• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3805 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ ارديبهشت

تمجيد نشريه گاردين از هنر دروازه‌باني عليرضا بيرانوند

پرتاب با دست‌هاي بلند و پاس گل

عليرضا بيرانوند علاوه بر اينكه دروازه‌باني مطمئن در تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران و باشگاه پرسپوليس نشان داده است، مهارت‌هاي ويژه‌اي دارد كه منحصر به اوست. پرتاب با دست‌هاي بلند و پاس گل از فواصل طولاني از بيرانوند دروازه‌باني خاص ساخته است.
روزنامه‌ گاردين درباره اين دروازه‌بان نوشت: بيرانوند زماني كه در نفت تهران بازي مي‌كرد، در بازي برابر تراكتورسازي هنر پاس خود را به نمايش گذاشت. عملكرد خوب او در آن سال براي نفت باعث شد تا او در تيم منتخب سال ليگ خليج فارس ايران قرار بگيرد ولي اين فقط همه‌چيز را درباره بيرانوند نمي‌گويد. ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين دروازه‌بان، بسيار جالب توجه است.
بيرانوند ويژگي خاصي دارد. او مي‌تواند توپ را با دست جايي پرتاب كند كه خيلي از انسان‌ها با پا نمي‌توانند آن كار را انجام بدهند. اينكه دروازه‌بان بتواند با دست پاس گل بدهد، در فوتبال خيلي كم رخ داده است ولي اين دروازه‌بان ايراني در سال ۲۰۱۵، دو بار اين كار را انجام داد. او يك بار با يك ضربه محكم پا و بار ديگر نيز با پرتاب بسيار بلندش اين كار را انجام داد كه البته مورد دوم بسيار عجيب و جالب توجه است. پاس گل او به امير ارسلان مطهري در بازي نفت و تراكتورسازي، يكي از جالب‌ترين صحنه‌هاي فوتبال است. اين دروازه‌بان در حال‌ حاضر در تيم فوتبال پرسپوليس بازي مي‌كند. عملكرد خوب عليرضا بيرانوند باعث شده تا اين دروازه‌بان به تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران نيز دعوت شود و در حال‌ حاضر دروازه‌بان شماره نخست تيم‌ ‌ملي ايران محسوب مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون