• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3759 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۱ اسفند

با اصلاح و اختصاص بودجه صورت گرفت

حمايت موثر مجلس ازهلال‌احمر

اعتماد| با مصوبات مجلس، بودجه امدادي جمعيت هلال‌احمر در بودجه سال 96 افزايش يافت. اين اقدام مجلس در پي آن بود كه طي چند ماه گذشته سيدامير‌محسن ضيايي، رييس اين نهاد امدادي نسبت به كمبود شديد اعتبارات امدادي هشدار داده و تاكيد كرده بود كه اين كمبود مي‌تواند در مسير امداد‌رساني براي كشوري كه روي خط حوادث طبيعي قرار گرفته، تاثيرگذار باشد.
روز گذشته نمايندگان مجلس‌ بندي را به لايحه بودجه الحاق كردند كه به موجب آن درآمدهاي جمعيت هلال‌احمرافزايش مي‌يابد. اين مصوبه در ادامه بررسي جزييات لايحه بودجه ۹۶ و با 176 راي موافق به تصويب رسيد.
در پي آن، نمايندگان بخش هزينه‌اي يك بند را به تبصره الحاق كردند كه بر اساس اين مصوبه در اجراي بند يك ماده ۱۷ قانون، اساسنامه جمعيت هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران ۴۲ درصد از درآمد رديف‌هاي ۱۶۰۱۵۷ و ۱۴۰۱۴۱به عنوان درآمد اختصاصي جمعيت هلال‌احمر ذيل رديف ۱۳۱۰۰۰ منظور مي‌شود.
نمايندگان همچنين در مصوبات خود مقرر كردند ۵۰۰ ميليارد تومان به جمعيت هلال‌احمر اختصاص يابد و در ادامه بررسي جزييات لايحه بودجه ۹۶ بند الف تبصره ۱۳ اين لايحه را به تصويب رساندند كه بر اساس آن در اجراي بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (۲)، مبالغ زير اختصاص مي‌يابد: «معادل پنج هزار ميليارد ريال از محل منابع ماده (۱۰) قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت و از محل منابع ماده (۱۲) قانون تشكيل سازمان مديريت بحران كشور مصوب ۳۱/ ۲/ ۱۳۸۷ به جمعيت هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران.
 40درصد از اعتبارات مذكور براي خريد و تامين بالگرد و تجهيزات امداد هوايي و باقيمانده به نسبت 40درصد هزينه‌اي و 60درصد تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي براي نوسازي، بازسازي، خريد و احداث پايگاه‌هاي امداد و نجات و انبارهاي اضطراري، ساختمان‌هاي ستادي و اجرايي، خودروهاي امداد و نجات و ساير ماموريت‌ها و تكاليف مندرج در قانون اساسنامه جمعيت هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران مصوب ۸/۲/۱۳۶۷ و اصلاحات بعدي آن به‌منظور پيشگيري و آمادگي و مقابله با حوادث، سوانح و بحران‌ها در اختيار جمعيت هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران قرار مي‌گيرد تا مطابق اساسنامه خود به مصرف برساند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون