• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3816 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ خرداد

قدرداني روحاني از فعالان ستاد انتخاباتي‌خود و رونمايي از استراتژي دولت

اقليت‌را جذب كنيم

ازتوطئه 2030 نمي‌گذرم اميدوارم « مرگ» از شعارها جمع‌شود

گروه سياسي| رييس‌جمهور ديروز ميزبان آنهايي بود كه در تمام يك ماه اخير براي ماندگاري او در ساختمان پاستور تلاش‌ها كرده بودند. چندين هزار نفر از آنهايي كه براي ادامه مسير اعتدال و تدبير و اميد از او حمايت‌ها كرده و فعاليت‌هاي ستادي انجام داده بودند ديروز مهمان رييس‌جمهور بودند تا هم تقدير و تشكر او را بشنوند و هم تاكيد رييس‌جمهور براي همراه بودن آنان در ادامه مسير را ببينند. حسن روحاني هنوز هم لحن روزهاي انتخاباتي‌اش را دارد. با زبان مردم به آنها از شرايط كشور گفت و لازمه‌هاي ادامه راه. ديروز همه آمده بودند از مولوي عبدالحميد امام جمعه اهل سنت كه حمايت شش ميليوني اهل سنت را همراه رييس‌جمهور كرده بود تا اسحاق جهانگيري كه مكمل روحاني بود تا ميرزاقا كه تصوير چشم‌هاي خيس از اشكش در سخنراني انتخاباتي روحاني در اردبيل او را به قلب پايتخت رسانده بود تا رييس‌جمهور بارها از او اسم بياورد و نمونه آگاهي جامعه معرفي‌اش كند. ديروز روز قدرداني رييس‌جمهور بود تا هم پيام حاميانش را بشنود و هم از آنها بازهم كمك بخواهد.
 ان‌شاءالله روزي مرگ از همه شعارها جمع شود
به گزارش ايلنا، حسن روحاني در همايش تجليل از فعالان ستادهاي روحاني در سراسر كشور عنوان كرد: بسيار خوشحالم از اين اجتماع شكوهمند عزيزاني كه در طول هفته‌هاي گذشته بار سنگيني را بر دوش داشتند و به خوبي آن را به مقصد رساندند. او افزود: رسانه آنچناني در اختيار ما نبود، ستادهاي ما پول هم نداشتند اما ستادهاي رقيب كمك كردند اعضاي ستادهاي ما شام را ستادهاي آنها مي‌رفتند، ستادهاي ما و دوستان ما حاشيه امنيتي هم نداشتند اما فضاي بسيار خوبي در سايه شجاعت شما مردم و ايستادگي شما و صبر شما بود. منتخب مردم تاكيد كرد: هيچ زماني در انتخابات ياد ندارم اين همه شور توام با متانت را ديده باشم، ما مي‌رفتيم در يك سالن ورزشي بزرگ ناگهان از يك گوشه ۲۵ نفر از آن جماعت وارد مي‌شدند در ميان ۱۵ هزار نفر شروع مي‌كردند به داد زدن، مردم خيلي متانت به خرج مي‌دادند. در يك استاني اين جمع كوچك به من توهين كردند، من خوشحال شدم، اين جوانان عكس‌العملي نشان ندادند، اين يك پختگي است كه ايجاد شده است. او خاطرنشان كرد: ما دل‌مان مي‌خواهد براي همه شعار زنده باد باشد ان‌شاءالله روزي مرگ از همه شعارها جمع شود شما ببينيد بين سال ۸۸ تا ۹۶ چقدر تفاوت ايجاد شده است. در سال ۸۸ بداخلاقي و تهمت توانست تا حدي كار را پيش ببرد اما در سال ۹۶ مردم مقابل بداخلاقي‌ها ايستادند. اين متانت و قضاوت مردم بود. او خاطرنشان كرد: واقعا ملت ما در چه سطحي پيشرفت كرده و فرهنگ اسلامي و ايراني با ملت ما چه كرده كه با اين دلاوري و متانت و قضاوت دقيق نسبت به مسائل مهم سياسي و اجتماعي عمل مي‌كند. اين انتخابات افتخار همه ملت ايران و اسلام است و يك استثنا بود.
انتقاد روحاني از شوراي نگهبان
منتخب ملت در انتخابات رياست‌جمهوري با تاكيد براينكه ما مسووليت سنگيني در برابر تك‌تك آرا داريم، اظهار كرد: ما در برابر ۴۱ ميليون رايي كه به صندوق‌ها ريخته شد و آن ۴ ميليوني كه نشد از آنها راي گرفت، مسوول هستيم. ‌اي كاش مي‌شد اين شوراي عزيز نگهبان ما كه در ساعت 10:30 شب پيشنهاد هيات اجرايي را قبول كرد، همان زماني كه هيات اجرايي در صبح پيشنهاد كرد كه براي تسريع در كار فقط كد ملي افراد نوشته شود، موافقت مي‌كرد و ديگر از ده و نيم صبح تا ده و نيم شب طول نمي‌كشيد. لابد دقت كافي نمودند. او اضافه كرد: هيات اجرايي پيشنهاد كرد در حوزه‌هايي كه صف‌ها طولاني است صندوق سيار ببريم اما شوراي نگهبان با اين امر دير موافقت كرد و ۴ ميليون نفر پاي صندوق ماندند. كسي به من گفت ۵ ساعت و نيم در صف بوده است. متاسفم آن ۴ ميليون راي به صندوق ريخته نشد هرچند كه اين ۲۴ ميليون، ۲۷ ميليون يا ۲۸ ميليون راي مهم نيست، راي بالا كه نگراني ندارد. اگر روحاني هست، به كمك و حمايت شما پاسدار اين راي‌ها خواهد بود.
راهي جز وحدت نداريم
رييس‌جمهور به انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۲ اشاره كرد و گفت: در آن انتخابات همه بحث‌ها اين بود كه هسته‌اي و تورم چه مي‌شود. اما در اين انتخابات هيچكس از هسته‌اي و تورم سخن نگفت. اين راهي كه ما طي كرديم و به نتيجه رسيديم به خاطر اين بود كه ملت به ميدان آمد. اميدوارم در يادداشت‌هايم در آينده بنويسم كه خيلي سخت بر ما گذشت تا اين برجام به ثمر نشست. روحاني يادآور شد: اين مساله پيچيده و در هم تنيده، سياستمداران دنيا را به تعجب وا داشت كه ديپلمات‌هاي ما چه كردند. دست مريزاد به مردم و ديپلمات‌هاي‌مان. ما با اجماع و در كنار هم قرار گرفتن توانستيم اين امر را حل كنيم. رهبري از ما حمايت و هدايت كردند و با حمايت و به ميدان آمدن مردم يك اجماع ملي شكل گرفت. انتخابات تمام شد و ما براي مسائل مهم كشور اجماع مي‌خواهيم و نياز داريم دست به دست هم دهيم.
او با بيان اينكه من با تجربه ۴۸ ساله‌ام در قبل و بعد انقلاب مي‌گويم كه راهي جز وحدت نداريم، اظهار كرد: چه تفاوتي ميان عرب، لر، ترك، كرد و تركمن وجود دارد؟ مگر در حقوق شهروندي مي‌توان تفاوت قايل شد؟ مطمئن باشيد مبناي دولت دوازدهم شايسته‌سالاري است نه قوميت و نه جنسيت. رييس دولت تدبير و اميد افزود: اعضاي دولت يازدهم شاهد بودند كه ابلاغيه استخدامي از چند موردي بود كه من به‌شدت ناراحت شدم و بر سر يكي از دوستان عزيزم و معاون خودم داد زدم و گفتم چه فرقي ميان زن و مرد وجود دارد. همان ابلاغيه استخدامي كه زنان فرصت نداشتند را ما به آنها فرصت داديم و در آزمون‌ها در ۵۳ درصد موفق شدند. مبناي ما بايد قانون و منافع ملي باشد. روحاني با طرح اين پرسش كه چرا امروز در كشور امنيت بالاتر است؟ ادامه داد: براي اين امنيتي كه در كشور وجود دارد دست نيروهاي مسلح را مي‌بوسيم اما قبلا هم كه بودند. اينكه چرا امنيت كشور بيشتر شده به دليل اين است كه مردم در كنار نيروهاي مسلح قرار گرفتند. او با اشاره به سوم خرداد و آزادسازي خرمشهر گفت: من مي‌دانم نيروهاي مسلح ما در هشت دفاع مقدس چه كردند. من مي‌دانم غواصان از تمرين تا عمليات‌شان چگونه بود. شب عمليات والفجر 8 با آيت‌الله هاشمي پاي بي‌سيم نشسته بوديم.
غواصان به آن سوي اروند رسيده بودند و دركنار لجن‌ها خوابيده بودند كه يكي از فرماندهان روي پشت آن رزمنده ايستاده بود و او تلاش مي‌كرد تا حتي نفس هم نكشد كه آن فرمانده عراقي متوجه نيروهاي ايراني شود. روحاني با اشاره به نقش نيروهاي مسلح در اداره كشور عنوان كرد: اين‌ نيروها خرمشهر‌ها را به ما برگرداندند. امروز هم به آنها نياز داريم اما وقتي دولت و مردم و نيروهاي مسلح به هم گره مي‌خورند، همه با هم كنار هم قرار مي‌گيريم. الان هم هسته‌اي همان خرمشهر است چون ما حق خود را پس گرفتيم. تحريم حتما ظالمانه است. در برابر ظلم بايد سكوت نكرد يا با همه توان آن را برطرف كرد.
از شعار خوزستاني‌ها تمام بدنم
تكان خورد
او ادامه داد: من مي‌دانم برداشتن قدم‌هاي بعدي چقدر سخت است اما اين را هم مي‌دانم كه ملت ما قدرتمند و بزرگ است همه اين مردم در انتخابات پيام دادند. پيام ملت ما يك كلمه بود مي‌گفتند ما را باور كنيد همين ملت و جوانان و زنان و قوميت‌ها و مذاهب را و مرزداران را باور كنيم. اين ملت بزرگ است و با شهامت است. رييس‌جمهور تاكيد كرد: ارديبهشت ۹۶ را در تراز بگذاريد تمام انتخاب‌هاي دنيا را در كنارش بگذاريد. ما ۱۲ شب رسيديم به خيابان‌هاي اردبيل چه غوغايي در اين خيابان‌ها بود؛ هر شهري رفتيم شوري به پا بود. در خوزستان شعاري دادند كه من تمام بدنم تكان خورد. آن روز مقداري هم هوا گرد و غبار داشت. مردم مي‌گفتند «ما كه هوا نداريم، ولي هواتو داريم» اين مردم با اين فهم و تحليل هستند.
از توطئه ۲۰۳۰ نمي‌گذرم
روحاني خاطرنشان كرد: چقدر رفتند سمپاشي كردند، گفتند اسلام از دست رفت و در تمام مدارس ما اخلاق زير پا گذاشته مي‌شود. هر كسي تهمت زد، توهين كرد و غيبت كرد از همه گذشتم ولي از اين توطئه ۲۰۳۰ نمي‌گذرم. يك وقتي شما امام زمان(عج) را ابزار سياست قرار مي‌دهيد كه مردم جواب دادند يك وقت امام رضا(ع) را ابزار قرار مي‌دهيد و مردم جواب مي‌دهند. تو را به خدا دين را ابزار سياست نكنيد؛ چرا به معلمان و دانش‌آموزان ما توهين كرديد؟ من از ۲۰۳۰ نمي‌گذرم و تا آخر دولت دوازدهم آن را دنبال مي‌كنم. او افزود: بايد به آدم‌هايي كه با دين مردم بازي كردند، بگوييم البته آگاهي مردم ما بالاتر از اين حرف‌هاست كه افرادي را از تهران و قم به روستا بفرستيم و سر مردم كلاه بگذاريم. خيلي در شهرهاي مختلف زحمت كشيديد. برادر عزيزم دكتر اسحاق جهانگيري همواره با اخلاق و مردانه كار را دنبال كردند و از امروز رسالت جديدي داريم. روحاني يادآور شد: گفتيم ۱ به علاوه ۱۱ برويم پاي صندوق. شما با موبايل و عكس‌هاي‌تان كار بزرگي كرديد. امروز همه بايد ديگران را جذب كنيد. فكر نكنيد ۲۴ ميليون راي بس است. اگر از همه هم راي مي‌گرفتند اگر منتخب مردم ۴۰ ميليون راي مي‌آورد باز هم كم بود. بايد همه مردم را زير چتر نظام و دولت بياوريم مگر خدمات آب و برق مي‌دهيم، مي‌پرسيم كه اصلاح‌طلب و اصولگرا است؟ همه را بايد جذب كنيم ۱ به علاوه ۱۱ بايد ادامه پيدا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون