• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3660 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان

يك طلا و سه برنز براي كاراته ايران در جهاني اتريش

گنج‌زاده قهرمان جهان شد

بيست و سومين دوره رقابت‌هاي قهرماني كاراته جهان در كشور اتريش در حال برگزاري است. سجاد گنج‌زاده پس از شكست حريفاني از ولز، تونس، كرواسي، ماكائو و بوسني راهي فينال شد و در اين مرحله با حريف مراكشي، كه مدال طلاي اميد‌هاي جهان را در كارنامه دارد، رقابت كرد و در نهايت با شكست اين كاراته كا طلاي وزن 84+ كيلوگرم را از آن خود كرد. اين مسابقه در وقت قانوني به تساوي رسيد و در هانتي با راي داوران گنج‌زاده پيروز مسابقه شد. گنج‌زاده سال 2014 در رقابت‌هاي جهاني آلمان مدال نقره را كسب كرده بود.
برنز جهان بر گردن كاپيتان
ذبيح‌الله پورشيب، كاپيتان تيم ملي و نماينده وزن 84- كيلوگرم كاراته كشورمان در رقابت‌هاي جهاني نيز در ديدار رده‌بندي با شكست سه بر صفر حريف ونزوئلايي بر سكوي سوم جهان ايستاد. پورشيب ابتدا حريفي از ايرلند را شكست داد و در دور بعد مقابل الجزاير به برتري رسيد؛ اما در دور سوم مقابل آراگاي ژاپني تن به شكست داد و در جدول شانس مجدد با شكست حريفاني از مكزيك و بلاروس به ديدار رده‌بندي رسيد.
پديده كاراته هم برنزي شد
در ادامه رقابت‌ها، علي‌اصغر آسيابري در ديدار رده‌بندي مقابل حريف هلندي قرار گرفت و با پيروزي چهار بر يك مقابل حريف خود مدال برنز را كسب كرد. پديده كاراته ايران كه نخستين حضور خود را در رقابت‌هاي جهاني تجربه مي‌كرد با شكست حريفاني از روآندا، اتريش، اكوادور و اسلووني به نيمه‌نهايي رسيد و در اين مرحله مغلوب آقايف از آذربايجان شد تا از رسيدن به فينال بازماند.
عباسعلي بر سكوي سوم بانوان
حميده عباسعلي، نماينده وزن 68+ كيلوگرم و تنها اميد كاراته بانوان، پس از شكست حريفاني از دانمارك، كلمبيا و امريكا، در مرحله نيمه‌نهايي مقابل يوكوسا ژاپني شكست خورد و به ديدار رده‌بندي راه يافت.
او در ديدار رده‌بندي مقابل حريفي از كرواسي قرار گرفت و با شكست حريف خود مدال برنز را بر گردن آويخت. عباسعلي در رقابت‌هاي قهرماني جهان سال 2014 آلمان مدال نقره را براي كاراته بانوان به دست آورده بود و با كسب مدال برنز تنها بانوي كوميته‌كاي ايراني است كه در دو حضور خود در رقابت‌هاي جهاني موفق به كسب مدال شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون