• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3696 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ آذر

شاخص بورس در سرازيري

در معاملات هفته گذشته بورس اوراق بهادار تهران تمامي شاخص‌ها روند نزولي را تجربه كردند به طوري كه شاخص كل بازده نقدي و قيمتي نسبت به هفته قبلش ۶۵۸ واحد پايين‌تر نشست و شاخص بازار دوم افت ۱۱۳۰ واحدي را تجربه كرد، از طرفي گمانه زني‌ها درباره شرايط آينده نمادهاي بانكي همچنان ادامه دارد.
در حالي كه در هفته‌هاي گذشته دماسنج بازار سرمايه توانسته بود تراز ۸۱ هزار واحدي را رد كند، در پنج روز معاملاتي گذشته شاخص كل بازده نقدي و قيمتي روند نزولي را طي كرد و تا ميانه‌هاي كانال ۸۵ هزار واحدي پايين آمد. در اين روزها گمانه زني‌هاي بسياري درباره باز شدن يا عدم باز شدن نمادهاي بانكي كه مدت زيادي است بسته هستند، شد. اگر چه در حال حاضر مجمع بانكي‌ها برگزار شده است، اما همچنان نمادهاي‌شان بسته است و سهامداران اين بانك‌ها از اين موضوع نگرانند. از طرفي شنيده‌ها حاكي از اين است كه اين بانك‌ها اگر صورت‌هاي مالي شان را با IFRS تطبيق دهند ضرر قابل ملاحظه‌اي را بايد تحمل كنند و در صورت باز شدن نمادهاي‌شان قيمت هر سهم نزول قابل توجهي را شاهد خواهند بود كه درباره اين موضوع هم صحبت‌هاي زيادي مي‌شود.
در آخرين روز معاملات هفته گذشته با وجود اينكه معاملات كد به كد زيادي انجام شد، شاخص كل ۵۷ واحد افت كرد. در معاملات چهارشنبه گذشته در نماد شركت‌هاي پتروشيمي مبين، فولاد خوزستان، ملي صنايع مس ايران، ايران ترانسفو، پتروشيمي فناوران، سرمايه‌گذاري آتي دماوند، فولاد مباركه اصفهان، پالايش نفت تبريز، شركت ارتباط سيار ايران، معدني و صنعتي گلگهر، سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي، بانك خاورميانه، گروه صنعتي ملي، سرمايه‌گذاري توسعه صنايع سيمان، سرمايه‌گذاري بهمن و پاكسان شاهد معاملات درون گروهي بوديم به طوري كه به عنوان نمونه در نماد پتروشيمي مبين بيش از ۳۱ ميليون سهم به ارزش ۱۲ ميليارد و ۳۴۹ ميليون تومان تنها در يك معامله درون گروهي كد به كد شد و اين موضوع باعث شد كه اين معامله جزو بيشترين ارزش و حجم معاملات قرار گيرد.
در ابتداي معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته شاخص كل بازده نقدي و غير نقدي در تراز ۸۱ هزار و ۳۴۱ واحدي قرار داشت، اما در چهارشنبه ۲۴ آذرماه سال جاري به رقم ۸۰ هزار و ۶۸۳ رسيد كه با اين آمار دماسنج بازار سرمايه در اين مدت ۶۵۸ واحد از خود كاهش نشان مي‌دهد.
علاوه بر اين شاخص آزاد شناور كه در ۱۷ آذر ماه سال جاري در تراز ۹۰ هزار و ۳۱۰ واحدي قرار داشت تا تراز ۸۹ هزار ۴۷۰ واحدي پايين رفت و افت ۸۴۰ واحدي را تجربه كرد. همچنين شاخص بازار اول با ۵۱۴ واحد افت از رقم ۵۸ هزار و ۴ واحدي تا كانال ۵۷ هزار و ۴۹۰ واحدي پايين رفت و شاخص بازار دوم از تراز ۱۷۱ هزار و ۶۰۳ واحدي به كانال ۱۷۰ هزار و ۴۷۳ واحدي وارد شد و ۱۱۳۰ واحد افت را تجربه كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون