• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3746 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ بهمن

رييس‌قوه‌قضاييه

آشتي ملي موضوعيت ندارد

گروه: سياسي| رييس قوه قضاييه با بيان اينكه هيچ مخالفتي با مقولاتي نظير صلح و آشتي ملي ندارد، طرح مسائلي مانند «لزوم آشتي ملي» را نادرست دانست و گفت: مردم فهيم و بصير ما در جايي كه بحث منافع و امنيت ملي مطرح است، هيچ اختلاف اساسي و تفرقه‌اي ندارند كه نيازمند آشتي ملي باشند لذا اين بحث موضوعيت ندارد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي، با تقدير از حضور باشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن، اين حضور با عظمت را خنثي‌كننده بسياري از فريبكاري‌ها، شيطنت‌ها، فشارها و تحريم‌هاي دشمن دانست و تصريح كرد: حضور ده‌ها ميليوني مردم در راهپيمايي سالروز پيروزي انقلاب، نمايش اتحاد و انسجام ملي و پاسخي محكم به برخي ياوه سرايي‌ها به خصوص از سوي امريكا بود و نشان داد كه دشمن با وجود همه تلاش‌ها براي تفرقه افكني و نشر اكاذيب براي ايجاد فضاي بي‌اعتمادي در كشور و همچنين تشديد تحريم‌ها و فشارها نتوانست خللي در وحدت و انسجام مردم ايجاد كند. رييس دستگاه قضايي ادامه داد: دشمن بارها دچار اين اشتباه محاسباتي شده كه تصور مي‌كند اگر تحريم و فشار را افزايش دهد مردم ما از آرمان‌هاي خود دست مي‌كشند؛ غافل از اينكه مردم پاي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ايستاده‌اند و هر جا كه بحث منافع و امنيت ملي مطرح باشد با كنار گذاشتن اختلاف سلايق، انسجام و همبستگي‌شان بيشتر از هر زمان ديگري مي‌شود. آيت‌الله آملي لاريجاني اين همبستگي را يك سرمايه بزرگ اجتماعي توصيف كرد و افزود: سرمايه‌هاي اجتماعي ارزشمند‌تر از سرمايه‌هاي مادي هستند و همه بايد قدردان اين سرمايه‌ها باشيم. شور، نشاط، همت بلند، انسجام و پايبندي مردم عزيز به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي قابل وصف نيست و همين قدرت عظيم است كه دشمن را از ضربه زدن به نظام نااميد مي‌كند. مسوولان با در نظر داشتن اين سرمايه بزرگ بايد توجه داشته باشند كه مردم شريف ما سزاوار هرگونه خدمت رساني هستند و بروز برخي اختلافات موجب سلب اين نعمت خواهد شد لذا بايد با كار جهادي و غمض نظر از اختلافات، در جهت رفع مشكلات مردم گام برداشت.
مردم با هم قهر نيستند كه نيازمند آشتي ملي باشند
رييس قوه قضاييه همچنين با اشاره به طرح برخي مسائل نظير «آشتي ملي» در روزهاي اخير، تاكيد كرد: آشتي ملي در جايي موضوعيت دارد كه اختلافات اساسي وجود داشته باشد. ميان مردم فهيم و بصير ما چه اختلاف و تفرقه‌اي هست كه نيازمند آشتي ملي باشند؟ هيچ كس منكر وجود اختلاف سلايق نيست اما همه مي‌بينيم وقتي بحث منافع و امنيت ملي مطرح است، همه مردم اختلاف سليقه را كنار مي‌گذارند و در كنار يكديگر هستند. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه تكرار مباحث مطرح شده در رسانه‌هاي بيگانه پيرامون آشتي ملي توسط مدعيان تحليل سياسي در داخل كشور عجيب است، خاطرنشان كرد: برخي گفته‌اند كه رييس قوه قضاييه با آشتي ملي مخالف است. من قطعا مخالف آشتي، صلح و دوستي نيستم اما بحث بر سر اين است كه آشتي ملي در حال حاضر موضوع ندارد، مردم با هم قهر نيستند كه نيازمند آشتي ملي باشد. رييس دستگاه قضايي افزود: عده‌اي در جريان فتنه از مردم جدا شدند. مشكل از مردم نيست مشكل از آنها‌ست كه از مردم جدا شدند. آنها بايد به دور از فرافكني از مسير نادرست خود كه همصدايي با دشمن است، بازگردند و به مردم بپيوندند. راه بازگشت نيز قبول اشتباه است. گاه انسان‌ها بر اثر برخي تعصبات، اشتباه خود را نمي‌پذيرند و براي خود وديگران باور نادرست ايجاد مي‌كنند. اگر جداشدگان از مردم، حق طلب باشند راه براي اصلاح باز مي‌شود لذا نخستين گام اين است كه دست از فتنه‌گري بردارند و اشتباه خود را بپذيرند. آيت‌الله آملي لاريجاني با تاكيد بر لزوم انجام وظايف توسط همه قوا براي خدمت رساني به مردم اظهار كرد: در حال حاضر اشتغال و وضعيت معيشتي مردم نيازمند رسيدگي است و دستگاه‌هاي اجرايي مكلفند كه وظايف خود را در اين زمينه انجام دهند. دستگاه قضايي نيز قاطعانه به وظايف خود عمل مي‌كند و در جهت خدمت به مردم گام بر مي‌دارد.
بر اساس اين گزارش، بحث و بررسي پيرامون ادامه پيش‌نويس آيين‌نامه قانون رسيدگي به دارايي مقامات، مسوولان و كارگزاران جمهوري اسلامي ايران در دستور كار امروز مسوولان عالي قضايي قرار داشت كه مواد ديگري از اين آيين‌نامه به تصويب رييس قوه قضاييه رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون