• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3649 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۶ مهر

كارنامه فاني موضوع استيضاح است

وزير آموزش و پرورش در انتظار استيضاح

گروه سياسي| ايام به كام آقاي وزير پيش نمي‌رود. استيضاح فاني وزير آموزش‌و‌پرورش سه‌شنبه اعلام وصول خواهد شد. اين تازه‌ترين خبر درباره پرونده استيضاحي است كه از زمان طرحش با حاشيه‌هاي مختلفي همراه شده است. از تلاش عجيب استيضاح‌كنندگان براي توقف اعلام وصول آن در هيات رييسه تا انتشار اخبار نيمه رسمي از زد و بندهاي پشت پرده استيضاح‌كنندگان با وزير علوم براي گريز از استيضاح.
موضوعي كه اتفاقا شرايط را به نفع وزير آموزش و پرورش پيش نبرد. چه آنكه فراكسيون اميد كه در ابتداي طرح استيضاح با وجود اذعان به برخي ضعف‌ها در عملكرد وزير آموزش و پرورش در حمايت از دولت مخالفت خودش را با استيضاح اعلام كرد و حدود 20 نفر از اعضاي آن امضاهاي خود را پس گرفتند اما انتشار اخباري درخصوص امتيازدهي وزير به برخي استيضاح‌كنندگان و تغيير برخي مديران كل در استان‌ها، فراكسيون اميد براي انجام استيضاح مصمم‌تر شد تا آنجا كه نه تنها اين فراكسيون حمايت خودش را از انجام استيضاح اعلام كرد بلكه تعدادي از نمايندگان عضو اين فراكسيون كه امضاي خود را پس گرفته بودند دوباره طرح استيضاح فاني را امضا كردند.
ميرحمايت ميرزاده سخنگوي كميسيون آموزش در اين باره به «اعتماد» گفت: ‌تعدادي از نمايندگان استيضاح‌كننده بين خودشان اختلاف نظر است. بخشي از استيضاح‌كنندگان امضاي‌شان را پس گرفتند و از سخنان وزير قانع شدند. اما برخي هم بر استيضاح مصر هستند. واقعيت اين است كه در جلسه كميسيون آموزش كه با حضور وزير برگزار شد و 26 مورد كه مورد نظر استيضاح‌كنندگان بود و بررسي شد، واقعا خيلي از اين موارد به وزير
بر‌نمي‌گشت. مواردي بوده كه قبل از اين وزير بوده و بعد از اين وزير هم خواهد بود به اين خاطر تعدادي از نمايندگان خودشان قانع شدند اما عده‌اي ديگر همچنان مصر هستند.  با اين حال استيضاح فاني جدي شده و به زودي اعلام وصول خواهد شد.
فرهنگيان بخش بزرگي از پايگاه راي روحاني را تشكيل مي‌دهند و رضايت آنها مي‌تواند شرايط خوبي براي رييس‌جمهور در انتخابات سال آينده رقم بزند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون