• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3807 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت

واكنش محمود آخوندي به راه‌اندازي سامانه مسكن

گروه سياسي|  اول سامانه كارانه و حالا سامانه مسكن! محمدباقر قاليباف در اين دوره از انتخابات دست به اقداماتي زد كه تعجب برخي را برانگيخت. وعده كارانه داد و پيش از برگزاري انتخابات سامانه‌اش را به راه انداخت، اقدامي كه بسياري آن را تخلف آشكار انتخاباتي خواندند از جمله وزير كشور كه مسووليت اجراي انتخابات را عهده‌دار است. اكنون سامانه جديدي را راه‌اندازي كرده، سامانه مسكن، اين‌بار اما وزير مسكن واكنش نشان داده و اين اقدام را كلاهبردارانه دانسته است. به گزارش ايلنا، عباس آخوندي در پاسخ به سوالي درباره راه‌اندازي سايت مسكن ازسوي يكي از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري گفت: اين اقدام از سوي يك شهروند معمولي انجام شده است. او ادامه داد: مي‌توان براي راه‌اندازي چنين سايتي اقدام قضايي انجام داد. آخوندي با بيان اينكه ايجاد اين سايت به عنوان خريد و فروش مسكن محسوب مي‌شود، گفت: كسي نمي‌تواند درباره املاك مردم سايت تاسيس كند و اين يك اقدام عجيب است.
اين سايت قانوني نيست
از سوي ديگر معاون وزير راه و شهرسازي هم نسبت به اين موضوع هشدار داده است و مي‌گويد: مردم مراقب باشند به طور قطع اين سايت نمي‌تواند قانوني باشد و گويا عده‌اي براي اموال مردم كيسه دوخته‌اند. حامد مظاهريان درباره راه‌اندازي سامانه مسكن از سوي قاليباف اظهار داشت: به طور قطع اين سايت قانوني نيست و قطعه‌اي جديد از پوپوليست ايراني است. وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد برخي قصد دخالت در اموال مردم را دارند و اين عين تشويش اذهان عمومي است. معاون مسكن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه مشخص نيست اين سايت از چه بانك اطلاعات مسكني استفاده مي‌كند و واحدهايي را كه به مردم پيشنهاد مي‌دهد براي چه كسي است؟ ادامه داد: مردم مراقب باشند به طور قطع اين سايت نمي‌تواند قانوني باشد و گويا عده‌اي براي اموال مردم كيسه دوخته‌اند. مظاهريان افزود: سايت مسكن كه گفته مي‌شود از سوي قاليباف راه‌اندازي شده است نه توجيه قانوني دارد و نه توجيه برنامه‌اي. وي تاكيد كرد: اين ادامه سياست‌هاي پوپوليستي برخي از نامزدهاي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري است و توجيح عقلي نمي‌تواند داشته باشد
خشت كج بي‌اخلاقي در انتخابات 88 گذاشته شد
عباس آخوندي ديروز در كانال تلگرامي خود يك يادداشت منتشر كرد و نكاتي را درباره مناظرات تلويزيوني يادآور شد. او در اين يادداشت به انتخابات سال 88 اشاره كرده و نوشته: خشت كجِ بي‌اخلاقي در انتخابات 88 گذاشته شد. به گزارش ايرنا «عباس آخوندي» در يادداشتي با عنوان «من هنوز يك راي دارم» در كانال شخصي خود در شبكه اجتماعي تلگرام نوشت: «آخرين مناظره را در يكي از ستادهاي انتخاباتي آقاي روحاني در ميان جمعي از مردم عزيز ديدم. عكس‌العمل آنان تركيبي از شور و هيجان و بهت و سكوت بود. يك لحظه اميد به قدرت جنگندگي و توان مديريت شخصيت‌هايي كه دوست‌شان دارند و يك لحظه بهت و سكوت يا هو و انكار در برابر اتهام‌هاي بي‌محابا به آنان». او ادامه داد: «من همانجا از شدت بي‌اخلاقي برخود لرزيدم. با خود مي‌انديشيدم كه آيا برگزاري انتخابات به اين‌گونه مي‌تواند اميد اجتماعي به بهبود را در ميان مردم زنده كند؟» آخوندي افزود: «به مردم حق مي‌دادم كه به زمين و زمان بدگمان و به هيچ‌چيز ايمان نداشته باشند. مردم خوب به‌ياد دارند كه اين خشت كج، در انتخابات 1388 گذاشته شد كه رييس‌جمهور پيشين آن سخنان حقير را بر زبان آورد و به قدرت رسيد. اينك تيم عملياتي او در ستاد ديگري و با نام ديگري گردِ هم جمع شده‌اند و از اندوخته‌ها و خشت‌هاي آن دوره، سكويي برپا كرده‌اند و تيزتر مي‌پرانند و تيزتر مي‌رانند. چرا نكنند؟ چون آن دوره‌ پيروز شده‌اند».  او نوشت: «به گمان من چيرگي آنان در اين دوره، به دو دليل سخت مي‌رسد. يكي آگاهي مردم و ديگري فهم مردم از قدرتِ رايي كه در اختيار دارند. در نهايت مردم، دوره گذشته را فراموش نكرده‌اند. فكر نمي‌كنم كسي دوست داشته باشد به دوره گذشته باز گردد. حتي خود اين حضرات هم كه مي‌خواهند آن دوران را بازگردانند، جرات نمي‌كنند اين موضوع را آشكارا بر زبان جاري سازند.» آخوندي افزود: «مردم مي‌دانند، عدم حضور و منفعل شدن، پاداش قابل قبولي به همين افرادي است كه بي‌اخلاقي را در ايران بنيان گذاشته‌اند. بنابراين اگر از بي‌اخلاقي بيزاريم با راي ندادن به جنگ آن برويم. با آرام از كنارِ آن گذشتن به آن پاداش خواهيم داد.» او در پايان پيام تلگرامي خود نوشت: «آقاي داريوش كاردان در پايان همان جلسه كه نگران خروج جمعيت از جلسه بود، به خوبي گفت كه ما نيازي به كارناوال نداريم. ما با راي‌مان در 29 ارديبهشت پاسخ اين حضرات را خواهيم داد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون