• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3696 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ آذر

گزارش سايت گل از حفظ روند موفقيت‌هاي بهترين بازيكن دنيا

تغيير پست براي ادامه درخشش رونالدو

به نظر مي‌رسد در ماه‌هاي اخير، نقش كريس رونالدو در تركيب كهكشاني‌ها نزديك به نقش همنام سال‌هاي نه‌چندان دور خود در خط حمله رئال، رونالدوي برزيلي باشد. از يك بال هجومي تند و تيز، حالا كريس رونالدو براي ماندن در بالاترين سطح، سبك بازي خود را عوض كرده و تبديل به يك مهاجم نوك شده است. تنها يك سال پيش و زماني كه ليونل مسي موفق شد پنجمين توپ طلا را به فهرست افتخارات خود اضافه كند، به نظر مي‌رسيد دوران درخشش كريستيانو به پايان رسيده است. زيرنظر رافا بنيتس، او حتي قادر به ارايه سايه‌اي از درخشش خود نبود. اما تنها 12 ماه بعد، شرايط به طور كامل تغيير كرد و كريس رونالدو يك بار ديگر مخالفانش را وادار به اعتراف به اشتباه كرد. ستاره شماره 7 رئال مادريد موفق شد براي سومين بار در 4 سال اخير به عنوان بهترين بازيكن جهان شناخته شده و قراردادي طولاني مدت را با كهكشاني‌ها به امضا برساند. حالا كريستيانو مصمم است تا در آستانه 32 سالگي، يك بار ديگر توانايي‌هاي خود را به اثبات برساند. رونالدو حالا در مرحله‌اي قرار دارد كه بسياري از ستارگان بزرگ دنياي فوتبال در اين سن، دوران افول را پشت سر مي‌گذارند. اما CR7 مدل 2016، با ستاره‌اي كه در سال 2009 طي مراسمي به يادماندني پاي بسانتياگو برنابئو گذاشت، تفاوت چشمگيري دارد. در مراسم دريافت چهارمين توپ طلا، رونالدو در پاسخ به سوالي كه در اين زمينه شد، اذعان داشت كه دليلي ندارد به تغيير پست فكر نكند و اين تفكر براي كسي كه هرگز تلاش خود را براي بهتر شدن متوقف نكرده است، موضوع عجيبي نيست. بر اساس آمار و ارقام، كريستيانو مدتي است پست هميشگي خود را ترك كرده است و حالا مي‌توان او را ديگر يك سانتر فوروارد، با تعريف سنتي وظايف اين پست محسوب كرد. در ماه‌هاي اخير، بيشتر گل‌هايي كه توسط بهترين گلزن تاريخ باشگاه رئال مادريد زده مي‌شود، از درون محوطه جريمه و با يك يا نهايتا دو لمس توپ به ثمر مي‌رسد. بدون شك اين صفات، بيش از آنكه مربوط به پست سابق كريس رونالدو و منطقه شماره 7 باشد، از وظايف ذاتي يك مهاجم شماره 9 به شمار مي‌آيد. زيرنظر زين‌الدين زيدان، حالا اين گرايش از سوي رونالدو به حدي افزايش يافته است كه مي‌توان او را با ستاره سال‌هاي نه‌چندان دور و هم نام وي در خط حمله كهكشاني‌ها، رونالدوي برزيلي مقايسه كرد.
حالا لازم نيست رونالدو در پست خود به اندازه گذشته براي شركت در وظايف دفاعي به صف مدافعان اضافه شود و فضاي كمتري از زمين را تحت پوشش قرار دهد. نقش جديد رونالدو در رئال مادريد طي اين روزها، تكيه بر غريزه گلزني اين بازيكن است كه اين تغيير در ديدار روز پنجشنبه برابر امريكا كلاب در چارچوب مسابقات جام باشگاه‌هاي جهان در توكيو، به وضوح قابل مشاهده بود. حالا با اين شرايط و تغيير پستي كه براي رونالدو در تركيب رئال مادريد به وجود آمده است، او مي‌تواند سال‌هاي بيشتري روند فوق‌العاده خود را حفظ كرده و در بالاترين سطح باقي بماند. البته بدون شك آمادگي فيزيكي او نسبت به گذشته كاهش خواهد يافت و سرعت او كمتر خواهد شد كه با توجه به افزايش سن، اين موضوع بخشي لاينفك از دوران حرفه‌اي هر ستاره فوتبال است. زماني كه كارلتو هدايت كهكشاني‌ها را بر عهده داشت، از لغت «بمب» براي توصيف فوق‌ستاره پرتغالي خود استفاده مي‌كرد، اما حالا به نظر مي‌رسد او كمتر داراي قدرت انفجاري است و ممكن است اين موضوع روي آمار خيره‌كننده گلزني وي نيز تاثيرگذار باشد.
البته طبيعتا با اين جابه‌جايي پست، نمي‌توان كتمان كرد كه نقش رونالدو نيز در رئال مادريد دستخوش تغيير خواهد بود. حالا رونالدو از بازيكني كه استعداد شگرفي را در زمين به نمايش مي‌گذاشت، تبديل به پرچمدار كهكشاني‌ها شده و مي‌توان او را كاپيتان بدون بازوبند لوس بلانكوس در داخل و بيرون زمين قلمداد كرد. گرچه در سال‌هاي اخير، بارها در مورد رونالدو گفته شد كه او بيشتر روي اهداف فردي متمركز است و موفقيت تيمي براي او در اولويت دوم قرار دارد، اما هرگز نمي‌توان ميزان تعهد توصيف‌ناپذير او به رئال مادريد، طي اين هفت سال را كتمان كرد. بدون توجه به اينكه رونالدو قرار است مانند سال‌هاي قبل در پست وينگر به كار گرفته شود يا همانند تيم زيدان در هفته‌هاي اخير، بيشتر متمايل به درون محوطه جريمه و نزديك به دروازه حريفان به كار گرفته شود، تمديد قرارداد او تا سال 2021، پيغام بسيار روشني به دوستداران فوتبال داشت؛ رونالدو تا مدت‌هاي متمادي قرار است رهبر رئال مادريد براي فتح دروازه‌هاي جديد باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون