• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3777 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۹ فروردين

ويژه

با حضور رييس‌جمهور صورت گرفت
افتتاح خط توليد سمند در سمنان

خط توليد سمند در سمنان با تلاش مهندسان گروه صنعتي ايران‌خودرو و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال با حضور دكتر حسن روحاني رييس‌جمهوري به بهره‌برداري رسيد. به گزارش ايكوپرس، خط توليد سمند در سمنان صبح امروز با حضور رييس‌جمهور، وزير صنعت، معدن و تجارت، مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو و جمعي از مقامات كشوري و استاني به بهره‌برداري رسيد. صنايع اتومبيل‌سازي فردا، متعلق به بخش خصوصي است و طي قراردادي با گروه صنعتي ايران خودرو 6هزار دستگاه سمند توليد خواهد كرد.
اين واحد توليدي با سرمايه‌گذاري بيش از هزار ميليارد ريالي بخش خصوصي با همكاري گروه صنعتي ايران‌خودرو در دو بخش «خدمات فني-  مهندسي» و «سفارش كار» فعال و وارد چرخه اقتصادي، توليدي و اشتغال كشور شد. با بهره‌برداري از خط توليد سمند، 150نفر به صورت مستقيم مشغول به كار خواهند شد. علاوه بر آن، آغاز به كار اين خط توليد خودرو باعث اشتغالزايي غيرمستقيم در بخش خدمات و رونق اقتصادي در منطقه سمنان خواهد شد.  اين خط توليد خودرو در فار نخست روزانه 20دستگاه خودروي سمند به سفارش گروه صنعتي ايران‌خودرو توليد خواهد كرد؛ اين اقدام در راستاي اجراي فرامين مقام معظم رهبري و نامگذاري سال 96 به عنوان اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال انجام شده است.  
صنايع اتومبيل‌سازي فردا با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و در زميني به مساحت 50هكتار ايجاد شده است. اين كارخانه (ايران‌خودروي سمنان) در راستاي سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي و رويكرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال92 به بخش خصوصي واگذار شد.


مجمع عمومي عادي سالانه شركت نگين گردشگري برگزار شد
مجمع عمومي عادي سالانه شركت اقتصادي نگين گردشگري ايرانيان (سهامي عام) منتهي به پايان سال مالي ۳۰ آذر ۹۶، با حضور مهدي جهانگيري، رييس هيات‌مديره شركت اقتصادي نگين، خسرو خواجه حسني، مديرعامل بانك گردشگري و مديران ارشد و سهامداران اين شركت برگزار شد. به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل گروه مالي گردشگري، در جريان اين نشست، جهانگيري رييس هيات‌مديره، در سخناني با اشاره به نامگذاري سال 1396 به عنوان سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال، گفت: با اجراي پروژه‌هاي در دست اقدام شركت نگين گردشگري، زمينه اشتغال گسترده‌اي در ميان جوانان تحصيل كرده ايجاد مي‌شود كه گامي در راستاي تحقق اين دغدغه مهم مسوولان كشور و خانواده‌هاي ايراني خواهد بود.
وي همچنين تاكيد كرد كه شركت نگين با توجه به شرايط اقتصادي كشور و نوپا بودن در سطح كلان اقتصادي، به همدلي و همكاري مجموعه گروه مالي گردشگري نياز دارد.  اين گزارش حاكي است در جريان مجمع عمومي عادي سالانه شركت اقتصادي نگين گردشگري، «احسان تابش» مديرعامل، گزارش هيات‌مديره را در خصوص فعاليت‌هاي شركت در سال مالي گذشته به ويژه در حوزه صنعت گردشگري ارايه داد و بعد از گزارش بازرس قانوني، تصميمات اجرايي، ملاحظات قانوني سال مالي جديد و تعيين سود مورد تصويب قرار گرفت.


كارنامه ماندگار «سايپا» در سال اقتصاد مقاومتي
«كاركنان در هر سطح سازماني، براي مشكلات راه‌حلي دارند».  اتكا به منابع داخلي يكي از نكات محوري اقتصاد مقاومتي است، مديريت سايپا با اعتقاد به اين اصل، راه برون رفت از بحران را در درون سازمان جست‌وجو كرد.  
پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab. ir):  سال 95 «سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» بود و سازمان‌ها و موسسات اقتصادي كوشيدند با بهره‌گيري از اين نامگذاري هر يك به نوبه خود كارنامه قابل دفاعي از خود بروز دهند، در اين بين گروه خودروسازي سايپا با رشد خيره‌كننده خود توانست 570 هزار انواع دستگاه توليد كند. اين رقم يعني توليد چيزي بيش از 200 هزار دستگاه خودرو بيشتر از سال 94. كساني كه دستي بر تنور توليد دارند، مي‌دانند كه دستيابي به چنين افزايش توليدي كار ساده و آساني نيست، با بررسي اين عدد و رقم پرسش مهمي را مي‌توان درافكند و آن اينكه چگونه شركتي كه در حوزه سخت‌افزاري توليد با افزايشي مواجه نبود، مي‌تواند به چنين رشدي دست يابد؟ بهترين پاسخ براي اين پرسش چيزي است كه آن را بايد در بخش نرم‌افزاري توليد جست‌وجو كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون