• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3697 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ آذر

زنگنه:

طلب نفت از بابك زنجاني 14 هزار ميليارد تومان است

گروه سياسي| بابك زنجاني با تاييد حكم اعدام خود، اگرچه در جست‌وجوي مسير رهايي از چوبه‌دار است اما آنچه را كه در مقابل خود مي‌بيند ازدياد بدهي‌هاي او به شركت نفت است. پس از آنكه يك چهارم از مبلغ 8 هزار ميليارد تومان بدهي‌هاي او از طريق تهاتر تسويه شد، گمان مي‌رفت كه متهم نفتي هم تا حدودي توانسته باشد حسن نيت خود را به اثبات برساند. اما در اين ميان اگرچه وزيرنفت عودت ۲ هزار ميليارد تومان از بدهي بابك زنجاني به وزارتخانه تحت تصدي خود را تاييد مي‌كند، مبلغ كل بدهي‌ها را نه 8 هزار ميليارد تومان بلكه 5/3 ميليارد دلار يعني چيزي حدود 14 هزار ميليارد تومان عنوان مي‌كند. بيژن نامدار زنگنه در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت، با اشاره به تاييد حكم اعدام «بابك زنجاني» توسط ديوان عالي كشور گفت: آنچه طبق نظر كارشناسي به وزارت نفت عودت داده شده حدود 2 هزار ميليارد تومان است، اما آنچه كه وزارت نفت از «زنجاني» طلب دارد؛ بيش از 5/3 ميليارد دلار با سود پول است.
وزير نفت ضمن تشكر از قوه قضاييه با بيان اينكه اين قوه پرونده مذكور را به خوبي پيگيري كرد، افزود: مهلت و رافتي كه جمهوري اسلامي نسبت به «بابك زنجاني» اعمال كرد، نامحدود و بي‌پايان نيست و تا يك زماني بايد اين پول را به وزارت نفت بازگرداند.

يك‌پنجم مطالبات نفت از زنجاني وصول شد
ديروز مسوول كميته مطالبات وزارت نفت نيز با بيان اينكه اين وزارتخانه به دنبال اعدام متهم نفتي نيست، اعلام كرد كه كمتر از يك‌پنجم مطالبات‌مان را دريافت كرديم. به گزارش ايسنا، سيداصغر هندي درباره وضع دريافت مطالبات از متهم نفتي اظهار كرد: كمتر از دو هزار ميليارد تومان از بدهي‌هايمان را تاكنون در قالب اموال از اين متهم دريافت كرديم. وي با بيان اينكه، در اختيار گرفتن اموال اين متهم نفتي در خارج از كشور نيز در حال پيگيري است، درباره مزايده اموال بابك زنجاني هم اظهار كرد: در اين زمينه اقدام‎هاي لازم در حال انجام است. با توجه به راي صادر شده درباره آقاي زنجاني و با توجه به اينكه در اين راي آمده است اگر بدهي‌شان را پرداخت و توبه كنند شامل تخفيف مي‌شوند، بهتر است به اين مورد توجه كنند و هرچه سريع‌تر تكليفش را روشن كند. مسوول كميته مطالبات وزارت نفت تاكيد كرد: وزارت نفت به دنبال اعدام اين متهم نفتي نيست بلكه تنها به دنبال وصول مطالبات اين وزارتخانه است تا آن را به هر نحوي كه شده دريافت كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون