• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3721 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ دي

رونمايي از متهم جديد پرونده نفتي

«ع. ز» همدست بابك زنجاني، دستگير شد

گروه سياسي| «ع. ز» با پاسپورت ديپلماتيك كشور دومينيكن بامداد يكشنبه به كشور مسترد شد تا از متهم جديد پرونده نفتي رونمايي شود. اداره كل بين‌الملل قوه قضاييه ديروز با انتشار خبر استرداد «ع. ز»، جزيياتي را در اين خصوص اعلام كرد. در اين اطلاعيه آمده است: «متهم مذكور كه به دستور شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه 28 تهران تحت تعقيب بين‌المللي قرار گرفته بود، توسط پليس بين‌الملل ناجا با همكاري ساير نهادها به كشور مسترد شد. درخواست استرداد متهم ابتدا به كشور مالزي ارسال و در آنجا دستگير شد، ليكن استرداد وي ناكام ماند تا اينكه در كشور ديگري شناسايي و دستگير شد.
بازجويي از فرد دستگير شده
خيلي از مسائل را روشن مي‌كند
با اعلام خبر دستگيري يكي ديگر از متهمان پرونده نفتي كه برخي رسانه‌ها نام او را عليرضا زيبا حالت منفرد اعلام كرده‌اند، وكيل بابك زنجاني آن را كمك بسيار مهمي به كشف حقيقت، احراز واقعيت و روشن شدن برخي ابهامات دانست. رسول كوهپايه‌زاده با بيان اينكه بايد به قوه قضاييه و نيروهاي انتظامي، اطلاعاتي و امنيتي به خاطر كار بزرگي كه انجام دادند، تبريك گفت، افزود: به عنوان فردي كه از محتويات پرونده مطلع هستم و 300 - 200 جلد پرونده را مطالعه كردم، مي‌دانم كه بازداشت و بازجويي قانوني از اين فرد مي‌تواند خيلي از مسائل را روشن كند. وكيل زنجاني در گفت‌وگو با تسنيم توضيح داد: نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه زنجاني به شخصه در عمليات اجرايي خريد و فروش نفت نقش نداشت و خيلي از كارها از طريق تلفن و ايميل انجام مي‌شد اما اين فرد در عمليات اجرايي خريد و فروش نفت نقش اساسي داشت. كوهپايه‌زاده گفت: يكي از دفاعيات موكل همواره اين بود كه قبول دارد بدهكار است ولي شركت نفت كه مدعي است 12 كشتي نفت را به موكل تحويل داده بايد بارنامه‌ها و اسناد آن را به دادگاه ارايه دهد اما تا اين لحظه بارنامه‌ها به دادگاه تحويل نشده و به شخصه آنها را رويت نكردم.
اين فرد در عمليات اجرايي تحويل نفت نقش اساسي داشت
وكيل مدافع بابك زنجاني با تاكيد بر اينكه دستگيري و بازداشت اين فرد كه در عمليات اجرايي تحويل و تحول نفت نقش اساسي و كليدي داشته به كشف حقيقت خيلي كمك مي‌كند، افزود: يك شركت نفتي مدعي شده بود در بخشي از نفت تحويل شده، آب وجود داشته و همين امر براي موكل ايجاد مشكل كرده بود و آن شركت به همين بهانه از پرداخت بدهي خودداري مي‌كرد. بنابراين از اين حيث مي‌تواند به احراز واقعيت كمك كند. كوهپايه‌زاده افزود: به عنوان كسي كه محتويات پرونده را مطالعه كردم، نمي‌توانم خوشحالي خود را از حركت قاطع و هوشمندانه دستگاه قضايي و نيروهاي انتظامي و امنيتي پنهان كنم زيرا احساس مي‌كنم گام بلندي در راستاي كشف حقيقت برداشته شده است. فكر مي‌كنم هر نوع تصميم‌گيري در پرونده موكل بايد منوط به بازجويي كامل و تخليه اطلاعاتي فرد بازداشت شده و رسيدگي قضايي و صدور حكم قطعي درباره وي شود. وكيل مدافع بابك زنجاني با بيان اينكه سرنوشت موكلش به اقدامات فرد بازداشت شده، گره خورده است، افزود: اين فرد قبل از وقوع اين اتفاقات به كشور رفت و آمد داشت اما بعد از دستگيري موكل ديگر به كشور نيامد. البته قبلا هم براي دستگيري وي در مالزي اقدام شده بود كه خوشبختانه اين‌بار به ثمر نشست. كوهپايه‌زاده همچنين تصريح كرد: ما نبايد در اجراي حكم زنجاني تعجيل كنيم چرا كه روند رسيدگي قضايي فرد بازداشت شده و بازجويي از او مي‌تواند زواياي پنهان اين پرونده و حلقه‌هاي مفقوده را پيدا كند.

 

متهم جديد دستگيرشده در پرونده نفتي كيست؟

در گزارشي كه از سوي خبرگزاري تسنيم منتشر شده است به گفته كوهپايه‌زاده وكيل بابك‌ زنجاني، اين متهم كسي بود كه در ايجاد اين مشكلات خيلي نقش داشته است. متهم جديد نفتي در دومينيكن كارخانه زده بود.  پايگاه خبري دومنيكن نت، با اشاره به بازداشت يك متهم نفتي ايراني با داشتن اسناد هويتي كشور دومينيكن نوشت بسياري از تبهكاران و افراد فاسد مالي با اخذ اسناد هويتي دومنيكن سعي در فرار از چنگال قانون دارند.  بر اساس اين گزارش وي يكي از اين افراد است كه رييس تشكيلاتي به نام «تجارتخانه دومينيكني من» بوده است. وي فردي قابل اطمينان نزد اسكريت (سياستمدار مشهور دومينيكن) بوده است و البته به دروغ سازمان تحت امر خود را مالك كلينيك‌هاي پزشكي در سرتاسر دومينيكن، مالك يك كارخانه توليد بطري آب و مالك مركز خدمات ليموزين معرفي كرده است.  دومينيكا كشوري جزيره‌اي در درياي كاراييب است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون