• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3697 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ آذر

صف نامزدي اصولگرايان

روز گذشته جريان رقيب روحاني، گزينه‌هاي جدي‌تري را براي انتخابات رياست‌جمهوري مطرح كرد

گروه احزاب

«روز نامزدها» شايد بهترين عبارت براي ديروز اصولگرايان باشد. آنها پس از هفته‌ها اما و اگر كردن و امروز را به فردا واگذار كردن، بالاخره تصميم گرفته‌اند صراحتا درباره كانديداهاي‌شان صحبت كنند. نام‌ها پشت سر هم قطار مي‌شود از زاكاني و نادران تا ميرسليم و باهنر همه به دنبال اين هستند كه گزينه خود را به اصولگرايان معرفي كنند و در نهايت همه طيف‌هاي پراكنده اين جريان سياسي را متقاعد كنند كه گزينه خودشان مي‌تواند پشت روحاني را به زمين بزند و برنده انتخابات حساس و مبهم 29 ارديبهشت 96 شود.
تا همين امروز هم اصولگرايان حتي نمي‌دانند بايد كانديداي‌شان را به چه كسي معرفي كنند. فعلا آيت‌الله موحدي كرماني، دبيركل جامعه روحانيت مبارز ميان كار آنها را گرفته و حزب به حزب و تشكل به تشكل جلسه مي‌گذارد تا ببيند گروه‌هاي مختلف چه در چنته دارند. او روز گذشته سخن از چتر گسترده‌اي گفت كه همه اصولگرايان را زير خود جمع كرده است. چتري كه چنان وسيع در نظر گرفته شده كه اصولگرايان با همه اختلاف نظرها زيرش بگنجند و كسي جاي ديگري را تنگ نكند. دبيركل جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه نيروهاي انقلابي زير يك چتر بسيار گسترده در حال رسيدن به يك وحدت و همگرايي حداكثري هستند به تسنيم گفته است: تمام گروه‌هاي انقلابي و وفادار به انقلاب اسلامي اكنون در موضع اجماع و وحدت با نيروهاي انقلاب قرار دارند و به نظر مي‌رسد مسيري كه براي وحدت در نظر گرفته شده، مسير موفقي باشد. انتظار مي‌‌رود با حضور تمام گروه‌هاي انقلابي و اصولگرا در ذيل مكانيزم طراحي شده، زمينه موفقيت نيروهاي انقلاب در انتخابات 96 فراهم شود، البته اين همگرايي در مردم نيز لازم است و انشاءالله مردم نيز براي دفاع و حمايت از جريان ارزشي و كارآمد در صحنه ميداني به وظيفه خود به خوبي عمل خواهند كرد. در آينده نزديك درباره مكانيزم همگرايي نيروهاي انقلاب با مردم سخن خواهيم گفت. البته آيت‌الله موحدي‌كرماني هيچ اشاره‌اي به جزييات مكانيزم در نظر گرفته شده نکرد و تنها همان چتر گسترده نيروهاي انقلاب را مطرح كرد اما غلامرضا مصباحي‌مقدم، سخنگوي همان تشكل گوشه‌اي از آنچه در نظر دارند را بيان كرد: ائتلاف اصولگرايان تا 10 روز آينده تشكيل مي‌شود و منتظر نتيجه جلسات ائتلاف خواهيم بود.

گروه احزاب

«روز نامزدها» شايد بهترين عبارت براي ديروز اصولگرايان باشد. آنها پس از هفته‌ها اما و اگر كردن و امروز را به فردا واگذار كردن بالاخره تصميم گرفته‌اند صراحتا درباره كانديداهاي‌شان صحبت كنند. نام‌ها پشت سر هم قطار مي‌شود از زاكاني و نادران تا ميرسليم و باهنر همه به دنبال اين هستند كه گزينه خود را به اصولگرايان معرفي كنند و در نهايت همه طيف‌هاي پراكنده اين جريان سياسي را متقاعد كنند كه گزينه خودشان مي‌تواند پشت روحاني را به زمين بزند و برنده انتخابات حساس و مبهم 29 ارديبهشت 96 شود.

مكانيزم اصولگرايان چيست؟
تا همين امروز هم اصولگرايان حتي نمي‌دانند بايد كانديداي‌شان را به چه كسي معرفي كنند. فعلا آيت‌الله موحدي كرماني، دبيركل جامعه روحانيت مبارز ميان كار آنها را گرفته و حزب به حزب و تشكل به تشكل جلسه مي‌گذارد تا ببيند گروه‌هاي مختلف چه در چنته دارند.
او روز گذشته سخن از چتر گسترده‌اي گفت كه همه اصولگرايان را زير خود جمع كرده است. چتري كه چنان وسيع در نظر گرفته شده كه اصولگرايان با همه اختلاف نظرها زيرش بگنجند و كسي جاي ديگري را تنگ نكند. دبيركل جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه نيروهاي انقلابي زير يك چتر بسيار گسترده در حال رسيدن به يك وحدت و همگرايي حداكثري هستند به تسنيم گفته است: تمام گروه‌هاي انقلابي و وفادار به انقلاب اسلامي اكنون در موضع اجماع و وحدت با نيروهاي انقلاب قرار دارند و به نظر مي‌رسد مسيري كه براي وحدت در نظر گرفته شده، مسير موفقي باشد. انتظار مي‌‌رود با حضور تمام گروه‌هاي انقلابي و اصولگرا در ذيل مكانيزم طراحي شده، زمينه موفقيت نيروهاي انقلاب در انتخابات 96 فراهم شود، البته اين همگرايي در مردم نيز لازم است و انشاءالله مردم نيز براي دفاع و حمايت از جريان ارزشي و كارآمد در صحنه ميداني به وظيفه خود به خوبي عمل خواهند كرد. در آينده نزديك درباره مكانيزم همگرايي نيروهاي انقلاب با مردم سخن خواهيم گفت.
البته آيت‌الله موحدي‌كرماني هيچ اشاره‌اي به جزييات مكانيزم در نظر گرفته شده نکرد و تنها همان چتر گسترده نيروهاي انقلاب را مطرح كرد اما غلامرضا مصباحي مقدم، سخنگوي همان تشكل گوشه‌اي از آنچه در نظر دارند را بيان كرد: ائتلاف اصولگرايان تا 10 روز آينده تشكيل مي‌شود و منتظر نتيجه جلسات ائتلاف خواهيم بود.

شكست طرح آيت‌الله موحدي‌كرماني
مصباحي‌مقدم درباره نشست مشترك احزاب اصولگرا با جامعه روحانيت نيز به فارس گفت: فعلا بنا نيست خبر تازه‌اي در اين خصوص باشد تا ان‌شاءالله ببينيم نتيجه ائتلاف چه مي‌شود. اينكه بنا نيست خبر تازه‌اي درباره نشست‌هاي آيت‌الله موحدي‌كرماني با احزاب اصولگرا باشد به وضوح نشان از شكست نشست‌هاي موحدي كرماني با احزاب اصولگرا مي‌دهد.

باهنر جواب ميرسليم
پس از آنكه سيد مصطفي ميرسليم توسط برخي اعضاي مركزي حزب موتلفه به عنوان نامزد نهايي اين حزب معرفي شد محمد نبي حبيبي، دبيركل موتلفه اين انتخاب را رد و اعلام كرد فرآيند انتخاب نامزد نهايي براي معرفي به اصولگرايان هنوز به طور كامل طي نشده است. با اين حال به نظر مي‌رسد ميرسليم كانديداي نهايي آنها باشد. اتفاقي كه بلافاصله با پاسخ جبهه پيروان خط امام و رهبري مواجه شد. محسن كوهكن، نايب‌رييس جبهه پيروان از تلاش‌ اعضاي اين جبهه براي اقناع باهنر جهت كانديداتوري در انتخابات 96 خبر داد و به فارس گفت: ما زير چتر ائتلاف حركت و به اجماع مي‌رسيم. تاكيد جبهه پيروان روي آقاي باهنر است كه به صحنه بيايد، هرچند كه او هنوز قانع نشده است و فعلا موافق كانديداتوري در انتخابات نيست اما تلاش‌ها براي اقناع آقاي باهنر جهت كانديداتوري ادامه دارد. قطعا اگر جبهه پيروان بخواهد به سمت جمع‌بندي روي نامزد نهايي خود برود بعيد است كه به فردي غير از آقاي باهنر برسد. اين در حالي است كه حزب موتلفه خود يكي از اعضاي جبهه پيروان است و برخلاف اعتماد به نفس كوهكن آنها به دنبال كانديداي حزبي خود هستند.

باهنر: نمي‌دانم موفق مي‌شويم يا نه
اما خود باهنر درباره انتخابات و كانديداهاي اصولگرا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هنوز بحث‌هاي انتخاباتي ادامه دارد و كانديداهاي بالقوه ما انتخاب شده‌اند و بايد فرآيندي طراحي شود كه در روز آخر به يك نفر برسيم. رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه در نهايت اصولگرايان براي انتخابات آينده به يك نفر خواهند رسيد، اظهار داشت: صددرصد موفق مي‌شويم يا خير، نمي‌دانم. همچنين اين موضوع را كه از ابتدا يك نفر را براي انتخابات رياست‌جمهوري انتخاب كنيم، مفيد نمي‌دانم زيرا بايد تعداد زيادي بررسي شوند، اما فرآيند بايد طوري باشد كه در نهايت به يك نفر برسيم. باهنر پيشتر بارها اعلام كرده بود به كانديداتوري فكر نمي‌كند.

زاكاني و نادران هم هستند

از گوشه و كنار اصولگرايان نام‌هاي ديگري هم مطرح مي‌شود. نام‌هايي مثل الياس نادران و عليرضا زاكاني كه فصل مشترك هر دو علاوه بر مخالفت با دولت روحاني، شكست سنگين در انتخابات مجلس دهم است. قدرت‌الله رحماني، قائم‌مقام جمعيت جانبازان انقلاب اسلامي ديروز با بيان اينكه زاكاني يا نادران از گزينه‌هاي جبهه تحول‌خواهان براي انتخابات هستند، به فارس گفت: فردا در نشست شوراي مركزي گزارشي از روند ائتلاف جريان انقلابي ارايه خواهد شد.

بذرپاش؛ از مشاور احمدي‌نژاد تا كانديداي رياست‌جمهوري
مهرداد بذرپاش، مشاور جوان احمدي‌نژاد شهردار پله‌هاي ترقي را به سرعت طي كرد و با حضور در مديريت بنگاه‌هاي بزرگ صنعتي راهي بهارستان هم شد. او حالا يكي از گزينه‌هايي است كه با شتاب بخشيدن به حضور رسانه‌اي خود در فكر فتح پاستور است؛ قله‌اي كه البته پيش از او براي بزرگاني چون جليلي و قاليباف و رضايي هم دست نيافتني بوده است.
اما در ميان اصولگرايان جمعيت آبادگران هم هستند كه با دبيركلي حسن بيادي يكي از تشکل‌هاي نزديك به شهردار تهران ارزيابي مي‌شوند. بيادي ديروز با زير سوال بردن كانديداهاي اصولگرا به ايلنا گفت: گزينه‌هايي كه اصولگرايان طرح مي‌كنند نوعا جايگاه و مقبوليتي در اين دور ندارند. از تصميم قاليباف در مورد كانديداتوري براي سال٩۶ خبري ندارم اما تحليل شخصي من اين است گزينه‌هايي را كه اصولگرايان طرح مي‌كنند، نوعا جايگاه و مقبوليتي در اين دور ندارند و اگر قرار باشد از اصولگرايان نامزدي حضور پيدا كند و اصلاح‌طلبان هم در مورد كانديداتوري روحاني اجماع كنند، اصولگرايان نبايد بيشتر از يك كانديدا داشته باشند، چراكه با اين تصميم نپخته احتمال شكست آنها با درصد بالايي قابل پيش‌بيني خواهد بود.

هيچ كدام از نام‌ها قطعي نيست

با وجود اينكه ديروز از در و ديوار اصولگرايي كانديدا باريد اما سيد كمال‌الدين سجادي، سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري درخصوص نام كساني كه تا به حال از سوي اصولگرايان برده شده است، به ايسكانيوز گفت:
هيچ كدام از اينها يقيني نيست كه بيايند و به عنوان نفر نهايي انتخاب شوند همه اينها در مرحله بررسي قرار دارند و جزو احتمالات هستند.

احمدي‌نژادي‌ها چه مي‌گويند؟

محمدرضا ميرتاج‌الديني يكي از نزديكان محمود احمدي‌نژاد نيز روز گذشته در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره انتخابات سال ۹۶ اظهار كرد: احتمالا دو ماه روند بررسي كانديداها ادامه داشته باشد تا چارچوب و شاخص‌ها مشخص شود. در اين روند تصميم‌گيري همه طيف‌هاي ارزشي و اصولگرايي حضور دارند. جريان اصولگرا در انتخابات 92 خودش را پيروز ميدان مي‌دانست و كسي را به عنوان رقيب تلقي نمي‌كرد از اين رو يك رقابت درون‌گروهي شكل گرفت كه به شكست انجاميد. وي در پايان در پاسخ به اين پرسش كه آيا آيت‌الله مصباح‌يزدي در ۹۶ به نظر اصولگرايان تمكين خواهد كرد و كانديداي جريان خود را مانند سال ۹۲ نخواهد داشت، خاطرنشان كرد: ايشان هم با انتخاب نهايي اصولگرايان همراه خواهند شد. برخي خبرها حاكي از آن است كه احمد نيكزاد، كانديداي جريان احمدي‌نژادي‌ها براي انتخابات 96 باشد.

 

ماجراهاي جليلي و برجام

مسوول سابق مذاكرات هسته‌اي و يكي از جدي‌ترين رقباي 92 حسن روحاني هفته‌اي نيست كه در دانشگاهي عليه برجام و سياست خارجي دولت روحاني موضع‌گيري و سخنراني نداشته باشد. جليلي چند ماهي است كه برجام را نشانه گرفته و مدام بر اين موضوع تاكيد دارد كه هيچ دستاوردي نداشته و با مباني منافع ملي ما در مغايرت است. جليلي يك بار در رقابت با حسن روحاني در انتخابات 92 همين استراتژي را در پيش گرفت و از رويكرد خود در مذاكرات هسته‌اي دفاع كرد كه دفاع او جداي از پاسخ حسن روحاني انتقاد علي‌اكبر ولايتي يكي ديگر از كانديداهاي انتخاباتي اصولگرايان را در جريان مناظره‌هاي انتخاباتي به دنبال داشت. جليلي كانديداي بالقوه جبهه پايداري است.

كانديدا- شهردار- كانديدا- شهردار- كانديدا

محمدباقر قاليباف سال 84 سوداي رياست‌جمهوري داشت كه در آن انتخابات محمود احمدي‌نژاد پيروز انتخابات شد. قاليباف پس از آن انتخابات به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. قاليباف در انتخابات 92 يكي از جدي‌ترين كانديداهاي جناح راست بود اما بر خلاف احمدي‌نژاد نتوانست از بهشت راهي پاستور شود. او پس از انتخابات 92 دوباره به شهرداري بازگشت و طي سه سال و نيم دولت روحاني چند باري با كنايه از عملكرد دولت انتقاد كرده است. او حالا يكي از كانديداهاي بالقوه اصولگرايان است. كانديدايي كه براي اصولگرايان شرط گذاشته و گفته اگر همه گروه‌ها روي نامش اجماع كنند، حاضر است بار ديگر به رقابت با روحاني بپردازد.

محبوب اصولگرايان انقلابي

پرويز فتاح حتي اگر هر روز هم مصاحبه كند و بگويد فعلا به كانديداتوري فكر نمي‌كند باز هم نمي‌توان از روي نامش به سادگي عبور كرد. وزير نيروي دولت احمدي‌نژاد و رييس فعلي كميته امداد اقداماتي را در دستور كار قرار مي‌دهد كه بيش از هرچيز يك احمدي‌نژاد مدل سوم تير 84 را به ذهن مي‌آورد. برخي اصولگرايان حضور او در انتخابات 96 را به صلاح نمي‌دانند و مي‌گويند او گزينه 1400 است و نبايد بسوزد. با اين حال خودش معتقد است فعلا مهم‌ترين كار هرچه بهتر انجام دادن وظايفش در كميته امداد است. فتاح از چهره‌هاي مورد علاقه جبهه پايداري، ايثارگران و رهپويان است.

الياس نادران، فريادگر اصولگرا

سياستمدار اصولگرايي كه در روزهاي خاموشي اصولگرايان بارها نام مفسدان منتسب به اين جريان را فرياد زده. او يكي از چهره‌هاي اصولگرايان است كه به احتمال زياد از سوي جمعيت ايثارگران به ديگر اصولگرايان معرفي خواهد شد. نادران در سال‌هاي گذشته كمتر وارد مناقشات سياسي شده و بيشتر تلاش كرده تا در كنار احمد توكلي جامه ضدفساد بپوشد و در ميان مردم چهره‌اي باشد كه چپ و راست نمي‌شناسد و تنها دغدغه‌اش مبارزه با فساد است. نادران در يك سال گذشته انتقادات زيادي را به دولت روحاني داشته است.

عليرضا زاكاني، منتقد در تمامي حوزه‌ها

عليرضا زاكاني را بايد منتقد‌ترين اصولگراي دولت اعتدال ناميد. سياستمداري كه اظهارات تند و تيزي را عليه برادر رييس‌جمهور داشته و در ماجراي فيش‌هاي حقوقي و قرارداد كرسنت بسيار مصاحبه كرده است. زاكاني در مجلس نهم و پس از انتخاب به عنوان رييس كميسيون ويژه برجام تا به امروز انتقادات زيادي را درباره برجام داشته است. زاكاني سال 92 با حضور در ستاد انتخاباتي وزارت كشور در يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري نام‌نويسي كرد كه شوراي نگهبان صلاحيت وي را احراز نكرد.

منتقد وطن امروزي دولت

مهرداد بذرپاش با ورود احمدي‌نژاد به پاستور عنوان جوان‌ترين مشاور رييس‌جمهور را به خود اختصاص داد و پس از آن به سرعت در سپهر سياسي ايران شناخته شد. بذرپاش با روزنامه وطن امروز تندترين تيترها و انتقادات را عليه دولت مطرح مي‌كند از پيشروهاي جريان اصولگرايي در نقد دولت محسوب مي‌شود. هرچند برخي از نواصولگرايان معتقدند بذرپاش مي‌تواند كانديداي خوبي براي رقابت با حسن روحاني باشد اما در ميان كانديداهاي ديگر اصولگرايي از شانس كم‌تري برخوردار است.

كرماني سياس و زرنگ

محمدرضا باهنر مثل اكثر سياستمداران كرماني ايران هوش سياسي بالايي دارد و فضاسنجي خوبي مي‌كند. او به ويژه در ماه‌هاي اخير سياست ميخ و نعل را براي دولت روحاني در پيش گرفته است. از يك سو مي‌گويد عرفاً دولت‌ها دو دوره‌اي هستند و از سوي ديگر به دولت طعنه مي‌زند حالا كه از ركود عبور كرده‌اي مردم را هم عبور بده. او اگرچه خود اعلام كرده قصد كانديداتوري در انتخابات را ندارد اما به‌عنوان يكي از اصلي‌ترين گزينه‌هاي اصولگرا مطرح است. ديروز محسن كوهكن اعلام كرد كه باهنر، گزينه جبهه پيروان خط امام و رهبري براي انتخابات 96 است اما هنوز مهندس اصولگرايان نظر خود را اعلام نكرده است.

مردي با پوشش خاص

كافي است مروري بر سياست‌هاي فرهنگي دولت دوم هاشمي‌رفسنجاني داشته باشيد تا مشخص شود سيدمصطفي ميرسليم كيست. وزير فرهنگ و ارشاد دولت ششم جمهوري اسلامي و متخصص موتورهاي درون‌سوز اگرچه كارنامه‌اي پربار از لحاظ علمي و اجرايي دارد اما سكوت ساليانش از او سياستمداري پر رمز‌و‌راز ساخته است. ميرسليم اگر به عنوان كانديداي نهايي حزب موتلفه اسلامي معرفي شود براي بازسازي چهره‌اش ميان شهروندان كار سختي دارد. او بيش از هرچيز با نحوه پوشش خاصش در ميان مردم شهره است. رييس شوراي مركزي موتلفه اسلامي در آخرين اظهارنظر سياسي، انتخابات مجلس شوراي اسلامي در تهران را لشگركشي سياسي ناميده است.

رستم، قرارگاه، نفت

رستم قاسمي از جدي‌ترين منتقدان نفتي دولت اعتدال است. وي در حال حاضر يكي از گزينه‌هاي بالقوه اصولگرايان براي انتخابات است. قاسمي كه سابقه عضويت در سپاه پاسداران را دارد پس از جنگ ايران و عراق، به قرارگاه خاتم‌الانبياء پيوست و در سال ۱۳۸۰ به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء
 منصوب شد. وي  در سال ۹۰، توسط احمدي‌نژاد براي وزارت نفت پيشنهاد شد و راي اعتماد گرفت.  وي براي قرار گرفتن در ميان كانديداهاي بالقوه اصولگرايان كار سختي ندارد با اين حال در فرآيند رشد و اقدامات بابك زنجاني نام او نيز بارها بر سر زبان‌ها چرخيده است.

آلترناتيواحمدي‌نژادي‌ها

علي نيكزاد، وزير راه و شهرسازي دولت محمود احمدي‌نژاد و مبدع طرح مسكن مهر يكي از گزينه‌هاي احمدي‌نژادي‌ها براي انتخابات است. حاميان او كه اصالت ترك زبان دارد اميدوارند با تمركز بر قوميت نيكزاد بتوانند راي ميليون‌ها شهروند ترك‌زبان سراسر كشور را در اختيار بگيرند. با اين حال نيكزاد يك مشكل بزرگ دارد و آن پروژه‌اي به نام مسكن مهر است كه منتقدان بسياري در بين عوام و خواص كشور دارد. البته احتمالا نيكزاد در محاسباتش روي راي ساكنان مسكن مهر حساب ويژه‌اي باز كرده است.

از همدان تا پاستور

حميدرضا حاجي‌‌بابايي اگرچه هم‌اكنون نماينده مجلس است اما سابقه تصدي وزارت آموزش و پرورش را در كابينه احمدي‌نژاد دارد. حاجي‌بابايي با شروع به كار دولت روحاني به دنبال تاسيس جبهه يكتا رفت. جبهه‌اي متشكل از ياران ديروز احمدي‌نژاد كه حاضر نشدند مرزبندي روشني با او داشته باشند. او اين روزها سخنگوي جبهه يكتا است. تشكلي كه به گفته سخنگوي فعلي وزارت كشور مجوز فعاليت سياسي ندارد اما كار خودش را مي‌كند. حاجي‌بابايي از سوي اين تشكل يكي از گزينه‌هاي مورد بررسي براي انتخابات رياست‌جمهوري است.

وزير فرهنگ دولت دهم

چهارمين وزير احمدي‌نژاد كه نامش در بين كانديداهاي احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري ديده مي‌شود سيد محمد حسيني است. او وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بود و در دوران وزارتش اصحاب فرهنگ و هنر سراسر گله و شكايت و اعتراض  بودند. حسيني نيز يكي از اعضاي موثر جبهه يكتا است. همان جبهه‌اي كه روز گذشته سخنگوي وزارت كشور اعلام كرد مجوز فعاليت ندارد و به همين دليل حق فعاليت انتخاباتي نيز ندارد. با اين حال حسيني و ساير يكتايي‌ها همچنان با همين نام مصاحبه مي‌كنند و در پي معرفي كانديدا به اصولگرايان هستند.

مدير تلويزيوني

عزت‌الله ضرغامي رييس سابق سازمان صدا و سيما اين روزها زمان بيشتري دارد تا با انتشار عكس‌هايي در صفحه شخصي خود در اينستاگرام از ديدگاه‌هايش دفاع كند. طي يك سال گذشته رسانه‌هاي مختلف نام وي را به عنوان يكي از كانديداهاي انتخاباتي اصولگرايان مطرح كرده‌اند. هرچند كه او در پاسخ به اين گمانه‌زني‌هاي رسانه‌اي گفته است كه در خواب هم كانديداتوري براي انتخابات رياست‌جمهوري را نمي‌بيند. از او به عنوان كانديداي انقلابيون نام برده مي‌شود.

چهره محبوب آيت‌الله مصباح

همين چند سال پيش آيت‌الله مصباح‌يزدي در وصف او گفته بود زير آسمان و روي زمين اصلح از كامران باقري لنكراني نمي‌شناسد. البته گزينه اصلح آيت‌الله مصباح همان ابتداي كار انصراف داد تا با اين كار از بدل شدن به مهره‌اي سوخته جلوگيري كرده باشد. باقري لنكراني مدت مديدي است كه كمتر در مجامع حاضر شده و مصاحبه مي‌كند با اين حال اگر باقري لنكراني بيايد و تاييد صلاحيت شود پايداري‌ها در دو راهي ميان او و سعيد جليلي خواهند ماند. او پنجمين و آخرين وزير احمدي‌نژاد است كه اين روزها در مظان كانديداتوري قرار دارد.

دست راست جليلي، محبوب دانشجويان انقلابي

علي باقري، دست راست سعيد جليلي در مذاكرات هسته‌اي و برادرزاده مرحوم آيت‌الله مهدوي‌كني است. او را دانشگاه امام صادقي مي‌شناسند. باقري اگرچه كمتر از جليلي سفر و سخنراني مي‌كند اما در رد برجام و نفي دستاوردهاي ديپلماتيك دولت حسن روحاني كم كاري نداشته است. باقري از آن گزينه‌هايي است كه هيچ كس ديدگاه‌هايش را درباره موضوعاتي به جز برجام نمي‌داند. چهره جوان و خوش‌پوش اصولگرايان محبوب دانشجويان اصولگرا است. يك انقلابي از همان جنسي كه آنان دوست دارند. اما آيا رهبران اصولگرا نيز همين اقبال را نشان خواهند داد؟

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون