• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3776 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ فروردين

پيشخوان

محسن هاشمي:  از معاونت عمراني دانشگاه آزاد استعفا نداده‌ام
ايسنا نوشت: فرزند آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني گفت: طبق قانون براي حضور در انتخابات شوراي شهر، لزومي بر استعفايم از معاونت عمراني دانشگاه آزاد وجود ندارد.
محسن هاشمي‌رفسنجاني در پاسخ به پرسشي مبني بر استعفاي وي از معاونت عمراني دانشگاه آزاد براي ثبت‌نام در انتخابات شوراي شهر، اظهار كرد: از توجه رسانه‌ها به انتخابات شوراها تشكر مي‌كنم اما مطابق با قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي و اصلاحات آن، معاونان دانشگاه آزاد اسلامي ملزم به استعفا جهت كانديداتوري در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيستند. وي افزود: در ماده ۲۸ قانون و اصلاحيه آن، ۱۰ شخصيت حقوقي كه معاونين آن ملزم به استعفا هستند، ذكر شده است اما تنها رييس دانشگاه آزاد و روساي شعب دانشگاه‌هاي غيردولتي ملزم به استعفا قبل از كانديداتوري هستند و درباره معاونان آن موضوعي ذكر نشده است. هاشمي در پايان با تاكيد بر اينكه در انتخابات مجلس نيز لزومي بر استعفاي معاونان دانشگاه آزاد وجود ندارد، اظهار كرد: صلاحيت بنده توسط هيات‌هاي اجرايي در سال ۹۴ نيز تاييد شده بود.

به روحاني راي ندهيم؛ به ايران راي بدهيم
عصر ايران با اين عنوان نوشت: آيا بايد به روحاني راي بدهيم؟ جواب براي دو گروه كاملا واضح است: كساني كه روحاني منافع شان را به خطر انداخته، به او راي نخواهند داد و كساني كه نفع‌شان در استمرار دولت روحاني است نيز بي‌ترديد به او راي خواهند داد. اگر امروز بر اين باوريم كه روحاني بهترين گزينه موجود براي رياست‌جمهوري است، به اين دليل است كه از بين كانديداهايي كه نام‌شان بر سر زبان‌هاست، روحاني تنها كسي است كه مي‌تواند مسير خروج ايران از بحران، حفظ آرامش، بازسازي زيرساخت‌هاي تخريب شده كشور، توسعه تدريجي اقتصادي و عادي‌سازي روابط ايران با دنيا را ادامه دهد.
ايران ديگر توان آن را ندارد آزمايشگاه افرادي باشد كه‌اي بسا انسان‌هاي خوبي هم باشند ولي تازه كار، احساسي، شعارزده و بي‌تجربه‌اند. رياست‌جمهوري محل آزمون و خطا نيست.

واكنش حاميان قاليباف در فضاي مجازي به كانديدا نشدن او در انتخابات
اعتماد| كناره‌گيري محمدباقر قاليباف شهردار تهران از صحنه انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم با واكنش‌هاي محدودي از سوي حاميان وي در فضاي مجازي روبه‌رو شد. حاميان وي در فضاي مجازي با انتشار پست‌ها و توييت‌هايي نيامدن قاليباف به عرصه انتخابات را مساوي با شكست حتمي اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري دانستند.

 

جمعه؛ جلسه توجيهي براي دبيران استاني هيات‌هاي نظارت بر انتخابات شوراها در تهران

سخنگوي هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراها گفت: به دبيران هيات‌هاي نظارت استان‌ها براي شركت در جلسه توجيهي در روز جمعه جهت ارايه آموزش‌ها و الزامات حقوقي و اداري انتخابات شوراها و تعامل با هيات‌هاي اجرايي فراخوان داده شده است.
به گزارش فارس، فرهاد تجري، نماينده مردم قصرشيرين در مجلس شوراي اسلامي درباره آخرين تصميمات هيات نظارت بر انتخابات شوراهاي شهر و روستا گفت: ديروز جلسه‌اي درباره نحوه يكسان‌سازي اقدام و رويه‌هاي نظارت بر انتخابات شوراها داشتيم. وي ادامه داد: بر همين مبنا روز جمعه، فراخوان دبيران هيات‌هاي نظارت استان‌ها را داده‌ايم تا در تهران در جلسه توجيهي شركت كرده و آموزش‌ها و الزامات حقوقي و اداري درباره نظارت بر انتخابات شوراها و تعامل با هيات‌هاي اجرايي به آنها ارايه شود.
سخنگوي هيات مركزي نظارت بر انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: با توجه به تجربيات گذشته در زمينه نظارت بر انتخابات شوراها و ضعف‌هاي ادوار سابق انتخابات شوراها به‌ويژه در قبال هماهنگي ميان هيات‌هاي نظارت بخش و شهرستان و استان و مركز در نظر داريم مقدمات صدور شيوه‌نامه عملي را براي ابلاغ به دبيران فراهم كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون