• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3625 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور

خبر

ثبت 35 اثر كمال‌الملك در فهرست آثار ملي

اعتماد| 35 تابلو رنگ روغن كمال‌الملك موجود در كاخ گلستان در فهرست آثارملي منقول به ثبت رسيد. مدير مجموعه فرهنگي تاريخي و ميراث جهاني كاخ گلستان با اعلام اين خبر گفت: تابلوهاي ياد شده مربوط به فاصله زماني 1240 تا 1330 هجري قمري با موضوعاتي همچون رويدادها، اشخاص، ساختمان‌ها، باغ‌ها، طبيعت و... است كه محوطه و عمارت و حوض جوشان كاخ گلستان نيز در زمره آنهاست.  مسعود نصرتي با اشاره به اينكه برخي از اين آثار در نگارخانه مجموعه به نمايش درآمده است افزود: كمال‌الملك 170 تابلو كشيد كه معروف‌ترين آنها تالار آينه است. اين تابلو كه نخستين تابلوي وي با امضاي «كمال‌الملك» است از جمله نخستين آثار ملي منقول با شماره 42 است كه سال گذشته در اين فهرست قرار گرفته است.


محدود كردن مجازات اعدام
به قاچاق مسلحانه مواد مخدر

مهر| كاظم غريب‌آبادي، معاون اموربين‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاييه گفت: «محدود كردن مجازات اعدام به قاچاق مسلحانه مواد مخدر مي‌تواند از منظر حقوقي بررسي شود. نبايد عجولانه به اين موضوع نگاه كرد و تصميم گرفت. بايد بررسي كرد كه آيا مجازات اعدام در جرايم مواد مخدر بازدارندگي لازم را داشته است يا خير، و برداشتن مجازات اعدام قاچاقچيان مواد مخدر يا محدودكردن آن، چه تاثيري بر مبارزه با مواد مخدر خواهدگذاشت؟ در داخل كشور دو گروه موافق و مخالف اين كار هستند. با اين همه بايد توجه كرد كه وضعيت و شرايط ما با كشورهاي غربي كه از مجازات اعدام انتقاد مي‌كنند، بسيار متفاوت است. عمده موادمخدر از ايران به سمت اروپا ترانزيت مي‌شود و حدود ۹۳ درصد از اعدام‌ها در ايران نيز مربوط به موادمخدر است.»

 

معاون محيط زيست تهران:
پيگير اجراي تعطيلي
دو هفته‌اي مدارس براي آلودگي‌ هوا در پاييز هستيم

فارس| محمد رستگاري، معاون محيط زيست استان تهران گفت: دولت براي كاهش آلودگي هوا مصوبه‌اي را در مورد مديريت ساعات كار ادارات و مدارس دارد و در اين راستا محيط زيست پيشنهاد تعطيلي دو هفته‌اي مدارس در پاييز را داده است و با جديت پيگير اجراي آن هستيم.  دولت مصوبه‌اي را در سال جاري دارد كه كارگروهي با مديريت محيط زيست و عضويت برخي دستگاه‌ها بيايند و ساعات كار ادارات و ساعات مدارس را طوري تعريف كنند كه ترافيك كمتر شود و آلودگي هوا هم به نسبت آن كاهش پيدا كند. وي ادامه داد: اين جلسات در دست بررسي است اما هنوز تصويب نهايي نشده و در حد كارهاي كارشناسي است، يك‌سري موافقت‌ها هم از سوي برخي دستگاه‌ها انجام شده است اما هنوز نهايي نشده و در حال پيگيري هستيم. به گفته رستگاري، ‌در متن اين مصوبه دولت آمده است كه كارگروهي با مسووليت سازمان محيط زيست ظرف سه ماه با همكاري وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازي، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ اسلامي، علوم تحقيقات و فناوري و سازمان مديريت برنامه‌ريزي و نيروي انتظامي نسبت به برنامه‌ريزي و ارايه بسته مديريت تقاضاي سفر از قبيل ساعات شروع و پايان كار دستگاه‌هاي دولتي و كاهش ايام و ساعات تعطيلي مدارس و ايام كاري آن دسته از ادارات كه امكان پذير است اقدام و نتيجه را اعلام كند. بر اساس اين پيشنهاد، قرار بر تعطيلي دو هفته در ماه‌هاي پاييز است، اين تصميم فعلا در مورد مدارس گرفته شده است و كاهش ساعات كار ادارات و دستگاه‌هاي دولتي در مراحل بعدي در دستور كار قرار خواهند داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون