• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3708 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

معاون حقوقي رييس‌جمهور خطاب به رسانه ملي:

آيا سهم و حق آيت‌الله موسوي اردبيلي همين مقدار بود كه شما انجام داديد؟

گروه سياسي| معاون حقوقي رييس‌جمهور با تاكيد بر روحيه اعتدال آيت‌الله‌العظمي‌موسوي اردبيلي گفت: خاطرات فراواني از دلسوزي‌ها و بينش درست ايشان در فضاي ملتهبي كه بعضي انقلابيون را به كارهاي تند وا مي‌داشت داريم و در قوه قضاييه كارهاي بزرگي كردند و اگر قوه قضاييه چيزي از ساختار و مباني حقوقي دارد بخش عمده آن رهين زحمات اين مرد بزرگ و مردان بزرگ ديگري همچون شهيدان آيت‌الله بهشتي و آيت‌الله قدوسي و تعداد ديگري از شهداي قوه قضاييه و رجال برجسته آن دوران بوده است. به گزارش جماران، جمله‌هاي كليدي اظهارات مجيد انصاري در مراسم چهلمين روز درگذشت آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي در حسينيه جماران به شرح زير است:
  در دوران تاسيس وقتي كه انگشت‌شمار افرادي براي تشكيل شوراي انقلاب مامور مي‌شدند آيت‌الله العظمي‌موسوي اردبيلي جزو حلقه اوليه است و اين نشان مي‌دهد كه امام چه مقدار به بينش درست و فكر مستقيم، روحيه اعتدال و دانش متعهدانه آيت‌الله اردبيلي باور داشتند.
  امروز فكر مي‌كنم قوه قضاييه كارآمد، عدالت بنيان، شجاع و انتقادپذير از لوازم قهري نظام كارآمد جمهوري اسلامي ايران است كه مسوولان عاليقدر قوه قضاييه بايد مسير اين بزرگان و اندوخته‌هاي تجربي و علمي آنان را مدنظر قرار دهند كه البته اهتمام دارند و بايد اهتمام مضاعف شود.
  آزمون روحانيت آزمون دشواري است، اين نظام به نام روحانيت ثبت شده است. در دوراني كه قرآن و سيماي نوراني پيامبر و احكام اسلام در معرض حمله تخريبي عوامل استكبار و انديشه‌هاي تكفيري قرار گرفته است دفاع از چهره غبار گرفته اسلام رسالت سنگيني است كه در درجه اول متوجه حوزه‌هاي علميه و علماي بزرگ است.
  اين روزها صحبت از حوزه انقلابي مي‌شود و جلساتي هم گرفته شده و بسيار كار ارزشمندي است اما بايد انقلابي‌گري در كشور و به خصوص در حوزه از مسير انقلابي بزرگ معاصر و بنيانگذار جمهوري اسلامي يعني امام بگذرد. حوزه انقلابي يعني حوزه‌اي داراي اخلاق امام، حوزه انقلابي يعني حوزه داراي فقه امام كه نقش زمان و مكان را در اجتهاد به عنوان عنصر كليدي و پيوند ميان دين و سياست را پيوند عينيت مي‌داند و امامي كه در اوج خباثت گروهك‌ها پيام هشت ماده‌اي صادر مي‌شود.‌اي كاش در حوزه‌هاي ما پيام هشت ماده‌اي و مكتب اخلاقي امام تدريس شود.
  انقلابي‌گري در حوزه بدون احترام به انقلابيون ميسر نمي‌شود. وجود انقلابيون تكرارشدني نيست و بايد حوزه علميه قدر بداند. خدا مي‌داند در آينده همچنان كه حسرت مي‌خوريم چرا با اميركبير و شهيد اول چنين شد فرزندان ما آنگاه كه اين غبار كينه و بد عهدي فرو مي‌نشيند حسرت خواهند خورد كه چرا اين مردان بزرگ آنگونه كه بايد تجليل نشدند؟ صدا و سيماي عزيز آيا سهم و حق آيت‌الله موسوي‌اردبيلي همين مقدار بود كه شما انجام داديد؟
  جامعه ما نياز دارد ايشان، هاشمي‌ها و بهشتي‌ها را بشناسد. جامعه ما نيازمند شناخت بيشتر از امام و ياران امام است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون