• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3805 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ ارديبهشت

اقتباس تلويزيوني ديگري از خالق «بازي تاج و تخت» در راه است

اثر ديگري از «جورج آر. آر مارتين» نويسنده رمان‌هاي «بازي تاج و تخت» به زودي تبديل به سريالي تلويزيوني مي‌شود.
«ديجيتال اسپاي» نوشت: در حالي كه همه طرفداران منتظر هستند «جورج آر. آر. مارتين» دو جلد آخر مجموعه «ترانه يخ و آتش» را به اتمام برساند، او اعلام كرده به زودي يكي ديگر از رمان‌هايش مورد اقتباس تلويزيوني قرار مي‌گيرد.
«مارتين» و شبكه «ساي‌فاي» اخيرا در حال كار كردن روي سريالي بر اساس رمان كوتاه «مسافران هوايي شب» هستند. اين اثر سال ۱۹۸۰ در ژانر علمي ـ تخيلي نوشته شده است. داستان اين كتاب در آينده رخ مي‌دهد و طي آن جمعي از مكتشفان با پيشرفته‌ترين وسيله نقليه جهان راهي سفري فضايي مي‌شوند تا راه نجات كره زمين را پيدا كنند.
اين نخستين بار نيست كه «مسافران هوايي شب» مورد اقتباس قرار مي‌گيرد؛ اين اثر پيش از تبديل به يك فيلم سينمايي شده است.
نويسنده ۶۸ ساله «بازي تاج و تخت» در حال حاضر روي چند پروژه اقتباسي از كتاب‌هايش كار مي‌كند. يكي از آنها دنباله‌اي چهار بخشي بر «بازي تاج و تخت» است كه از شبكه «اچ. بي. او» پخش خواهد شد.
«جورج آر. آر. مارتين» به عنوان نويسنده رمان‌هاي «ترانه يخ و آتش»، سال ۱۹۹۶ قرارداد نگارش سه‌ جلد از اين مجموعه را امضا كرد و حالا كه ۲۰ سال از آن زمان گذشته، او همچنان درگير نگارش هفت‌جلدي پرفروشش است. مجموعه رمان «مارتين» بخش قابل توجهي از شهرت خود را به اقتباس تلويزيوني‌اش كه «بازي تاج و تخت» نام دارد، مديون است. «ديويد بنيوف» و «دي. بي. وايس» كارگردانان اين پروژه تلويزيوني هستند. اين سريال روايت‌كننده‌ چندين خط داستاني از مجموعه رمان «ترانه يخ و آتش» است كه داستان آن در قلمرو خيالي هفت پادشاهي «وستروس» مي‌گذرد. «بازي تخت و تاج» راوي تاريخچه نبرد خشونت‌بار بين خانواده‌هاي اشرافي در آن سرزمين است كه براي به دست آوردن تخت آهنين تلاش مي‌كنند.
اين مجموعه در سال ۲۰۱۵ براي چهارمين سال پياپي در صدر فهرست دانلود غيرقانوني سريال‌هاي تلويزيوني در جهان قرار گرفت و تنها فصل پنجم آن بيش از ۱۴ ميليون بار به صورت غيرقانوني دانلود شده است.
«بازي تاج و تخت» كه سال گذشته در ۲۴ بخش نامزد كسب جايزه امي (اسكار تلويزيوني) بود، توانست ركورد ۱۲ جايزه «امي» را براي يك مجموعه تلويزيوني از آن خود كند. جذابيت اين مجموعه تلويزيوني امريكايي‌ تا حدي بوده كه علاوه بر جوايز تلويزيوني كه نصيب سازندگانش كرده، سيلي از گردشگران را براي ديدن لوكيشن‌هاي فيلمبرداري‌ اين پروژه در ايرلند شمالي ترغيب كرده است.
فصل پنجم اين اثر با متوسط هشت ميليون و ۱۱۰ هزار نفر مخاطب، ركورد بيشترين مخاطب اين سريال را در امريكا شكست. فصل ششم اين مجموعه در ماه ژوئن به پايان رسيد و پخش فصل هفتم آن از ۱۶ جولاي ۲۰۱۷ آغاز مي‌شود. فصل هشتم و نهايي نيز سال ۲۰۱۸ ميلادي در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون