيات پارلماني ايران با رييس بين‌المللي پارالمپيك اضافه كرد: آقاي فيليپ كرون در اين ديدار از سفر پارلماني ايران استقبال كرد و آن را نشان‌دهنده اهميت ورزش معلولين براي نمايندگان و مسوولان ايراني دانست و ابراز اميدواري كرد كه از ورزش معلولان و جانبازان در ايران با قوت و قدرت پشتيباني شود. ايشان همچنين از پيشنهاد سفر به ايران براي آشنايي بيشتر با وضعيت ورزش جانبازان و معلولين استقبال كرد.
ذوالقدر ادامه داد: در اين سفر همچنين با كميته پارالمپيك كشورمان نيز ديدار كرديم و در مورد چگونگي گنجاندن مواد حمايتي در قانون برنامه ششم توسعه بحث و بررسي‌هايي صورت گرفت. همچنين با سفير و مسوولان سفارت ايران نيز بحث و تبادل نظر صورت گرفت و گزارشي در مورد وضعيت توسعه كشور برزيل، قراردادهاي ايران با اين كشور، توافقات دو جانبه، تبادل نظر فني، تكنولوژيك و علمي وسطح روابط دو كشور ارايه شد. اين نماينده مجلس با بيان اينكه با وجود برخي حاشيه‌سازي‌ها سفر چهار روزه هيات پارلماني ايران يك سفر كاري بوده است، خبر داد: آنچه ما در اين سفر شاهد بوديم اين بود كه انسجام خوبي بين تيم‌هاي پارالمپيكي كشورمان وجود داشت و همه مربيان تيم‌هاي مختلف نيز در اين بازي‌ها حضور داشتند و بازيكنان روحيه خوبي داشتند. وي با بيان اينكه در حال حاضر طبق قانون قهرمانان المپيك تثبيت شغلي مي‌شوند و قراردادهاي كاري آنها به قرار داد رسمي تغيير مي‌كند، اضافه كرد: ما در مجلس اين موضوع را پيگيري خواهيم كرد و براي تثبيت شغلي مدال آوران پارالمپيك نيز طرحي را پيگيري مي‌كنيم، حتي معتقديم كساني كه در اين دوره از مسابقات مدال نياوردند هم بايد مورد پشتيباني و حمايت قرار گيرند و زمينه اشتغال آنها نيز فراهم شود. ذوالقدر اين خبر را هم داد كه بعد از تعطيلات تابستاني مجلس از مدال آوران پارالمپيك در صحن علني تقدير خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون