• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3625 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور

خبر كوتاه

دومين طلاي كاروان ايران به نام مجيد فرزين

در ادامه مسابقات پنجمين روز از بازي‌هاي پارالمپيك ۲۰۱۶ ريو و در رقابت‌هاي وزنه‌برداري، مجيد فرزين در دسته ۸۰ كيلوگرم با ۹ وزنه‌بردار ديگر به رقابت پرداخت كه با ثبت وزنه ۲۴۰ كيلوگرمي و شكستن ركورد جهان و پارالمپيك مدال طلا را بر گردن آويخت. فرزين در نخستين حركت موفق به مهار وزنه ۲۳۰ كيلوگرمي شد كه در همان حركت اول نه تنها فاصله خود را با حريفان زياد كرد بلكه ركورد پارالمپيك را هم شكست. وي در حركت دوم نيز وزنه ۲۳۵ كيلوگرمي را مهار كرد تا بار ديگر ركورد پارالمپيك را بشكند و بيش از پيش به كسب مدال طلا نزديك شود. بعد از اين حركت فاصله فرزين تا نزديك‌ترين رقيبش به ۷ كيلوگرم افزايش پيدا كرد. فرزين در سومين حركت وزنه ۲۴۰ كيلوگرمي را درخواست كرد تا به ركورد جهان كه با ۲۳۶ كيلوگرم در اختيار خودش بود حمله كند كه با مهار اين وزنه نيز هم بار ديگر ركورد پارالمپيك را ارتقا داد و هم موفق به شكستن ركورد جهان شد. وزنه‌بردار كشورمان براي حركت چهارم تقاضاي وزنه ۲۴۴ كيوگرمي را داد كه با وجود مهار اين وزنه به سختي، مورد قبول داوران قرار نگرفت تا با همان ۲۴۰ كيلوگرم به كارش پايان دهد. مدال طلاي فرزين دومين نشان طلا و ششمين مدال كاروان ورزشي شهداي «منا» بعد از طلاي ساره جوانمردي در تيراندازي بانوان بود.
وزنه‌بردار چيني در اين دسته با ۲۲۸ كيلوگرم مدال نقره را بر گردن آويخت. بازاروف از ازبكستان با ۲۰۷ كيلوگرم مدال برنز را از آن خود كرد.

 

گوارديولا: وقت نشد با مورينيو نوشيدني بخورم
پپ گوارديولا پيش از داربي منچستر گفته بود اگر دعوت شود با مورينيو نوشيدني خواهد خورد. قرار بود بعد از پايان داربي منچستر، مربي دو تيم براي صرف نوشيدني و صحبت با هم ديداري داشته باشند، اما فرصت اين كار پيش نيامده است. زماني كه از سرمربي منچسترسيتي در اين خصوص سوال شد؛ گفت: «نه. ما مجبور بوديم بعد از بازي كار‌هاي زيادي انجام دهيم و براي همين فرصتي پيش نيامد. بارها گفته‌ام كه احترام زيادي براي مورينيو قايلم. من هميشه رابطه خوبي با همكارانم دارم و برعكس گفته رسانه‌ها هميشه سعي مي‌كنم از آنها چيزهايي ياد بگيرم و مورينيو نيز يكي از آنهاست.»

 

شكست سنگين تيم ملي فوتسال از اسپانيا
تيم ملي فوتسال كشورمان در نخستين ديدار خود در چارچوب مسابقات جام‌جهاني فوتسال از ساعت 5:30 روز سه‌شنبه به مصاف تيم قدرتمند اسپانيا رفت. اين ديدار در نهايت با نتيجه 5 بر يك به سود اسپانيا به پايان رسيد. علي‌اصغر حسن‌زاده از روي نقطه پنالتي تك گل كشورمان را به ثمر رساند. فوتساليست‌هاي ايراني در ديدارهاي آينده به مصاف جمهوري آذربايجان و مراكش مي‌روند و براي صعود به مرحبه بعد بايد در اين دو بازي برنده شوند.

 

كي‌روش در ازبكستان
عدم حضور كارلوس كي‌روش در ورزشگاه آزادي براي تماشاي داربي تهران باعث شد اين سوال به وجود بيايد كه او چه كاري دارد كه مهم‌تر از تماشاي داربي است؟ حالا پاسخ اين سوال روشن شده است. سرمربي تيم ملي عازم ازبكستان شده. كي‌روش به تاشكند رفته تا علاوه بر ديدن شرايط هتل و ساير چيزها، زمين ورزشگاه تاشكند را هم به خوبي بازرسي كند. او همچنين به زمين تمريني كه در اختيار تيم ملي قرار مي‌گيرد، سرك مي‌كشد تا وضعيت چمن آن را ببيند. كي‌روش قصد دارد در اين سفر گزارشي كامل از وضعيت ميزباني ازبك‌ها تهيه كند و سپس به برنامه‌ريزي براي تيم ملي بپردازد.


تماس كي‌روش با منتظري: مردم فراموشت نمي‌كنند
پژمان منتظري مدافع مياني تيم ملي نزديك به سه ماه از ميادين به دور خواهد بود. او چند روز پيش جراحي كرد و از بيمارستان هم مرخص شد تا در خانه استراحت كند. كارلوس كي‌روش به دليل آنكه درگير كارهاي مربوط به تيم ملي بود فرصتي براي عيادت از اين مدافع بااخلاق تيم ملي نداشت. با اين حال او طي تماسي تلفني آخرين وضعيت منتظري را جويا شد. كي‌روش در اين تماس تلفني به منتظري روحيه داد و به او گفت: «درست است كنار ما نخواهي بود ولي يادت كنار ما است. به خاطر تيم ملي مصدوم شدي و مردم اين را فراموش نمي‌كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون