• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3696 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ آذر

ركوردزني دلار ادامه دارد

بازار ارز در هفته اخير دستخوش تغيير و تحولاتي شد و دلار امريكا با رسيدن به نرخ ۳۹۵۴ تومان به بالاترين ركورد در امسال و حتي سال قبل رسيد. همچنين در همين بازه زماني يورو بيش از ۶۰ تومان افزايش قيمت داشت و پوند انگلستان با نوسان ۳۵ توماني همراه شد. بازار ارز در هفته گذشته با نوسانات نسبتا زيادي همراه شد.
در ميان ارزهاي مختلف در بازار آزاد دلار امريكا در ادامه روند صعودي خود در آخرين روز هفته گذشته از ۳۹۵۰ تومان عبور كرد و به نرخ ۴۰۰۰ تومان نزديك شد. دلار از حدود يك ماه گذشته روند خود را در جهت افزايش آغاز كرد و در نيمه اول آذر از نرخ ۳۸۰۰ تومان و بعد هم از نرخ ۳۹۰۰ تومان عبور كرد تا بيشترين ميزان افزايش قيمت را در سال جاري تجربه كرده باشد. بعد از اين نوسانات، از نيمه دوم آذر از نوسانات دلار كاسته شد و در حدود مرز ۳۹۰۰ تومان به ثبات نسبي رسيد. اما بار ديگر در هفته گذشته با روند صعودي مواجه شد و با عبور از نرخ ۳۹۵۰ تومان ركورد جديد در حداقل دو سال گذشته را به ثبت رساند.  دلار امريكا در اوايل هفته گذشته با قيمت ۳۹۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه شد، در ادامه هفته به ۳۹۱۹ تومان رسيد و در نهايت در روز پنجشنبه ۲۵ آذر، ۳۹۵۴ تومان فروخته شد تا در مجموع دلار در هفته گذشته ۵۴ تومان با افزايش قيمت مواجه شود. در ميان ساير ارزها، يورو نيز مانند دلار با روند صعودي مواجه شد و در مجموع بيش از ۶۰ تومان افزايش قيمت پيدا كرد. اين نوع ارز در ابتداي هفته گذشته ۴۲۴۳ تومان در بازار قيمت داشت.
در اواسط هفته به ۴۲۷۹ تومان رسيد و در آخرين روز هفته نيز از مرز ۴۳۰۰ تومان گذشت و روي نرخ ۴۳۰۵ تومان ايستاد. پوند انگلستان نيز در همين بازه زماني با حدود ۳۵ تومان نوسان قيمت همراه شد. پوند در اوايل هفته گذشته با نرخ ۴۹۱۸ تومان در بازار آزاد مشاهده شد، در ادامه هفته با حركت صعودي به ۴۹۶۰ تومان رسيد و در آخرين روز معكوس شد و با نرخ ۴۹۳۳ تومان به حركت خود پايان داد.
همچنين لير تركيه در هفته گذشته بين ۱۱۵۹ تا ۱۱۶۸ تومان در نوسان بود تا در مجموع در اين مدت ۹ تومان نوسان قيمت را پشت سر گذاشته باشد. در ميان ديگر ارزها، يوان چين هم بين ۵۸۹ تا ۵۹۳ تومان در نوسان بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون