• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3717 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ دي

نامگذاري خياباني به نام آيت‌الله هاشمي در دستور شورا

حميدرضا خالدي

 

همزمان با برگزاري مراسم تشييع و خاكسپاري آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، رييس كميسيون نامگذاري شوراي شهر تهران ازنامگذاري خياباني در تهران به نام وي خبر داد. مجتبي شاكري درباره نامگذاري يكي از معابر تهران به نام آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني گفت: در كميسيون نامگذاري شوراي شهر پيشنهادي دوفوريتي را روز يكشنبه در صحن علني شورا مطرح مي‌كنيم تا بعد در خصوص جانمايي معبر يا بوستاني كه قرار است نام ايشان بر آن گذاشته شود، تصميم‌گيري شود. رييس كميسيون نامگذاري شوراي شهر اظهار كرد: بايد ابتدا اطلاعات مربوط به معابر و بوستان‌هاي جديد را دريافت كنيم، زيرا اگر از اين طريق نامگذاري انجام شود؛ بهتر است، چون اماكن قبلا نامي نداشته‌اند، اما اگر از اين طريق نتوانستيم اقدام كنيم، بايد ديد كدام معبر يا بوستان را تغيير نام خواهيم داد. وي افزود: پس از تصويب اين طرح شوراي شهر نسبت به جانمايي مكان مذكور اقدام خواهد شد.
معصومه‌آباد: اين اقدام راهي است در جهت جاودانگي نام هاشمي
معصومه آباد، عضو اصولگراي شوراي شهر نيز با استقبال از اين اقدام گفت: در اين ترديدي نيست كه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني يكي از چهره‌هاي ماندگار و تاريخي كشورمان است؛ نمي‌توان به سادگي از كنار نام وي گذر كرد. وي ادامه داد: به همين دليل بايد تلاش كرد تا با استفاده از روش‌هاي مختلف نام وي را در تاريخ جاودان كرد و همواره زنده نگه داشت. راه‌هايي كه يكي از آنها مي‌تواند همين نامگذاري خيابان و معبري در پايتخت به نام وي باشد كه اگر اين اقدام اجرايي شود، قطعا اقدام ارزشمندي است و براي نسل‌هاي بعد و براي تاريخ انقلاب، بسيار پسنديده خواهد بود. چرا كه يكي از شعارهاي ما در انقلاب، حفظ ارزش‌ها و زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا و انسان‌هاي ارزشمندي است كه براي اين كشور جانفشاني كردند و منشأ خدمات بسياري براي هموطنان و كشورشان و انقلاب‌شان بوده‌اند.
آباد تاكيد كرد: با همين تحليل و ديدگاه، به نظرم اين اقدام يكي از ضرورت‌هايي است كه مديريت شهري و ما در شوراي شهر بايد به آن توجه داشته باشيم و مطمئنم كه اگر اين طرح در صحن مطرح شود، بدون مخالفت اعضا، به تصويب قاطع شوراي شهر خواهد رسيد.
محمد حقاني: بايد يكي از شريان‌هاي اصلي را به نام هاشمي زد
محمد حقاني، عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر نيز با تاييد اين اقدام در تشريح ضرورت آن گفت: شايد بعد از امام راحل، دربين چهره‌هايي كه ديگر در بين ما نيستند، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، ارجح‌ترين فرد براي آن باشند كه خياباني يا معبري را به نام‌شان بگذارند، چرا كه آن مرحوم يكي از چهره‌هاي تاثيرگذار و از ستون‌هاي نظام بودند كه بايد تا ابد نام‌شان در اين آب و خاك، زنده باقي بماند و خدمات اين اميركبير زمانه ما، نسل به نسل به گوش فرزندان اين آب و خاك زمزمه شود. رييس كميته محيط زيست شوراي شهر در ادامه در خصوص نامگذاري معبري به نام هاشمي گفت: بايد تلاش كرد تا يكي از خيابان‌ها يا بزرگراه‌ها و شريان‌هاي اصلي شهر را به نام اين چهره ماندگار نظام زد تا يادش هر روز و هر ساعت براي مردم اين مرز و بوم تداعي شود. گرچه با توجه به آشنايي و شناختي كه از ايشان دارم مي‌دانم كه اين مسائل به هيچ عنوان براي او، مهم و با اهميت نبود، بلكه آنچه برايش اهميت داشت استحكام و جاودانگي نظام نگراني براي حفظ و ادامه راه انقلاب و نظام بود. با اين وجود اين وظيفه ما است كه براي بزرگداشت ياد و خاطره وي هر چه در توان داريم را به كار بريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون