• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3742 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن

همه مي‌آيند

گروه سياسي

 اين 22 بهمن، متفاوت از همه 22 بهمن‌هاي 38 سال اخير است. آن سوي دنيا مردي نشسته است كه تصور مي‌كند با تهديد اين مردم كه صبح فردا مي‌خواهند روانه خيابان‌ها شوند مي‌تواند كاري از پيش ببرد. اين سوي دنيا مردمي ايستاده‌اند كه 22 بهمن را فرصتي براي پاسخ به اين تهديد و تبديل آن به آشتي ملي مي‌دانند. همان مردمي كه يك ماه پيش براي بدرقه يكي از مردان صف اول اين انقلاب حماسه‌اي ميليوني را رقم زدند حالا روز جمعه در سراسر كشور حماسه‌اي بزرگ‌تر را رقم خواهند زد تا هم ميان گروه‌ها آشتي برقرار شود و هم حماسه حضور را براي يك بار ديگر در چشم جهانيان رقم بزنند. فردا سي‌و‌هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي است، روزي كه قرار است همه براي تجديد ميثاق با آرمان‌هايي كه 38 سال پيش براي آن انقلاب كردند روانه خيابان‌ها شوند. مقام معظم رهبري دو روز پيش تاكيد كرد كه مردم در اين روز پاسخ امريكايي‌ها را خواهند داد. روساي قوا دو روز پيش در مصاحبه‌هاي جداگانه‌اي مردم را به حضور هر چه بيشتر در اين راهپيمايي فراخواندند. ساير چهره‌هاي سياسي كه فرصت اظهارنظر و مصاحبه‌هاي رسانه‌اي ندارند هم با ارسال پيام‌هايي خواهان حضور هر چه تمام‌تر مردم در اين راهپيمايي شدند. احزاب و تشكل‌ها هم در بيانيه‌ها و اطلاعيه‌هاي جداگانه‌اي خواهان حضور باشكوه مردم در اين راهپيمايي شدند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هم در بيانيه‌اي با دعوت از ملت ايران براي شركت پرشور و انقلابي در راهپيمايي سراسري 22 بهمن ماه؛ نهادينه‌سازي «گفتمان انقلابي‌گري» را ضامن پيشرفت ايران اسلامي و «توليد قدرت» براي دفع تهديدات و چالش‌هاي فراروي كشور دانست.  حزب اتحاد ملت ايران نيز در بيانيه‌اي ضمن دعوت از مردم براي حضور در اين راهپيمايي نوشت: «اينك در بهار سي‌و‌هشتم انقلاب، جاي «هاشمي» خالي است. تجربه سال‌هاي متاخر و كوران رخدادها و اتفاقات ثابت كرد كه براي مردان راستين انقلاب، دفاع از ارزش‌هاي پايدار نخستين، دفاع از ظرفيت‌هاي مردمسالارانه حاكميت و دفاع از كرامت ايرانيان، پاياني ندارد آنچنان كه رفتار آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به خصوص در يك دهه اخير گواه بر اين ادعاست. حزب اتحاد ملت ايران اسلامي در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامى، اميد دارد با حضور يكپارچه عموم شهروندان از سلايق مختلف در راهپيمايي بيست و دوم بهمن ماه، ظرفيت‌هاي مدني ايران در پاسداشت صلح، احترام به ملت‌ها، ارزش‌هاي اخلاقي و آرمان‌هاي انقلاب اسلامى، بيش از هر زمان ديگري بازتاب يابد. ايران امروز، ايران اميد، ايران آشتي و ايران صلح و گفت‌وگو است.» مجلس خبرگان رهبري، سازمان بسيج، خانه احزاب ايران، حزب موتلفه اسلامي و ساير احزاب و تشكل‌ها در بيانيه‌هاي جداگانه‌اي از مردم براي حضور در اين مراسم دعوت كردند. مراجع تقليد و علماي حوزه علميه قم نيز در اظهارنظرهاي جداگانه‌اي از اهميت اين حماسه گفتند.
همچنين دو روز پيش حسن روحاني، رييس‌جمهور نيز در اظهاراتي در مورد راهپيمايي 22 بهمن با بيان اينكه در اين جلسه، مسائل مهم كشور، منطقه و برخي مسائل بين‌المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، اظهارداشت: مردم ايران اسلامي با حضور گسترده خود در راهپيمايي 22 بهمن نشان خواهند داد كه با انقلاب اسلامي، امام راحل و مقام معظم رهبري يك ارتباط ناگسستني دارند. رييس‌جمهوري گفت: مردم ايران، عزت و راه صحيح استقلال و حاكميت ملي را در سايه انقلاب اسلامي مي‌دانند و هر سال با شركت گسترده خود در راهپيمايي 22 بهمن، اين موضوع را به نمايش مي‌گذارند. همچنين لاريجاني رييس مجلس نيز در اين مورد گفته بود: «مردم با حضور پرشور خود در راهپيمايي 22 بهمن امسال كه جشن ملي براي همه ايران است، به استقامت، پايداري و امنيت كشور معناي جديدي مي‌دهند.» وي تاكيد كرد: «حضور مردم پاسخ گويايي به سخنان نادرست و برخي لفاظي‌هاست.»
همچنين حزب كارگزاران سازندگي نيز در بيانيه‌اي نوشت: « ما در درياي اين راهپيمايي ذره‌اي از اقيانوس ملتي هستيم كه مي‌كوشند تحت رهبري يك نظام سياسي مردم‌سالار و دين‌دار راه استقلال و آزادي را بپيمايند. ما در اين راهپيمايي شركت مي‌كنيم تا بگوييم پس از 40 سال هنوز ارزش‌هاي انقلاب زنده‌اند و از نسلي به نسلي ديگر انتقال مي‌يابند. ما در اين راهپيمايي شركت مي‌كنيم تا بگوييم حق تعيين سرنوشت يك ملت در انحصار هيچ نسلي نيست و هر نسل حق دارد نشان دهد چه روشي را براي اداره كشور خويش مي‌پسندد. ما معتقديم جمهوريت و اسلاميت اين ظرفيت را در اختيار ملت ما قرار مي‌دهد. راهپيمايي 22 بهمن 1395 پيامي روشن به سياستمداران تازه‌به‌دوران‌رسيده‌اي خواهد بود كه گمان مي‌كنند با زورگويي و عوام‌فريبي مي‌توانند در اراده ملت‌ها تغيير ايجاد كنند اما ما همان ملتي هستيم كه چهل سال قبل اين تئوري را باطل كرديم. دشمنان ايران بدانند كه اين آغاز يك راه تازه است، آغاز اتحادي ملي كه اتحاد دشمنان خارجي ايران پيش‌روي ملت ما خواهد گشود. اتحادي كه آخرين آرزوي پدران و بنيانگذاران انقلاب ما بود.»

 

از سوي ديگر فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي نيز با صدور بيانيه‌اي ضمن دعوت مردم به حضور در راهپيمايي 22 بهمن نوشت: « سرمايه ارزشمند حضور ملت براي پاسداشت دستاوردهاي انقلاب اسلامي گوهري بي‌بديل است كه در هر شرايطي تقويت و استحكام آن، رسالت بزرگ همه دوستداران انقلاب اسلامي است. مردم غيور و بزرگ ايران اين روزها درحالي مهياي استقبال سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مي‌شوند كه با پيش‌آمدهاي تلخ در داخل كشور مواجه شده‌اند. پيش‌آمدهاي ناگواري همچون فقدان يار امام (ره) و ميراث‌دار انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني كه مراسم تشييع پيكر وي جلوه‌اي از همدلي و همبستگي ملت ايران را رقم زد و نيز شهادت جمعي از عزيزترين فرزندان اين مرز و بوم در حادثه پلاسكو دل‌هاي همه ايرانيان را محزون و چشم‌هاي زنان و مردان اين آب و خاك را اشكبار كرد.»
در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: از سوي ديگر اظهارات ماجراجويانه رييس‌جمهور امريكا درباره نظام جمهوري اسلامي ايران بار ديگر نشان داد كه بايد با وحدت و همدلي و تفاهم ملي در خانواده بزرگ انقلاب همراه با ديپلماسي فعال و تاثيرگذار در مقابل تلاش‌هاي ايذايي نظام‌هاي سلطه ايستادگي كرد. ديروز اما نصرت‌الله لطفي، قائم‌مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در نشست خبري مطبوعاتي براي اعلام اهم برنامه‌هاي مراسم راهپيمايي 22 بهمن ماه در محل اين شورا اظهار داشت: امسال مردم با اصرار بر شعار مرگ بر امريكا و لبيك يا حسين در بيش از هزار شهرستان و 4 هزار روستاي سراسر كشور و با حضور در تهران در پاسخ به نداي مقام معظم رهبري با حضورشان پاسخي دندان شكن به تهديدات سردمداران شيطان بزرگ خواهند داد. وي گفت: امسال به دليل همزماني شامگاه 21 اسفند ماه با شروع ايام فاطميه نواي روحاني و دل‌انگيز گلبانك تكبير فاطمي و فرياد‌الله‌اكبر در راس ساعت 21 امشب در آسمان ميهن عزيزمان طنين‌انداز مي‌شود و همچنين بانگ ‌الله‌اكبر از مساجد و پايگاه‌هاي بسيج و شبكه‌هاي مختلف صدا و سيماي جمهوري اسلامي پخش خواهد شد و به احترام ايام فاطميه، امسال مراسم نورافشاني برگزار نخواهد شد. لطفي عنوان كرد: در 22 بهمن ماه 1395 شاهد خواهيم بود كه همزمان با خيابان‌هاي تهران و مسيرهاي 10گانه منتهي به ميدان آزادي ميادين اصلي و مسيرهاي اعلام شده تمامي شهرها از هر قوميت و نژادي همه يك صدا استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را فرياد خواهند زد و مردم عزيز تهران از ساعت 9 صبح از مسيرهاي 10گانه به سوي ميدان آزادي حركت خواهند كرد و به جهت برپايي نماز باشكوه و وحدت‌بخش جمعه پيش‌بيني شده است كه مراسم ويژه 22 بهمن نيم ساعت قبل از برپايي نماز به اتمام رسيده تا مردم نمازگزار با آرامش در اين حركت عبادي و سياسي حضوري معنوي داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون