• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3736 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۴ بهمن

آتش‌نشاني كمتر از 5/2 دقيقه به پلاسكو رسيد

محمدباقر قاليباف شهردار تهران ديروز در مورد حادثه پلاسكو در جلسه علني به بيان نكاتي پرداخت. اهم اظهارات او را در ادامه مي‌خوانيد:
  در سال ۷۶ يك هواپيما در فرودگاه اصفهان در خارج از باند مي‌نشيند، اما از 5/8 شب تا ۶ صبح روز بعد نتوانستند به آنها دسترسي پيدا كنند و كمكي به آنها داشته باشند. هرچند كه به كسي آسيب نرسيد. در بهمن سال ۸۲ حادثه قطار نيشابور اتفاق افتاد كه ۳۲۰ كشته داشت و پيكر بسياري از قربانيان به دست نيامد. در سال ۹۲ در اتوبان قم در يك تصادف بيش از ۴۳ كشته داديم. زلزله منجيل حادثه بزرگي بود. زلزله بم در سال ۸۲ اتفاق افتاد و تلفات بالايي داشت.
  در تهران چون مديريت بحران برخلاف ديگر شهرهاي ايران برعهده شهردار تهران است، از روزي كه به شهرداري واگذار شده، مهم‌ترين سازماندهي از بعد ساخت مكاني در تهران اتفاق افتاده است. تنها جايي در كشور كه معناي واقعي مركزي براي مديريت بحران دارد، تهران است.
  (با اشاره به يكي از سخنراني‌هايش در ارديبهشت ۹۳ در صحن شوراي شهر درباره پلاسكو): در ارديبهشت سال ۹۳ در شوراي شهر گفتم كه در قوانين و مقررات اشكالات وجود دارد، مسووليت‌ها درهم است. درست است كه در بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداري مي‌گويد بايد كارهايي در حريق و سيل انجام دهيم. اما چه كاري بايد انجام دهيم؟
  در كمتر از 5/2 دقيقه رسيديم. در حوزه تجهيزات هيچ مشكلي نداشتيم به حد كفايت امكانات آماده است.
  نيروهاي ما به موقع رسيده‌اند، يك بار آتش مهار شده، دوباره آتش‌سوزي شروع شده. يكي از موضوعات مهم بحث مربوط به تخليه است. يكي از افتخارات اين عمليات اين است كه ۳۲ دقيقه قبل از ريزش اعلام تخليه به همه نيروهاي عملياتي شده است.
  در برداشت آوار با همه استانداردهايي كه هست به طور دقيق و در كمترين زمان ممكن اتفاق افتاده است، در مقايسه با ۱۱سپتامبر كه ۷ ماه براي پايان عمليات زمان برده است (۹۰ روز تخليه آوار برج دوقلو) توانستيم در كمتر از ۹ روز كار پلاسكو را انجام دهيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون