• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3814 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ خرداد

هيات منصفه رسيدگي به شكايات دانشجويان اميركبير تشكيل مي‌شود

ايسنا| به دنبال درگيري روز يكشنبه بين دانشجويان دو تشكل دانشگاه اميركبير كه بر اثر نصب پوستر يكي از مسوولان سابق كشور و شادي دانشجويان به دنبال پيروزي دكتر روحاني در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اتفاق افتاد، رييس اين دانشگاه از تشكيل هيات منصفه‌اي به منظور رسيدگي به شكايات دانشجويان خبر داد و گفت: درگيري بين دانشجويان دو تشكل در اين هيات رسيدگي و به شكايات مطروحه پاسخ داده مي‌شود. دكتر سيداحمد معتمدي با اعلام اين مطلب اظهار كرد: روز گذشته عده‌اي از دانشجويان طرفدار دولت به مناسبت پيروزي دكتر روحاني در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با هدف برپايي جشن و خوشحالي در دانشگاه اميركبير تجمع مي‌كنند و در اين ميان دانشجويان پوستر يكي از مسوولان سابق را در بُرد انجمن اسلامي نصب مي‌كنند. اين اقدام موجب واكنش و در نهايت درگيري بين دانشجويان دو تشكل انجمن اسلامي و بسيج مي‌شود كه در نهايت درگيري لفظي آنها با كمك نيروهاي انتظامات دانشگاه خاتمه مي‌يابد و آنها خواستار برگزاري جلسه با رياست دانشگاه مي‌شوند. وي در ادامه تصريح كرد: بعد از خاتمه درگيري دانشجويان دو تشكل بسيج دانشجويي و انجمن اسلامي دانشجويان ترقي‌خواه و بنده جلسه‌اي جداگانه يك ساعته با دانشجويان هر دو گروه برگزار كردم و صحبت‌هاي اين دانشجويان را شنيدم. اما نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه تجمع دانشجويان انجمن اسلامي و حامي دولت در پي پيروزي دكتر روحاني و در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري كه فرمودند انتخابات رياست‌جمهوري پيروزي ملت محسوب مي‌شود، در دانشگاه صورت گرفته و اگر اين دانشجويان تخلفي هم در نتيجه نصب پوستر يكي از مسوولان سابق انجام داده باشند بايد توسط مسوولان دانشگاه رسيدگي شود و اين درست نيست كه تشكل بسيج دانشجويي خودشان مستقيما وارد ماجرا مي‌شدند.
رييس دانشگاه اميركبير تاكيد كرد: بنده معتقد هستم دانشجويان انجمن اسلامي نيز نبايد اقداماتي خلاف مقررات دانشگاه انجام بدهند در واقع دانشگاه اميركبير يك دانشگاه سياسي است و دانشجويان همواره در مسائل اجتماعي و سياسي فعال هستند و بايد اقداماتي كه در اين راستا صورت مي‌گيرد در شأن و جايگاه دانشگاه باشد.
در جلسه‌اي كه با دانشجويان دو تشكل بسيج و انجمن اسلامي دانشجويان داشتيم آنها درخواست‌شان اين بود كه چرا در اتفاق روز گذشته انتظامات سريع عمل نكرد. بايد بگوييم كه ما ورود انتظامات به مسائل دانشجويي را در شأن دانشگاه اميركبير نمي‌بينيم و دانشجويان نبايد حرمت دانشگاه را بشكنند. به گفته وي، دانشگاه اميركبير قوانين و مقررات لازم را در همه حوزه‌ها دارد و اگر مساله و اختلافي هم وجود داشته باشد لازم نيست كه خود دانشجويان حكم صادر و آن را نيز اجرا كنند. در واقع مفهوم جامعه مدني به اين معني است كه هر كسي نمي‌تواند بر حسب تشخيص خود عمل و قضاوت كند.
دكتر معتمدي خاطرنشان كرد: دانشجويان به دليل اقتضاي سني و شور و هيجان زيادي كه دارند ممكن است اشتباهاتي هم انجام بدهند اما رويكرد ما در دانشگاه اين است كه اقدام و تصميم انجام ندهيم كه موجب سرخوردگي آنها شود و بايد تمامي مسائل با تدبير و انديشه درست شود.
رييس دانشگاه اميركبير در پايان از تشكيل هيات منصفه دانشگاه به منظور رسيدگي به اتفاقات روز گذشته دانشجويان خبر داد و گفت: اين هيات به منظور رسيدگي به شكايات دانشجويان هر دو تشكل انجمن اسلامي و بسيج تشكيل خواهد شد و تمامي شكايات و خواسته‌هاي دانشجويان در اين هيات مورد بررسي قرار مي‌گيرد. روز يكشنبه نصب عكس يكي از مسوولان سابق كشور روي بُرد انجمن اسلامي دانشجويان ترقي‌خواه موجب واكنش دانشجويان تشكل بسيج دانشجويي شد. اين دانشجويان با استفاده از انبر قفل بُرد انجمن اسلامي دانشجويان را شكسته و عكس را از روي برد برمي‌دارند. اين رفتار آنها موجب اعتراض دانشجويان شده و تجمعي به همين دليل صورت مي‌گيردو در نهايت موضوع با دخالت انتظامات دانشگاه خاتمه مي‌يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون