• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3638 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۰ مهر

حسن روحانی:

تضعیف و تخریب دولت حرام است

گروه سياسي

حسن روحاني همچنان از دست كساني‌كه مسير تخريب دولت را در پيش گرفته‌اند، گله دارد و البته دليل بروز چنين گلايه‌اي را روزنامه‌هايي مي‌داند كه به نااميدي مردم پرداخته و دست به تضعيف دولت زده‌اند. رييس‌جمهور در ادامه سي و يكمين سفر استاني خود به قزوين، با شركت در جلسه شوراي اداري اين شهر، با تاكيد بر اينكه ما بايد به آينده كشور اميدوار باشيم؛ چراكه نااميدي به معناي تسليم شدن است، خطاب به برخي روزنامه‌ها كه به تزريق نااميدي مي‌پردازند، گفت: «تضعيف و تخريب دولت حرام است و براي تخريبگر هم حاصلي ندارد.» حسن روحاني در ادامه اظهارات خود، ‌با بيان اين جمله كه «خدا نيامرزد افرادي را كه تزريق يأس و نااميدي در قلوب مردم مي‌كنند»، تاكيد كرد: «يأس كفران حق و نعمت خدا است، ما بايد به آينده كشور اميدوار باشيم و مشكلات را حل كنيم، نااميدي به معناي تسليم شدن است.»
اگر بگوييم با دنيا در ارتباط نباشيم، امكان پيشرفت وجود ندارد
حسن روحاني در دومين روز از سفر به قزوين و در جلسه شوراي اداري اين شهر با بيان اينكه وجود رقابت‌هاي جناحي و حزبي در چارچوب قانون و در زمان مناسب خود با مراعات اخلاق ديني و اسلامي اشكالي ندارد، يادآور شد: «اساس كار ما جناح و حزب نيست، مردم پيشرفت و تعالي خود، خانواده و شهر و كشورشان را مي‌خواهند، در واقع جناح و حزب زينت‌هاي دنياي سياست است. رييس‌جمهور با اشاره به اينكه با تجربه خودم در اين ۳۸ سال مي‌گويم كه براي پيشرفت و توسعه ما، راهي جز اعتدال وجود ندارد و تفريط و افراط جايز نيست‌ و دنيا و آخرت ما را تخريب مي‌كند، افزود: به تعبير مقام معظم رهبري اعتدال اسلام است؛ بنابراين مسير ما بايد مسير تعادل باشد، افراط و تفريط نه تنها در بحث سياست داخلي بلكه در تفكر و انديشه و ديد نسبت به داخل جهان نيز نبايد وجود داشته باشد. رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: اگه ديد ما نسبت به جهان اين باشد كه همه خائن هستند و مي‌خواهند به ما خيانت كنند، با دنيا در ارتباط نباشيم و قهر باشيم، امكان پيشرفت وجود ندارد. وي تاكيد كرد: در امور سياسي، اقتصادي و فرهنگي ما با اعتدال و اميد و با استفاده از خرد جمعي حركت مي‌كنيم. رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه ما بايد به آينده كشور اميدوار باشيم؛ چراكه نااميدي به معناي تسليم شدن است، تصريح كرد: برخي از روزنامه‌ها به نااميدي مي‌پردازند، تضعيف و تخريب دولت حرام است و براي تخريبگر هم حاصلي ندارد. به گزارش ايسنا، روحاني با تاكيد بر اينك شما بايد صادرات و واردات داشته باشيد و تجارت كنيد، شما بايد گردشگر را جذب كنيد و نمي‌شود ما همه‌چيز را از صفر شروع كنيم، يادآور شد: من از روز اول داخل صنعت هسته‌اي بودم و از سال ۶۰ در جريان مسائل ريز هسته‌اي بودم، غني‌سازي را از صفر شروع نكرديم. ما مي‌توانستيم همه‌چيز را از صفر شروع كنيم ولي راه كوتاه را انتخاب كرديم، زماني مطمئن شديم كه مي‌توانيم غني‌سازي را انجام دهيم كه يك سانتريفيوژ به دست ما رسيد. با فناوري آن آشنا شديم و مقدار بيشتري از جايي پيدا كرديم و از اواخر ۶۷ در اين وادي قدم گذاشتيم و من از طراحي و فكرش بودم. وي تصريح كرد: اگه ما از اول سانتريفيوژ را به دست نمي‌آورديم و مي‌خواستيم از اول بسازيم با تاخير ۲۰ساله موفق مي‌شديم، ما بايد فناوري را جذب كنيم.
اگر بگوييم همه عالم بشري توطئه است، نمي‌شود زندگي كنيم
روحاني با تاكيد بر اينكه ما اگر بخواهيم، بگوييم همه عالم بشري توطئه است، نمي‌شود زندگي كنيم و نبايد هم ساده لوح باشيم و در برابر كشورهاي دنيا احساس كنيم همه فدايي ما هستند و خير ما را مي‌خواهند، تاكيد كرد: حد وسط را بايد رعايت كنيم. اگر ما بخواهيم رو به روي هم بايستيم و هر كدام پيروزي خود، حزب و جناح را بخواهيم، نمي‌شود، هدف اعلا پيروزي نظام و انقلاب است و ذيل آن حزب و جناح بايد تعريف شود نه فوق آنها، همه بايد به فرهنگ و اسلام خدمت كنيم. رييس‌جمهور تصريح كرد: اگر مقام و پست و رياست در خدمت به مردم و اسلام نباشد همه‌اش وبال است، اعتدال مي‌تواند مسير درست اسلامي را بدون افراط و تفريط به مقصد برساند.  وي گفت: در امور جامعه، مسائل مهم با مشورت و خرد جمعي حل مي‌شود. در دفاع مقدس هم هر جا خرد جمعي وجود داشت پيروز شديم هر جا دقت نشد مشكل ايجاد شد. روحاني يادآور شد: در سياست داخلي، سياست خارجي، سياست اقتصادي، سياست فرهنگي و در امور امنيتي مبناي ما مسير اعتدال و اميد و با استفاده از خرد جمعي بوده است. وي افزود: خدا نيامرزد افرادي را كه تزريق يأس و نااميدي در قلوب مردم مي‌كنند، يأس كفران حق و نعمت خدا است، ما بايد به آينده كشور اميدوار باشيم و مشكلات را حل كنيم، نااميدي به معناي تسليم شدن است.
تخريب دولت حرام است
روحاني با اشاره به اينكه برخي از روزنامه‌ها به نااميدي مي‌پردازند، گفت: تضعيف و تخريب دولت حرام است و براي تخريبگر هم حاصلي ندارد. وي يادآور شد: چطور مي‌شود يك علاقه‌مند به نظام، يأس را در جامعه تزريق مي‌كند و تاكيد كرد: فكر مي‌كنند اگر دولت را تضعيف كنند خودشان بالا مي‌روند در حالي كه تضعيف دولت شرعا، قانونا و عقلا حرام است. رييس‌جمهور تصريح كرد: مردم ما فهيم و آگاه هستند، ما در سال‌هاي قبل هر وقت به سازمان ملل مي‌رفتيم به تحريم ايران اشاره مي‌كردند و هميشه يك صداي منحوس واحد جهاني بين صهيونيست، استكبار جهاني و برخي از كشورها وجود داشت، چون اميد داشتند ضربه نهايي را بزنند. طي دو سال گذشته نيز اين مسائل كمي بود، اما امسال اصلا مطرح نشد و كسي عليه ايران حرف نمي‌زد؛ در واقع امريكا هراسي دارد جاي ايران هراسي را مي‌گيرد. روحاني تاكيد كرد: همه به امريكا ايراد مي‌گرفتند كه چرا به تعهداتش عمل نكردند و كسي نبود بگويد چرا ايران به تعهداتش عمل نكرده و بگويد ايران تهديدي عليه جهان است‌. وي يادآور شد: رژيم صهيونيستي حسابش جدا است اكثريت كشورها مي‌خواستند براي سرمايه‌گذاري به ايران بيايند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون