• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3700 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ دي

عارف:

خدمات رييس دولت اصلاحات بر كسي پوشيده نيست

گروه سياسي| بي‌شك او در كنار بسياري از چهره‌هاي اصلاح‌طلب جزو غايبين روز 16 آذر در دانشگاه‌هاي كشور بود. اگر براي حضور بسياري از چهر‌ه‌هاي اصلاح‌طلب ممانعت‌ها و محدوديت‌هايي وجود داشت، او اما با خواست خودش تصميم گرفت تا در روز دانشجو در جمع دانشجويان حاضر نشود. با توجه به انتقادهايي كه در چند ماه گذشته نسبت به عارف در شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي وجود داشته مي‌توان حدس زد او براي دامن نزدن به اين مسائل تصميم گرفت عطاي حضور در جمع دانشجويان را به لقايش ببخشد. اما در نهايت ظهر ديروز حضور ديرهنگام او در جمع دانشجويان رقم خورد در جريان سفرش به كرمان و در دانشگاه آزاد اين شهر، حضوري كه با حاشيه‌هايي نيز همراه بود. حاشيه‌هايي كه جزء جدايي‌ناپذير برنامه‌هاي دانشجويي است. بحث‌ها در كرمان هم مانند ساير دانشگاه‌هاي كشور در حال و هواي روز دانشجو بود و اين موضوع نشان مي‌دهد جامعه دانشگاهي كشور امروز چه دغدغه‌هايي را پيگيري مي‌كند. يكي از حاشيه‌هاي حضور عارف هم حول يكي از همين دغدغه‌ها شكل گرفت «ممنوع التصويري رييس دولت اصلاحات». زماني كه يكي از دانشجويان سوال خود را در مورد ممنوع‌التصويري سيدمحمد خاتمي پرسيد كه اين سوال باعث تشويق‌هاي عده‌اي از دانشجويان و شعار «مرگ بر فتنه‌گر» عده‌اي ديگر از دانشجويان شد و عارف در پاسخ از خدمات مردي گفت كه امروز بر كسي پوشيده نيست و گفت: دوست داريم كه همه شعار «مرگ بر فتنه‌گر» را بدهند، اما درخواست ما از دانشجويان اين است كه دقت كنيد، فضا چگونه است و شعار چيست؟
به گزارش ايلنا، عارف در پاسخ به پرسش يكي از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرمان كه گفت ما آزادي پس از بيان نداريم، چگونه بايد مطالبات خود را مطرح كنيم؟ گفت: آزادي به دانشگاه داده شده است و بايد قبل و بعد از آن هم اين آزادي وجود داشته باشد و خوشبختانه روند خوبي را در اين زمينه در سال‌هاي اخير شاهد هستيم و اميدواريم همچنان ادامه يابد. دانشجو بايد احساس آزادي كامل براي ابراز حقايق و بيانات خود داشته باشد. رييس فراكسيون اميد در مجلس شوراي اسلامي گفت: به دليل برخي اشتباهات و تندروي‌ها در دهه ۸۰، شكافي ميان جريان اصلاحات به وجود آمد، اما اكنون شاهد پيروزي تفكر تدبير و اميد هستيم. يكي ديگر از سوال‌ها مربوط به ممنوع‌التصويري رييس دولت اصلاحات بود كه با تشويق‌هاي عده‌اي از دانشجويان و شعار «مرگ بر فتنه‌گر» عده‌اي ديگر از دانشجويان همراه شد. محمدرضا عارف در پاسخ به اين سوال گفت: دوست داريم كه همه شعار «مرگ بر فتنه‌گر» را بدهند، اما درخواست ما از دانشجويان اين است كه دقت كنيد، فضا چگونه است و شعار چيست؟ سوال اين دانشجو در مورد فردي است كه انگيزه‌ها و خدمات وي در كشور بر كسي پوشيده نيست و اين مساله جنبه حقوقي دارد كه چه كسي اين حكم را داده و هنوز جوابي در اين مورد داده نشده است. اين يك مساله‌اي است كه در خانواده انقلاب است و پيگير اين موضوع هميشه بوده‌ايم و به دنبال پيروزي و شكست گروهي هم نيستيم.
 وي درباره عملكرد دولت و ديدگاه خود نيز گفت: براي ارزيابي عملكرد دولت بايد به شرايطي نگاه كرد كه دولت روي كار آمده بود ضمن آنكه زمينه‌سازي‌هاي خوبي توسط دولت صورت گرفته و راهبرد اصلي ما در فراكسيون اميد نيز همراهي با دولت است. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي برجام را يكي از مهم‌ترين دستاوردهاي دولت تدبير و اميد دانست و عنوان كرد: اينكه در آينده نتيجه برجام به كجا مي‌رسد، نبايد قصاص قبل از جنايت كرد و اگر كسي بدعهدي كند با آن برخورد مي‌كنيم. عارف خاطرنشان كرد: اميدواريم در آينده رونق اشتغال و وضعيت اقتصادي را داشته باشيم.
مشكل كشور ضعف مديريت است نه پول
عارف در بدو ورودش به كرمان با نماينده ولي فقيه در اين شهر ديدار داشت. رييس فراكسيون اميد مجلس خطاب به آيت‌الله جعفري بيان كرد: براي عرض ارادت و ابلاغ سلام دوستان خدمت شما رسيديم. وي در ادامه افزود: استاندار كرمان كارهاي خيلي خوبي انجام داده و زماني كه به نتيجه برسد الگويي براي كشور خواهد بود. عارف با اشاره به اينكه وضع كرمان خوب شده، تصريح كرد: در استان‌هاي كرمان، يزد و سمنان مردم همكاري خوبي با استانداران و دولت دارند و بخشي از توسعه كرمان با همكاري مردم اتفاق افتاده است. وي درباره بحث كمبود اعتبارات بيان كرد: مشكل كنوني كشور پول نيست، بلكه ضعف مديريت و بروكراسي اداري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون