• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3692 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ آذر

رهبر معظم انقلاب در ديدار عمارحكيم:

امريكا با اقتدار كشورهاي اسلامي مخالف است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب صبح (يكشنبه) در ديدار حجت‌الاسلام عمار حكيم، رييس تحالف ملي شيعيان عراق و اعضاي اصلي اين ائتلاف، ضمن ابراز خرسندي از شكل‌گيري ائتلاف در ميان گروه‌هاي شيعه عراق، آن را حادثه‌اي مهم خواندند و بر لزوم حفظ و تقويت پايه‌هاي اين وحدت و نگاه پدرانه و آغوش باز به همه جريان‌ها و اقوام و مذاهب مختلف عراق تاكيد كردند. رهبر انقلاب اسلامي با تبريك ايام ولادت پيامبر اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) و همچنين پيروزي‌هاي موصل، وظيفه رييس و اعضاي اصلي و همه جريان‌هاي داخل تحالف ملي شيعيان عراق را بسيار سنگين و هرگونه تصميم و عملكرد آنها را تاثيرگذار بر «عراق، منطقه و اسلام» دانستند و افزودند: رسيدن به اهداف ارزشمند تحالف ملي، فقط با حفظ انسجام و وحدت امكان پذير است و بايد براي استمرار اين موضوع، مراقبت شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يكي از وظايف مهم تحالف ملي را حمايت از دولت‌هاي مستقر در عراق برشمردند و ضمن ابراز خرسندي از اقدامات دولت آقاي عبادي به ويژه همراهي با حشدالشعبي، تاكيد كردند: حشدالشعبي يا همان نيروهاي مردمي يك ثروت عظيم و ذخيره بزرگ براي امروز و فرداي عراق است كه بايد حمايت و تقويت شود. ايشان موضوع علم و تحقيق را براي پيشرفت و اقتدار عراق بسيار مهم ارزيابي كردند و گفتند: تقويت دانشگاه‌ها و استحكام بخشيدن به پايه‌هاي علم و تحقيق در عراق حتما بايد مورد توجه جدي قرار گيرد، به خصوص آنكه امريكايي‌ها و ديگر دشمنان ملت عراق، بسياري از دانشمندان اين كشور را به قتل رسانده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامي يك توصيه مهم ديگرهم به ائتلاف شيعيان عراق داشتند، «به امريكايي‌ها اصلا اعتماد نكنيد.»
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين خصوص افزودند: امريكايي‌ها همواره با اقتدار كشورهاي اسلامي از جمله عراق مخالفند و هيچگاه نبايد فريب ظاهرسازي‌ها و لبخندهاي آنها را خورد.
ايشان با تاكيد بر اينكه توصيه هميشگي انقلاب اسلامي به ما، اعتماد نكردن به امريكا بوده است، خاطرنشان كردند: ما در جمهوري اسلامي ايران، هرگاه اين توصيه را رعايت كرديم، سود برديم و هرگاه به فراموشي سپرديم، ضرر كرديم.
رهبر انقلاب اسلامي درخصوص موضوع عدم اعتماد به امريكا، به اين نكته هم اشاره كردند كه آنها برخلاف ادعاهاي ظاهري به هيچ‌وجه به دنبال ريشه كن شدن تروريست‌هاي تكفيري نيستند و تلاش دارند تا بخشي از اين تروريست‌ها را براي مقاصد آينده خود، حفظ كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اكنون در موصل و همچنين در سوريه، امريكايي‌ها، تمايلي به شكست كامل تروريست‌هاي تكفيري ندارند.
ايشان با اشاره به فروش نفت عراق به وسيله داعش گفتند: در آن مقطع امريكايي‌ها صرفا نظاره‌گر حركت ستوني نفتكش‌ها بودند و آنها را هدف قرار نمي‌دادند، بنابراين نبايد به امريكايي‌ها اعتماد كرد.
رهبر انقلاب اسلامي آينده عراق را بسيار روشن‌تر و بهتر از شرايط امروز دانستند و تاكيد كردند: پيشرفت عراق به نفع جمهوري اسلامي ايران است و هماهنگي بيش از پيش دو كشور نيز به نفع دو طرف است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش پاياني سخنان خود، ضمن تشكر از آحاد مردم و مسوولان عراقي به دليل پذيرايي و ميهمان نوازي از زايران اربعين، پياده‌روي اربعين را پديده‌اي عظيم و بي‌نظير خواندند.
در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام حكيم، رييس ائتلاف شيعيان عراق ضمن قدرداني از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران، گزارشي از روند شكل‌گيري ائتلاف ملي و اقدامات انجام شده بيان كرد و با تبريك پيروزي‌هاي اخير در عراق، سوريه و يمن گفت: يكي از نتايج مهم ائتلاف ملي شيعيان در عراق، تصويب قانون حشدالشعبي بود كه علاوه بر راي مثبت نمايندگان تحالف ملي، ائتلاف شيعيان توانست، نظر تعداد زيادي از نمايندگان جريان‌ها و گروه‌هاي ديگر را نيز با خود همراه كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون