• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3776 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ فروردين

گراني به دست لبنيات افتاد

گروه اقتصادي| بازار لبنيات بازار خاصي است، هر از گاهي با هر تغييري توليد‌كنندگان اين صنف دست به افزايش قيمت قانوني و غيرقانوني مي‌زنند و موجب مي‌شوند تا سرو صداي خاص به پا شود. موضوعي كه حتي رسانه‌ها هم به آن واكنش نشان داده و از افزايش يك‌باره دو هزار توماني شير خبر دادند البته علي رجبي رييس اتحاديه فروشندگان لبنيات از بازگشت قيمت محصولات دو كارخانه‌ لبني كه افزايش قيمت داشتند، به حالت قبل خبر داد و تاكيد كرد: افزايش قيمت‌ها در سال جديد خواسته تمام كارخانه‌داران است، چراكه با توجه به تورم
هر ساله لازم است هزينه‌هاي مربوطه از طريقي جبران شود.
قرار بر اين است كه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان جلسه‌اي در اين خصوص تشكيل دهد تا در صورت نياز افزايش قيمت‌ها در آينده اعمال شود كه البته هنوز زمان اين جلسه مشخص نشده است.
طي روزهاي گذشته دو كارخانه توليدكننده محصولات لبني بدون هماهنگي با سازمان حمايت اقدام به افزايش قيمت شير و ماست كردند كه به دنبال اين موضوع سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اعلام كرد كه افزايش قيمت محصولات لبني تخلف است و بدون مجوز صورت گرفته كه با متخلفان برخورد مي‌شود و نرخ‌ها به حالت سابق برمي‌گردد. طبق اعلام سازمان حمايت، عرضه هيچ محصول لبني با قيمت‌هاي مازاد بر قيمت‌هاي سابق به هيچ عنوان مورد پذيرش اين سازمان نبوده و با هرگونه تخلف در اين زمينه برخورد خواهد شد. همچنين اين سازمان از مصرف‌كنندگان درخواست كرده كه در صورت مواجهه با هرگونه تخلف در اين زمينه در بخش عرضه و فروش، موضوع را جهت رسيدگي سريع به سامانه دريافت و رسيدگي به شكايات مردمي از طريق شماره تلفن ۱۲۴ در سراسر كشور اعلام كنند. علاوه بر اين به تمامي واحدهاي توليدي، توزيعي و عرضه‌كنندگان اعلام شده كه هرگونه افزايش قيمت بدون هماهنگي و اخذ مجوز‌هاي قانوني ممنوع است و با متخلفان براساس قانون تعزيرات حكومتي قانون نظام صنفي و ساير قوانين مرتبط برخورد خواهد شد.
در همين حال دبير انجمن صنفي صنايع لبني نيز در اين باره گفته كه اين دو كارخانه براي خود دلايلي داشتند كه آن را مطرح كرده بودند اما اين اقدام را خود كارخانه‌هاي لبني انجام داده بودند.
به گفته باكري، براساس توافقاتي كه اين كارخانه‌هاي لبني با سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان داشتند، مقرر شد از روز چهارشنبه با نرخ‌هاي گذشته محصولات خود را روانه بازار كنند و اين اقدام از امروز صورت گرفت. ضمن اين كه كارخانه‌هاي مورد نظر دلايل خود را براي افزايش قيمت محصولات خود به سازمان حمايت اعلام كردند و مقرر شده تا اين ادله مورد بررسي قرار گيرد و تصميمات بعدي از سوي اين سازمان اتخاذ شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون