• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3776 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ فروردين

گزارش «اعتماد» از احتمال كسر امتياز از پرسپوليس

نصيرزاده: خطري پرسپوليس را تهديد نمي‌كند

گروه ورزش

تيم فوتبال پرسپوليس كه اين روزها نتايج خوبي در ليگ برتر فوتبال ايران به دست آورده است با اختلاف ۹ امتيازي نسبت به تيم دوم جدول در صدر ليگ ايران قرار دارد، البته هواداران قرمزپوشان تهراني كه اين روزها نگران پرونده مانوئل ژوزه هستند دوست ندارند با كسر ۶ امتياز، قهرماني از دست‌شان خارج شود. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كسر ۶ امتياز در اين فصل، پرسپوليس را تهديد نمي‌كند و اگر قرار باشد از اين تيم امتيازي كسر شود در فصل آينده اعمال خواهد شد.
آذر ماه ۹۱ زماني كه محمد رويانيان مانوئل ژوزه را از سرمربيگري پرسپوليس اخراج و يحيي گل‌محمدي را به جاي او به نيمكت پرسپوليس آورد شايد هيچ‌وقت فكر نمي‌كرد اين مربي پرتغالي پرونده بزرگي در فيفا عليه باشگاه پرسپوليس ايجاد كند و اين باشگاه روزي تهديد به كسر ۶ امتياز شود. در آن مقطع با وجود اينكه اعلام مي‌شد ژوزه از پرسپوليس شكايت نخواهد كرد اين اتفاق افتاد تا مرد پرتغالي براي دريافت مطالباتش از باشگاه پرسپوليس به كميته انضباطي فيفا شكايت كند. در ادامه و پس از صدور آراي مختلف و درحالي كه مديران باشگاه پرسپوليس دفاعيات مناسبي را ارايه نكردند كميته انضباطي فيفا باشگاه پرسپوليس را محكوم به پرداخت يك ميليون و 200 هزار يورو به مانوئل ژوزه كرد. اين راي در زمان مدير جديد باشگاه صادر شد تا علي اكبر طاهري كه در حال حاضر مديريت باشگاه را بر عهده دارد با تنظيم يك لايحه مناسب و مشورت با وكلاي حرفه‌اي كار را به دادگاه داوري ورزش بسپرد تا بلكه اين دادگاه به سود  قرمز پوشان تهراني راي بدهد.
بررسي‌ها نشان مي‌دهد با توجه به قرارداد مانوئل ژوزه با باشگاه پرسپوليس، اين باشگاه اميد چنداني براي پرداخت نكردن پول ندارد و به احتمال فراوان راي دادگاه داوري ورزش به سود پرسپوليس نخواهد بود. بنابراين خيلي‌ها منتظرهستند پس از صدور اين راي از اين باشگاه ۶ امتياز كسر شود. اين در حالي است كه طي روزهاي گذشته شايعه زيادي پيرامون كسر امتياز از پرسپوليس مطرح شد و باشگاه پرسپوليس هم نسبت به اين موضوع واكنش نشان داد.
براي بررسي بيشتر اين موضوع با هوشنگ نصيرزاده همكلام شديم تا از زبان كارشناس حقوقي فوتبال درباره اين مساله مطلع شويم. او در ابتداي صحبت‌هايش اظهار كرد: نمي‌دانم بحث كسر امتياز از پرسپوليس از كجا آمده است؟! اين باشگاه تمام ادله خود را به دادگاه داوري ورزش ارايه كرده و اين دادگاه پس از بررسي پرونده راي صادر مي‌كند. پس از اينكه اين دادگاه راي خود را صادر كرد در صورتي كه اين راي به زيان باشگاه پرسپوليس باشد و اين باشگاه محكوم به پرداخت پولي شود راي به كميته حل اختلاف فيفا مي‌رود تا آنها راي را اجرا كنند. آنها هم براساس قوانين يك يا دو ماه به باشگاه پرسپوليس مهلت مي‌دهند كه پول تعيين شده را پرداخت كنند. پس از اينكه مهلت مقرر به اتمام رسيد و باشگاه اقدام به پرداخت پول نكرد كميته حل اختلاف فيفا پرونده را به كميته انضباطي فيفا مي‌فرستد. زيرا اين كميته ضامن اجرايي شدن آراي فيفا است. كميته انضباطي هم بر اساس قوانين نامه‌اي به باشگاه ارسال مي‌كند كه در آن نامه يك مهلت يك ماهه به باشگاه مي‌دهند تا پول تعيين شده را پرداخت كنند البته در آن نامه باشگاه را تهديد هم مي‌كنند و عنوان مي‌كنند كه اگر ظرف اين مدت پول پرداخت نشود باشگاه به كسر امتياز و شايد سقوط به ليگ پايين‌تر محكوم خواهد شد.
او ادامه داد: تا اين لحظه هيچ نامه‌اي مبني بر اينكه باشگاه پرسپوليس محكوم شده است به فدراسيون فوتبال نيامده است بنابراين فعلا هيچ خطري باشگاه پرسپوليس را تهديد نمي‌كند. اگر مهلت‌هاي تعيين شده را در نظر بگيريم و حسابي انجام بدهيم متوجه مي‌شويم كه به احتمال فراوان باشگاه پرسپوليس پس از قهرمان شدن در ليگ برتر محكوم به پرداخت پول خواهد شد. اگر هم باشگاهي پس از اتمام ليگ به كسر امتياز محكوم شود، كسر امتياز در فصل آينده اعمال مي‌شود. اين يعني در اين فصل امتيازي از پرسپوليس كسر نمي‌شود و اگر قرار باشد امتيازي كسر كنند، احتمالا حكم بعد از اتمام ليگ ايران صادر مي‌شود، يعني پس از قهرمان شدن احتمالي پرسپوليس، حكم كسر امتياز صادر مي‌شود و اجرا شدن اين حكم به سال آينده موكول مي‌شود يعني پرسپوليس سال آينده را با امتياز منفي آغاز خواهد كرد بنابراين براي هواداران اين تيم جاي نگراني وجود ندارد.
نصيرزاده در ادامه درباره اينكه آيا تا به حال نامه اخطاري به فدراسيون فوتبال آمده است يا خير گفت تا اين لحظه هيچ نامه‌اي مبني بر تعيين تهديد باشگاه پرسپوليس نيامده است. طبق صحبت‌هاي اين كارشناس فوتبال به نظر مي‌رسد در اين فصل هيچ خطري مبني بر كسر امتياز، باشگاه پرسپوليس را تهديد نمي‌كند و اگر قرار باشد امتيازي از قرمزپوشان تهراني كسر شود در سال آينده رخ خواهد داد به‌طوري كه شايد سال آينده پرسپوليس ليگ را با امتياز منفي آغاز كند. بنابراين شاگردان برانكو بدون نگراني مي‌توانند به ادامه رقابت‌هاي ليگ فكر كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون