• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3707 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۱ دي

بهتر است مربي خارجي در رده پايه بوكس فعاليت كند

مظاهري: تا كي بايد دنبال تك چهره‌ها باشيم

ملي‌پوش بوكس ايران در المپيك لندن حضور مربي كوبايي در رده‌هاي پايه را بهتر و مفيدتر اعلام كرد. علي مظاهري با اشاره به برخي نيازهاي بوكس ايران تاكيد كرد: برگزاري فستيوال‌هاي متعدد براي رده‌هاي پايه خوب است اما بايد به ديگر مسائل نيز توجه بيشتري شود. بايد ملي‌پوشان خود را به بازي‌ها و تورنمنت‌هاي مختلف اعزام كنيم. يكي ديگر از اين مسائل آمدن مربي كوبايي است كه بهتر بود در رده‌هاي پايه از او استفاده شود.
او در مورد اينكه مشكل تيم‌ ‌ملي بوكس ما پايه‌اي است، افزود: در حال‌ حاضر تيم‌ ‌ملي ما از نبود بوكسورهاي جايگزين براي بوكسورهاي قديمي تحت فشار است. براي اينكه بتوانيم تيم‌ ‌ملي قدرتمندي با بوكسورهاي بزرگ در مسابقات جهاني و المپيك داشته باشيم بايد به رده‌هاي پايه رسيدگي كنيم. پرچمدار كاروان ايران در المپيك 2012 با اشاره به تك‌چهره بودن بوكس ايران، تاكيد كرد: در حال‌ حاضر تيم‌ ‌ملي و به‌طور كلي بوكس ما تك چهره‌اي دنبال مي‌شود. تا كي مي‌توان به احسان روزبهاني بنازيم و او را بوكسور تيم‌ ‌ملي بدانيم؟ بايد مثل مسابقات كشوري از جوانان خود استفاده كنيم تا در آينده آنها نيز براي ما مفيد ظاهر شوند. يكي از بهترين مسائل دراين دوره از رقابت‌ها دعوت از جوانان بود. مظاهري با اشاره به كمبود اردوهاي با‌كيفيت و اعزام نشدن تيم‌هاي ملي بوكس به رقابت‌هاي مختلف، اظهار كرد: اينكه تيم‌هاي ملي را اعزام مي‌كنيم به خاطر ترسي است كه از حواشي بعد از رقابت‌ها داريم كه رسانه‌ها بگويند چرا تيم‌ ‌ملي نتيجه‌ نمي‌گيرد. با توجه به اين مسائل بايد تيم‌هاي بوكس خود را اعزام كنيم تا از ميادين مختلف نترسند و ميدان ديده شوند.
پيشكسوت بوكس كشور با اشاره به اينكه بايد كارشناسان بوكس تورنمنت‌ها و رقابت‌هاي خوبي را براي تيم‌هاي ملي بوكس انتخاب كنند، تاكيد كرد: كارشناسان بايد اردوها و رقابت‌هاي با‌كيفيتي را انتخاب كنند. اعزام پارسال تيم‌هاي ملي را مي‌توان زير سوال برد چرا كه نتوانستيم نتايج خوبي از آن اردوها بگيريم، چون 10 تا 12 كشور بيشتر نبود. تيم‌هاي ما بايد با آذربايجان، روسيه و كوبا مبارزه كنند تا بفهمند بوكسورهاي ما در چه حدي هستند. علي مظاهري درباره سياستگذاري‌هاي فدراسيون بوكس ادامه‌ داد: در بعضي مسائل با فدراسيون موافقم مثل چهار تا پنج دوره فستيوال نونهالاني كه برگزار مي‌كنند اما يكي از مسائلي كه بايد توجه كرد اين است كه تيم بزرگسالان ما بايد در اردوهاي با‌كيفيت باشد و تيم‌هاي پايه ما بايد از سرمايه‌گذاري‌هاي خوب بهره‌مند شوند. من قول مي‌دهم اگر اين اتفاق بيفتد در پنج سال آينده چهار تا پنج بوكسور نامي خواهيم داشت. مظاهري در پايان با بيان اينكه رسانه‌ها از رده‌هاي پايه بوكس بايد بيشتر حمايت كنند، افزود: رييس هيات‌هايي كه انتخاب مي‌كنيم بايد از نفرات فني و خوب بوكس باشند.
اگر عوامل اجرايي فني نباشند هيچگاه مشكلات بوكس استان‌ها حل نمي‌شود. هر گاه مشكل قهرمانان استان‌ها حل شوند بوكس ما نيز شرايط بهتري خواهد داشت. توجه رسانه‌ها در اين مورد نيز مي‌تواند در رسيدن بوكس ما به جايگاه خودش بسيار كاربردي باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون