• ۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3628 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ شهريور

سرباز ضارب پس از ارتكاب قتل‌ها خودكشي كرد

قتل3 سرباز در كانون اصلاح و تربيت

اعتماد| يك منبع آگاه با گذشت دو روز از كشته شدن چهار سرباز بر اثر تيراندازي در كانون اصلاح و تربيت مادوان ياسوج، بخشي از جزييات حادثه را تشريح كرد. او كه نخواست نامش فاش شود به «اعتماد» گفت: «جمعه شب گذشته، يكي از سربازان 18 ساله كانون اصلاح و تربيت كه براي انجام امور نگهباني به اتاق افسر نگهبان رفته بود پس از چك شدن نامش، ناگهان يكي از سربازان را با شليك گلوله اسلحه كلاشينكف به قتل رساند. سپس به آسايشگاه رفت و دو سرباز ديگر را صدا زد. وقتي آنها بيرون آمدند، به سمت شان تيراندازي كرد و باعث كشته شدن آنها هم شد. در اين حادثه دو سرباز ديگر هم مجروح شدند و سرباز ضارب در نهايت با شليك گلوله به سر خود، دست به خودكشي زد. در اين حادثه هر چهار سرباز در دم كشته شدند و نيروي‌هاي اورژانس پس از رسيدن به محل، دو سرباز مجروح ديگر را به بيمارستان منتقل كردند.»
در تصاويري كه دقايقي كوتاه پس از حادثه در رسانه‌ها منتشر شده، ده‌ها نفر از اهالي شهر مادوان، در 10 كيلومتري ياسوج، در حالي ديده مي‌شوند كه روبه‌روي كانون اصلاح و تربيت ايستاده‌اند و تعدادي از ماموران با لباس‌هاي ضد‌شورش در حال بررسي اوضاع هستند. سوال بيشتر تجمع‌كننده‌ها كه اكنون به محور اصلي تحقيقات پليس تبديل شده، انگيزه ضارب از تيراندازي است كه هرچند مسوولان اعلام آن را به بعد از تكميل تحقيقات موكول كرده‌اند اما تعدادي از اهالي، آن را اختلافات شخصي بين ضارب و سربازان كشته شده مي‌دانند.
مديركل زندان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به ادامه تحقيقات كارآگاهان جنايي و دادستان نظامي استان به ايرنا گفت: «پس از وقوع حادثه، شوراي تامين بويراحمد با حضور مسوولان، معتمدان و خانواده‌هاي سه سرباز كشته تشكيل شد تا با اتخاذ تدابير لازم، امنيت بيشتري در شهرستان و زندان برقرار شود.» علي‌عباس فلاحتي با بيان اينكه امنيت كامل در كانون اصلاح و تربيت (محل وقوع حادثه) برقرار است از متانت خانواده‌هاي جانباخته‌ها قدرداني و بيان علت وقوع حادثه را به بعد از تكميل تحقيقات موكول كرد. همزمان فتاح محمدي، معاون سياسي امنيتي استانداري كهگيلويه و بويراحمد نيز نام سربازان كشته‌شده را حامد آهون، حسين يزدان‌پناه و افشين كمالي از شهرستان بويراحمد اعلام كرد و به ايسنا گفت: «ضارب، سربازي به نام آ. پ اهل گچساران است كه براي گذراندن دوره سربازي خود در كانون اصلاح و تربيت ياسوج خدمت مي‌كرد. او با سلاح گرم و در آسايشگاه سه سرباز هم خدمتي‌اش را به گلوله بست و دو نفر را هم مجروح كرد.»
سرهنگ مهدي انصاري، فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد نيز با اشاره به اينكه كانون اصلاح و تربيت زيرنظر سازمان زندان‌هاي قوه‌قضاييه است و ربطي به نيروي انتظامي ندارد از اطلاع‌رساني درباره علت وقوع حادثه، پس از تكميل تحقيقات كارآگاهان پليس خبر داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون