• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3718 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۳ دي

پيشخوان

راه اعتدال را باجديت
پيگيري مي‌كنم
رييس‌جمهور در پيامي با قدرداني از حضور مردم در مراسم تشييع و تجليل از آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني تاكيد كرد كه اين حضور، صفحه پرشكوه ديگري در تاريخ پرافتخار ايران رقم زد و وحدت استوار ملي را در برابر چشم جهانيان به نمايش گذاشت. به گزارش ايسنا، متن پيام حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسن روحاني به اين شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
مردم شريف و هوشمند ايران
حضور آگاهانه و قدرشناسانه شما در تشييع و تجليل آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني خدمتگزار فداكار مردم و انقلاب و يار وفادار امام و رهبري، صفحه پرشكوه ديگري در تاريخ پرافتخار ايران را رقم زد و وحدت استوار ملي را در برابر چشم جهانيان به نمايش گذاشت. زبان از سپاسگزاري اين حضور و حمايت، قاصر است و تنها تلاش پيگيرتر دولت را در خدمت به مردم و جديت بيشتر در پيمودن راه اعتدال و پرهيز از افراط -كه گوهر انديشه و عمل آن مجاهد در راه حق بود - قدرداني عملي از حماسه حضورتان مي‌داند. حسن روحاني،  رييس‌جمهوري اسلامي ايران


انتقادهاي روزافزون از يك رسانه

گروه سياسي|« تا كه بوديم نبوديم كسي/كشت ما را غم بي‌همنفسي/ تا كه رفتيم همه يار شدند/خفته‌ايم و همه بيدار شدند/ قدر آيينه بدانيم چو هست/نه در آن وقت كه افتاد و شكست» اين شعر از اقبال‌لاهوري را درست در نخستين شب پس از رحلت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، علي اكبر ناطق نوري در انتقاد از رفتار رسانه ملي در قاب تلويزيون خواند و گفت: «آقاي هاشمي تا بود مي‌گفتند او اينچنين و آنچنان است اما بعد از خبر درگذشتش اگر همه شبكه‌هاي صداوسيما از او تجليل كنند فايده‌اي ندارد چرا كه هاشمي رفته است.» برهه‌هاي سخت كه مي‌رسد نگاه‌ها همه به يك سو مي‌رود. به عملكرد سازمان عريض و طويلي كه در تمام اين سال‌ها هيچ‌كس از عملكرد آن راضي نبوده است. كمتر جناحي است كه از عملكرد آن راضي باشد و لب به انتقاد از آن نگشايد. با اين همه وقتي شايعه رحلت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني پيچيد نگاه‌ها به شبكه‌هاي خبري رسانه ملي بود. شبكه‌هايي كه به يك زيرنويس ساده اكتفا كردند. با اين همه كمي بعدتر صدا و سيما تغيير رويه داد. همه برنامه‌هاي خبري مملو از آيت‌الله بود. تصاويرش، سخنراني‌هايش و نشست‌هايي با چهره‌هايي كه آيت‌الله را مي‌شناختند تا از ويژگي‌هاي شخصيتي او بگويند. مردي كه ديروز غايب بزرگ برنامه‌هاي صدا و سيما بود حالا در تمام شبكه‌ها حضور داشت. آن‌گونه كه صداي تحير همه بلند شد كه صدا و سيما حالا چرا به يكباره با آيت‌الله مهربان شده است؟ انتقادات از همان شب ابتدايي رحلت آيت‌الله آغاز شد. شبي كه رييس رسانه ملي براي تسليت به حسينيه جماران رفت و با انتقادات همراه با سوگواري فاطمه هاشمي‌رفسنجاني دختر ارشد آيت‌الله هاشمي روبه‌رو شد. كمي بعدتر هم بي‌توجهي‌هاي ابتدايي صدا و سيما به درگذشت آيت‌الله موجب شد كه انتقادات از رسانه ملي اوج بگيرد. با اين حال نكته ديگر اين بود كه صدا و سيما به صورت ناگهاني شروع به پخش برنامه‌هاي متعدد خبري در مورد آيت‌الله كرد؛ برنامه‌هايي كه حالا شايد از نگاه خيلي‌ها نه تنها موثر نبود بلكه داغ‌ها را هم تازه مي‌كرد. مراسم باشكوه تشييع پيكر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني اما وجهه ديگري از نارضايتي مردم از رسانه ملي را به تصوير كشيد. جايي كه برخورد مردم با خبرنگاران رسانه ملي تبديل به يك برخورد انتقادي شد و كمي بعدتر كم‌كاري رسانه ملي در به تصوير كشاندن مستقيم مراسم تشييع با انتقادات بسياري مواجه شد. هرچند كه علي عسگري در حاشيه مراسم تشييع در پاسخ به انتقادات اعلام كرده بود كه اين انتقادها را روي چشم مي‌گذارد و نقايص را اصلاح مي‌كند اما در روزهاي اخير همچون هر موقعيت ديگري، نارضايتي‌ها از رسانه‌اي كه قرار است ملي باشد اوج بسيار گرفته و معلوم نيست اين رسانه براي اصلاح اين نواقص چه برنامه‌اي دارد.


فائزه هاشمي رفسنجاني:
تا روز يكشنبه مراسم ختمي در تهران نداريم

فائزه هاشمي در مورد برگزاري مراسم‌هاي ترحيم آيت‌الله هاشمي گفت: تا روز يكشنبه مراسم ديگري در تهران نداريم. فردا عازم كرمان هستيم و يكشنبه در حرم امام مراسمي برگزار مي‌شود. به گزارش ايلنا، فائزه هاشمي در پاسخ به سوال پزشك هلال احمر كه حال وي را پرسيد، گفت: با صحنه‌اي كه اين چند روز و به خصوص ديروز(سه‌شنبه) از مردم ديدم الان خوب هستم. او در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در مورد برگزاري مراسم‌هاي ترحيم آيت‌الله هاشمي گفت: تا روز يكشنبه مراسم ديگري در تهران نداريم. فردا عازم كرمان هستيم و يكشنبه در حرم امام مراسمي برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون