• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3701 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۴ دي

از سيستم اداري بازنشسته شدم نه از ورزش زنان

رباب شهريان معاون پيشين امور زنان وزارت ورزش

1-‌ من در زمان دكتر گودرزي درخواست بازنشستگي دادم و وي نيز موافقت كرد اما به خاطر تغيير و تحولاتي كه در ساختار وزارت ورزش اتفاق افتاد اين مساله به وزير جديد مسعود سلطاني‌فر محول شد و طي نشستي كه با او داشتم اعلام كردم كه دوست دارم بازنشسته شوم و وي نيز موافقت كرد اما به من گفت بايد تا مشخص شدن فرد ديگري در اين پست صبر كنم. بنابراين اين مساله تا به امروز طول كشيد تا محمديان امروز جايگزين من در پست معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان شد.
2-‌ من به جامعه زنان بسكتباليست قول مي‌دهم اين پروسه بزودي حل خواهد شد و هيچ مشكلي براي حضور زنان بسكتباليست در عرصه‌هاي بين‌المللي وجود نخواهد داشت. البته اين مساله از طرف محمود مشحون، رييس فدراسيون بسكتبال در حال پيگيري است و خود من نيز كه عضو كميسيون ورزش زنان آسيا هستم، رايزني‌هاي لازم را انجام دادم تا بحث حضور زنان در رشته‌هاي مختلف ورزشي در تمام نهادهاي بين‌المللي عملياتي شود. اين مساله زمان‌بر است اما مطمئنم كه حل خواهد شد.
3-‌ به اعتقاد من بايد در اصلاح اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي جايگاه ورزش بانوان به جد ديده شود و روي بحث بانوان تمركز بيشتري صورت بگيرد تا اين جايگاه در آينده تقويت شود. من مطمئنم محمديان چون خود عضو كميسيون تخصصي زنان است روي اين مساله تاكيد ويژه‌اي خواهد داشت و به وضوح چالش‌هاي ورزش زنان را مي‌داند و با حمايت‌هاي سلطاني‌فر تلاش خواهد كرد اين مشكلات به حداقل برسد. من نيز تا جايي كه بتوانم سعي مي‌كنم او را در اين مسير حمايت كنم. من در حال حاضر عضو هيات اجرايي كميته ملي المپيك هستم و تا دي سال آينده در اين مسووليت خواهم بود. ضمن اينكه بايد بگويم من اگر اعلام بازنشستگي كردم اين بازنشستگي به معناي خداحافظي از ورزش زنان نيست. ورزش زنان دغدغه فكري من است و در 30 سال حضورم در حوزه ورزش بانوان سعي كردم در جهت توسعه و پيشرفت اين حوزه گام‌هاي موثري بردارم و فكر مي‌كنم امروز ورزش بانوان جايگاه خود را به خوبي پيدا كرده است. به هر صورت در سيستم اداري بازنشستگي وجود دارد و اين بازنشستگي به معناي خداحافظي از ورزش بانوان نيست بلكه من در هر كجا كه باشم، دغدغه اصلي من ورزش زنان خواهد بود.
4- من به خودم نمي‌توانم نمره بدهم. جامعه ورزش زنان بايد اين نمره را براي من تعيين كند. آنهايي كه در اين سه سال چه در حوزه مربيان، ورزشكاران، داوران و ساير قسمت‌ها سعي كردند با تلاش و عملكرد خود ورزش زنان را به جايگاه خوبي ارتقا دهند. اما من معتقدم در طي اين سه سال ما شاهد رشد و شكوفايي خوبي در ورزش زنان بوديم و خيلي از چيزهايي كه در گذشته رويا بود، در طي اين سه سال به واقعيت پيوست. خستگي 30ساله من از حوزه ورزش زنان با حمايت‌ رسانه‌ها امروز به نتيجه رسيد. جا دارد بگويم تا زماني كه زنده هستم در خدمت ورزش زنان خواهم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون