• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3817 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۶ خرداد

روحاني با مراجع تقليد ديدار كرد

امتداد روابط حسنه تهران- قم

گروه سياسي|  «شهر مراجع»، دومين مقصد حسن روحاني پس از پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري بود. قم كه در چهار سال استقرار دولت يازدهم همواره محل رفت‌ و آمدهاي زيادي نه تنها از سوي رييس دولت بلكه از جانب وزرا و معاونان او بود، در آستانه آغاز به‌كار دولت دوازدهم باز هم ميزبان آنها مي‌شود تا روابط حسنه دولتمردان و مراجع همچنان برقرار بماند. موضوعي كه نسبت به آنچه در دولت‌هاي گذشته اتفاق مي‌افتاد تفاوت‌هاي زيادي به خود ديده و در طول چهار سال گذشته رابطه دولت يازدهم با مراجع تقليد و علما آنقدر خوب بوده كه وزرا و معاونت‌هاي مختلف رياست‌جمهوري در فواصل زماني مختلف به قم سفر كرده و ارتباط خوبي با بزرگان برقرار كرده‌اند و مسائل كشور را به مراجع تقليد انتقال داده و رهنمودهاي آنها را نيز دريافت كردند. از سوي ديگر مراجع هم همواره حاميان خوبي براي دولت حسن روحاني بوده‌اند. آنها اگرچه در برخي موضوعات انتقاداتي را نسبت به عملكرد دولت وارد مي‌كردند اما هيچگاه از تلاش‌هايي كه دولت براي حل مشكلات كشور و به خصوص در بحث پرونده هسته‌اي داشته‌اند، بي‌تفاوت عبور نكرده‌اند. آنها بارها تلاش‌هاي دولت يازدهم را تقدير كرده و كارهاي مثبت آن را مورد تاييد قرار دادند تا شهر قم يكي از پايگاه‌هاي حامي دولت نام بگيرد.  حال با گذشت چند روز از برگزاري انتخابات پرشور 29 ارديبهشت، حسن روحاني پس از زيارت مرقد امام هشتم شيعيان در نخستين سفر خود، اين‌بار راهي قم و حرم كريمه اهل بيت مي‌شود و پس از زيارت بارگاه ايشان، ميهمان بيوت آيات عظام در شهر مقدس قم شده و با آنها ديدار و گفت‌وگو كرد. حسن روحاني كه اين سفر را همراه با محمد نهاونديان رييس دفتر رييس‌جمهوري، حجت‌الاسلام سيد محمود علوي وزير اطلاعات، مجيد انصاري معاون حقوقي و حسام‌الدين آشنا مشاور رييس‌جمهور آغاز كرد، عصر پنجشنبه وارد قم شد در بدو ورود به اين شهر، از سوي استاندار و جمعي از مقامات ارشد محلي مورد استقبال قرار گرفت.
ديدار با چهار تن از مراجع
حضرات آيات صافي گلپايگاني، وحيد خراساني، شبيري زنجاني و مكارم شيرازي روز پنجشنبه ميزبان رييس‌جمهور بودند و در اين ديدارها كه البته به شكل خصوصي و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، بر وظيفه سنگيني كه بر عهده حسن روحاني قرار گرفته شده تاكيد و عنوان كردند كه از برترين عباداتي كه در مسير تقرب به خداوند موثر است، خدمت به مردم است.
تا مي‌توانيد به امور ديني و مذهبي و خدمت به مردم اهتمام ورزيد
حسن روحاني در ديدار با آيت‌الله وحيد خراساني، به توصيه‌هاي اين مرجع عاليقدر شيعه گوش سپرد كه او را به رعايت چند آيه از قران كريم در ارتباط به نحوه برخورد با مردم توصيه كرد. آيت‌الله حسين وحيد خراساني از مراجع تقليد در ديدار با رييس‌جمهوري ايران تاكيد كرد: تا مي‌توانيد به امور ديني و مذهبي و خدمت به مردم اهتمام ورزيد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله وحيدخراساني، وي عصر پنجشنبه در ديدار حسن روحاني رييس‌جمهوري، براي توفيق ايشان در اداره امور دعا كرد و سپس با اشاره به آيه شريفه قُولُوا لِلنّاس حُسنًا افزود: بر طبق دستور قرآن شريف با مردم دنيا بايد به نحو حسن گفت‌وگو نمود، پروردگار متعال مي‌فرمايد: با مردم، نيكو سخن بگوييد. نه فقط با مسلمين بلكه با ناس و تمام مردم دنيا بايد با زبان حسن و نيكو سخن گفت. آيت‌الله وحيد خراساني اضافه كرد: اين مناصب همانطور كه قرآن شريف مي‌فرمايد گذراست. «و تِلك الايامُ نُداوِلُها بين النّاس»، «و ما اين روزها را ميان مردم به نوبت مي‏‌گردانيم». تا مي‌توانيد در اين مدت به امور ديني و مذهبي و خدمت به مردم اهتمام ورزيد. خداوند مي‌فرمايد: «وأنذِرْهُمْ يوْم الْحسْرةِ إِذْ قُضِي الْأمْرُ» «و آنان را از روز حسرت بيم ده آنگاه كه داوري انجام گيرد.»
دعا كردن براي خدمتگزاران به مردم را وظيفه خود مي‌دانم
ديدار بعدي حسن روحاني در قم، در بيت آيت‌الله شبيري زنجاني بود كه زيارت او و شنيدن تلاش‌‌هاي دولت را توفيق خواند. آيت‌الله سيد موسي شبيري زنجاني از مراجع تقليد در ديدار رييس‌جمهوري خطاب به حسن روحاني گفت: شما فرزند حوزه و بزرگ شده مكتب اهل بيت(ع) هستيد، ديانت مردم را در درجه اول اهميت قرار دهيد. به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري آيت‌الله شبيري زنجاني، وي عصر پنجشنبه در ديدار با حجت‌الاسلام والمسلمين «حسن روحاني» رييس جمهوي، افزود: با توجه به اينكه شما اهل حوزه هستيد انتظار ما اين است كه ديانت افراد را در درجه اول اهميت قرار دهيد. آيت‌الله شبيري زنجاني اضافه كرد: افرادي در داخل و خارج كشور هستند كه به شكل‌هاي مختلف مي‌خواهند به اعتقادات افراد ضربه بزنند، بايد اهتمام داشت كه جلوي سم پاشي‌هاي آنها گرفته شود.  وي با اشاره به نظرهاي مختلفي كه در ايران وجود دارد، اداره كشور را مشكل دانست و گفت: وظيفه سنگيني بر عهده شماست، اما بايد توجه داشت كه اهل سلوك معتقدند از برترين عباداتي كه در مسير تقرب به خداوند موثر است، خدمت به مردم است. وي ادامه داد: حالا شما توجه كنيد مردمي كه شما به آنها خدمت مي‌كنيد مسلمان و شيعه اهل بيت(ع) هستند و اين استثنا باعث مضاعف شدن اين اجر و پاداش مي‌شود. اين مرجع تقليد دعا كردن براي خدمتگزاران به مردم را وظيفه خود دانست و خطاب به رييس‌جمهور منتخب گفت: زيارت شما و شنيدن تلاش‌هاي دولت شما توفيق شد؛ در اين مسير از خداوند متعال و حضرات معصومين(ع) كمك بگيريد كه بسياري از گره‌ها با توكل و توسل باز مي‌شود.  در ابتداي اين ديدار نيز حسن روحاني رييس‌جمهوري به توضيح برنامه‌هاي دولت دوازدهم پرداخت و از آيت‌الله شبيري زنجاني خواست به دولت او با هدايت‌ها و رهنمودهاي خويش كمك كنند.  لازم به ذكر است كه ديدارهاي حسن روحاني با آيت‌الله مكارم شيرازي و صافي گلپايگاني همچون دو ديدار ديگرش به‌صورت خصوصي و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد كه خبري از آن تاكنون منتشر نشده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون