• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۴ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3768 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۳ اسفند

بانوان هندباليست نوروز در كره جنوبي خواهند بود

ديدار ايران – چين آغازگر مسابقات آسيايي

رقابت‌هاي آسيايي هندبال بانوان از ۲۳ اسفند تا ۳ فروردين‌ماه (۱۳ تا ۲۲ مارس) در كره جنوبي و با حضور كشورهاي ايران، چين، كره، ژاپن، قزاقستان، ازبكستان، هنگ‌كنگ و ويتنام پيگيري مي‌شود. تيم مالديو نيز در قرعه‌كشي مسابقات حاضر بود و در گروه ايران قرار داشت اما در حال حاضر از حضور در اين رقابت‌ها انصراف داده است. سه تيم اول اين مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرماني جهان را كسب خواهند كرد. پانزده دوره از رقابت‌هاي آسيايي بانوان برگزار شده است و ايران تجربه حضور در چهار دوره از اين مسابقات را داشته است. تيم ملي هندبال بانوان ايران هفتمي آسيا را در سال ۲۰۰۸ از ميان ۱۰ تيم، هفتمي آسيا را در سال ۲۰۱۰ از ميان هشت تيم، نهمي مسابقات ۲۰۱۲ را از ميان ۱۲ تيم و ششمي آسيا (۲۰۱۵) از ميان 9 تيم را در آخرين دوره اين رقابت‌ها در كارنامه دارد. تيم ملي هندبال بانوان آماده‌سازي خود را براي حضور در مسابقات آسيايي از ۱۸ تيرماه سال جاري آغاز كرد. اين اردوها در يازده دوره و در شهرهاي تهران، اهر و بوشهر برگزار شد. البته مقرر بود كه تيم‌ آذربايجان و قزاقستان نيز براي ديدارهاي تداركاتي به ايران بيايند كه اين امر محقق نشد و اين تيم بدون داشتن ديدار تداركاتي رهسپار رقابت‌هاي آسيايي شد. تركيب تيم ملي هندبال بانوان ايران با ۱۷ بازيكن به نام‌هاي سيران احمدي، مژگان قهرماني، شقايق پاپيري، سميره علي رمايي، الناز رمضانپور، نرگس شيخي، مريم يوسفي، هانيه لك، ساناز رجبي، مينا وطن پرست، فاطمه موسوي، سهيلا هيات، صونا بيداد، الناز قاسمي، فاطمه خليلي، شيدا فلاحي و راضيه جانباز هستند كه جمعه ۲۰ اسفندماه به كره جنوبي اعزام شدند. همچنين مرضيه يوسف به عنوان سرمربي، نشيمن شافعيان به عنوان مربي، طاهره مبري به عنوان سرپرست و اكرم حبيب لو به عنوان فيزيوتراپ اين تيم را در اين مسابقات هدايت خواهند كرد.
يوسف: چين و ويتنام حريفان تيم ما خواهند بود
مرضيه يوسف، سرمربي تيم هندبال بانوان در مورد آمادگي اين تيم براي حضور در مسابقات آسيايي گفت: خدا را شكر بازيكنان در آمادگي خوبي به سر مي‌برند. كره، چين و ويتنام حريفان تيم ما خواهند بود. البته هيچ شناختي از ويتنام نداريم چون به تازگي تغييراتي در گروه‌ها ايجاد شده است. در نهايت اميدوارم با دعاي خير مردم اين تيم بتواند در بين چهار تيم اول، به مرحله بعد صعود كند تا بتوانيم عيدي خوبي را به هموطنان و خانواده هندبال تقديم كنيم.
رمضان پور: بازيكنان خيلي آماده‌تر هستند
الناز رمضان‌پور، بازيكن تيم‌ ‌ملي هندبال بانوان در مورد آمادگي بازيكنان جهت حضور در مسابقات آسيايي كره جنوبي، اظهار كرد: من از سال 86 – 85 سابقه حضور در تيم‌ ‌ملي هندبال را داشته‌ام، اما امسال نسبت به سال‌هاي قبلي شرايط تيم ملي خيلي بهتر بود. بازيكنان خيلي آماده‌تر هستند و شرايط بهتري داريم. براي اين دوره ما توانسته‌ايم بازي حريفان خود را آناليز كنيم. روي ارنج، دفاع و حمله حريفاني چون كره و چين كار كرديم. من فكر مي‌كنم با اين وجود شرايط نسبت به سال‌هاي قبل خيلي بهتر بود. با حذف مالديو، ويتنام همگروه ما شد. در حال‌ حاضر كره، چين و ويتنام رقيبان ما هستند و من فكر مي‌كنم كه راحت‌ترين حريف ما همين ويتنام خواهد بود. فدراسيون امسال به خاطر استعفاي رييس فدراسيون شرايط خوبي نداشت، اما خدا را شكر سرپرست فدراسيون و نايب‌رييس بانوان با همه اين شرايط، اردوهاي خوبي را برگزار كردند تا ما احساس سختي نكنيم. سرپرست و كادرفني تيم تلاش زيادي كردند تا بتوانند با حضور قزاقستان و باكو در ايران بازي‌هاي دوستانه‌اي را براي تيم ما فراهم كنند، اما متاسفانه در زماني كه كادر فني آنها را دعوت كرد شرايط براي آمدن آنها مهيا نبود. اگر بازي تداركاتي داشتيم قطعا خيلي به تيم كمك مي‌كرد. همچنين اردوهاي تيم‌ ‌ملي با برگزاري ليگ برتر تداخل داشت و ما تنها هر سه هفته‌ يك بار اردوها را در برنامه داشتيم، اما با اين حال من فكر مي‌كنم كه شرايط خيلي خوب است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون