• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3737 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۶ بهمن

هشدار جديد احمد توكلي

بي اعتمادي خطري جدي براي حاكميت است

 گروه سياسي| اگرچه نتوانست در هفت اسفند بار ديگر بهارستان‌نشين شود و حضورش در ليست اصولگرايان سبب شد تا او هم جزو شكست خوردگان اسفند سال گذشته نام بگيرد، اما عدم حضورش در مجلس سبب نشد تا دست از فعاليت بكشد و بيش از ساير اصولگراياني كه بهارستان را ترك گفتند فعاليت مي‌كند. از روزي كه رداي نمايندگي را در آورده اين چندمين بار است كه هشدار مي‌دهد. احمد توكلي در چند ماه گذشته از هر راهي كه توانسته نسبت به خطراتي كه نظام جمهوري اسلامي را تهديد مي‌كند هشدار داده است و گاهي در كلامش صراحتي را به خرج داده است كه از كمتر اصولگرايي انتظار مي‌رود اما به نظر مي‌رسد توكلي عميقا نگران است. گويي دوري از كارهاي روزمره مجلس سبب شده او نسبت به برخي مسائل حساسيت بيشتري به خرج دهد. همين چند ماه پيش بود، درست پس از افشاي حقوق‌هاي نامتعارف مديران دولتي و ماجراي املاك نجومي شهرداري تهران كه در برنامه زنده صدا و سيما با صراحت و طعنه به برخي از همفكرانش كه در مقابل ماجراي املاك نجومي سكوت كرده بودند، گفت: نه خطر حمله نظامي و نه كودتاي مخملي نظام را تهديد نمي‌كند بلكه چيزي كه نظام را تهديد مي‌كند خطر فساد سازمان يافته است. پس از آن هم بارها در اظهارنظرها و مصاحبه‌هايش با رسانه‌ها اين جمله را تكرار كرد. اين روزها احمد توكلي را مي‌توان در زمره چهره‌هايي گذاشت كه به‌طور جدي نگران اتفاقاتي است كه در كشور در حال وقوع است، اتفاقاتي كه بيش از هر چيز بي‌اعتمادي جامعه را به همراه خواهد داشت.
او براي ابراز اين نگراني و براي اينكه صدايش را به گوش برساند به همه ابزارهاي موجود چنگ مي‌زند و از همين رو فيلترهاي موجود را دور زد و وارد يكي از پركارترين شبكه‌هاي اجتماعي شد و يك حساب كاربري در توييتر ساخت و در مورد بسياري از مسائل در توييتر اظهارنظر مي‌كند. او در جديدترين توييت خود نسبت به بي‌اعتماد شدن جامعه نسبت به مسوولان هشدار داده و نوشته: «بي اعتمادي خطري جدي براي حاكميت است و بي‌اعتمادي مردم ناشي از عدم شفافيت مسوولان است. در حوادث گذشته موجي از بي‌اعتمادي ايجاد شد». به نظر مي‌رسد اشاره توكلي به اتفاق تلخ پلاسكو و عملكرد مسوولان درباره اين حادثه است.  
هر چه باشد حضور در يك شبكه اجتماعي و بدون واسطه در جريان نظرات بخشي از جامعه قرار گرفتن مي‌تواند ذهن افراد را متوجه جريان‌هاي موجود بكند. بعد از حادثه پلاسكو بسياري از شهروندان ايراني نسبت به عملكرد در حوزه اطلاع‌رساني و نوع برخورد مسوولاني كه در حادثه پلاسكو درگير بودند انتقاد داشتند.
اكنون توكلي با اشاره به حوادث اخير نسبت به بي‌اعتماد شدن جامعه هشدار مي‌دهد. البته او نخستين چهره‌اي نيست كه نسبت به اين مساله احساس خطر مي‌كند، اما اين روزها او به عنوان يك چهره اصولگرا اينگونه زبان به هشدار گشوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون