• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3637 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر

استيضاح فاني به هيات رييسه رسيد

مهلت خواستن امضاكنندگان تا شنبه براي اعلام وصول استيضاح

زينب صفري
 در حالي كه تعدادي از نمايندگان اصولگرا سرسختانه پيگير استيضاح فاني، وزير آموزش و پرورش هستند اما در حركتي معنادار تعدادي از آنها با جمع كردن امضا خواستار توقف اعلام وصول استيضاح در هيات رييسه مجلس شدند.

لاريجاني: ‌امضاها كم نشود اعلام وصول مي‌كنيم
تلاش نمايندگان مخالف دولت همچون زاهدي براي توقف اعلام وصول طرح استيضاح در حالي بود كه ديروز عليرضا سليمي ديگر نماينده اصولگراي مجلس و از چهر‌ه‌هاي نزديك به جبهه پايداري در تذكري با استناد به ماده 223 آيين نامه داخلي مجلس نسبت به عدم اعلام وصول طرح استيضاح به لاريجاني رييس مجلس اعتراض كرد؛ اعتراضي كه با توضيحات لاريجاني معلوم شد عجولانه بوده است. سليمي گفت: در حال حاضر استيضاح وزير آموزش و پرورش بيش از يك ماه و نيم در كميسيون مربوطه مطرح بوده و يكشنبه هفته گذشته كميسيون گزارش خود را به هيات رييسه مجلس تحويل داده است. اين استيضاح بايد در نخستين جلسه مجلس مطرح مي‌شد كه متاسفانه اين امر صورت نگرفت. پس لااقل امروز بايد اين طرح استيضاح در مجلس مطرح مي‌شد.
 لاريجاني هم در پاسخ به او گفت: شما اجازه بدهيد. امروز كه تمام نشده تازه ساعت 10 صبح است. اين طرح استيضاح امروز و نه هفته پيش و حدود نيم ساعت قبل به دست هيات رييسه رسيده. ماهم گفتيم اگر تعداد استيضاح‌كنندگان كمتر نشد و 10 نفر بر آن اصرار داشتند، ما اين استيضاح را در مجلس اعلام وصول مي‌كنيم. با اين حال اما اندكي بعد نمايندگان نزديك به جبهه پايداري از جمله زاهدي، چناراني و نوروزي در جايگاه هيات رييسه حاضر شدند و با اعضاي هيات رييسه از جمله محمد علي وكيلي گفت‌وگو كردند. با طولاني شدن حضور آنها در جايگاه هيات رييسه وكيلي آنها را به سمت پايين جايگاه هدايت كرد اما همچنان كلوني نمايندگان مخالف دولت ادامه داشت. اگرچه نمايندگان استيضاح‌كننده به سمت پايين جايگاه هيات رييسه آمدند اما زاهدي رييس كميسيون آموزش نزديك به يك ساعت با اعضاي هيات رييسه از جمله علي مطهري كه در آن ساعت رياست جلسه را بر عهده داشت گفت‌وگو كرد و در نهايت برگه‌اي را كه تعدادي امضا بر روي آن بود به هيات رييسه مجلس تحويل داد. آنطور كه محمدعلي وكيلي اندكي بعد به خبرنگاران توضيح داد اين نامه درخواست نمايندگان استيضاح‌كننده از هيات رييسه براي توقف اعلام وصول طرح استيضاح تا روز يكشنبه بوده است. به اين ترتيب استيضاح‌كنندگاني كه آنقدر براي اعلام وصول طرح استيضاح عجله داشتند به يك باره درصدد توقف اعلام وصول آن بر آمدند. عزت يوسفيان ملا در گفت‌وگو با «اعتماد» با تاييد اين درخواست گفت: به هر حال ‌استيضاح‌كنندگان هيچ خصومتي با آقاي فاني ندارند. بلكه مي‌خواهند مشكلات حل شود. شايد آقاي فاني تا شنبه معجزه كند و مشكلات را حل كند. در واقع ما حسن نيت‌مان را با اين كار به وزير نشان داديم. براي همين وقتي آقاي زاهدي از ما خواست تا روز يكشنبه صبر كنيم ما هم پذيرفتيم. اما اينكه چرا زاهدي يكي از نمايندگان مخالف دولت و از جمله كساني كه پيگير استيضاح فاني بود حالا به يك باره و درست در روزي كه قرار است استيضاح اعلام وصول شود خواستار توقف آن شده سوالي است كه وكيلي به آن پاسخ داده است. وكيلي دبير هيات رييسه درباره دليل اين درخواست به خبرنگاران گفت: تعداد امضاهاي استيضاح كم شد و به همين دليل استيضاح‌كنندگان خواستار توقف آن شدند.

تغيير مديركل استان در ازاي توقف استيضاح؛ پيشنهاد يك نماينده به وزير
در همين حال يكي از نمايندگان هم به خبرنگار اعتماد اطلاعات بيشتري درباره پشت پرده تلاش عجيب تعدادي از استيضاح‌كنندگان براي توقف اعلام وصول استيضاح فاني داد و گفت: رييس مجلس در حال پادرمياني درباره اين استيضاح است و به همين دليل اگرچه استيضاح 58 امضا داشته است اما 18 نفر امضاي خود را پس گرفته و امروز (ديروز) اين استيضاح با 40 امضا تقديم هيات رييسه شده و ظاهرا تعداد امضاها در حال كم شدن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون