• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3820 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ خرداد

چهره‌ها- خبرها

آيت‌الله عيسي قاسم همچنان در حبس خانگي

يكي از رهبران مخالف در بحرين اعلام كرد، آيت‌الله عيسي قاسم در حبس خانگي است و تبعيد اجباري او قابل قبول نيست، اين در حالي است كه محل زندگي اين روحاني شيعه تبديل به پادگان نظامي شده است. به گزارش ايسنا، يكي از رهبران مخالف بحريني كه نامش را فاش نكرده در گفت‌وكو با شبكه الميادين هرگونه مذاكره رسمي با آيت‌الله عيسي قاسم، روحاني شيعه بحرين را جهت تبعيدش از كشور رد كرد. وي اظهار داشت، دستگاه امنيت ملي از شيوه‌هاي وحشيانه در شكنجه افراد از جمله تجاوز جنسي به آنها استفاده مي‌كند. اين چهره مخالف افزود: سازمان امنيت ملي دستش را عليه فعالان و شهروندان باز گذاشته است. اين در حالي است كه معترضان در بحرين يكي از پل‌هاي حياتي منتهي به شهر عيسي و پايتخت منامه را در اعلام وفاداري به شهداي الفدا و پيروزي آيت‌الله عيسي قاسم بستند. نظام بحرين نيز حضور نظامي خود را در منطقه الدراز كه از ۲۱ ژوئن تحت محاصره است، تقويت و آن را به يك پادگان نظامي تبديل كرده تا عرصه را براي شهروندان مقيم اين منطقه تنگ كند. شبكه اللولوة گزارش داد، خودروهاي نظامي و زرهي در دو نقطه در داخل و خارج از محله‌هاي مسكوني اين منطقه مستقر هستند و محله الحيدريه كه منزل آيت‌الله عيسي قاسم در آنجا قرار دارد شاهد استقرار نيروهاي كماندو و نيز حضور خودروهاي نظامي و زرهي است كه مانع از دسترسي كامل به اطراف ميدان الفدا مي‌شوند.خودروهاي نظامي به‌طور مداوم در تمامي محله‌هاي مسكوني در داخل منطقه محاصره شده در حال گشت‌زني هستند و حملات نيروهاي كماندو و شبه‌نظاميان ماسك زده به منازل شهروندان از شش روز پيش ادامه دارد. حدود چهار خودروي زرهي در نزديكي منزل آيت‌الله عيسي قاسم مستقر هستند و يكي از اين خودروها مقابل درب اصلي منزل اين روحاني شيعه برجسته بحرين قرار گرفته به‌طوري‌كه مانع از ورود و خروج به منزل او و هرگونه ارتباط با اين روحاني مي‌شود.

نيروهاي حشد شعبي عراق به مرز با سوريه رسيدند
نيروهاي حشد شعبي عراق در راستاي پيشروي خود در غرب موصل توانستند به مرزهاي سوريه برسند. هادي العامري، دبيركل سازمان بدر پيش‌تر اعلام كرده بود كه نيروهايش روز دوشنبه به مرزهاي عراق و سوريه مي‌رسند. به گزارش ايسنا، به نقل از شبكه خبري الميادين، نيروهاي بسيج مردمي عراق كه از آنها با عنوان حشد شعبي ياد مي‌شود پس از درگيري‌هاي شديد با داعش در نزديكي مرز با عراق، كنترل‌ بخش‌هايي از مرز مشترك دو كشور را به دست گرفتند. با اين كار عملا بخشي از مرز عراق و سوريه در شمال اين كشور به كنترل نيروهاي شيعي حشد شعبي در آمده و آنها يك گام ديگر به تحقق هدف خود كه همان كنترل بر نوار مرزي دو كشور و ممانعت از ورود و خروج نيروهاي داعش است، نزديك‌تر شده‌اند. البته آن سوي مرز منطقه‌اي كه اكنون به كنترل حشد شعبي در آمده، در خاك سوريه كردها مدت‌هاست داعش را به عقب رانده‌اند و تا كيلومترها در اختيار كردهاست. هادي العامري، دبيركل سازمان بدر پيش‌تر به الميادين گفته بود: نيروهاي حشد شعبي در جريان درگيري‌هاي شديد با داعش كه خطوط دفاعي‌اش شكسته شده، به مرزهاي عراق و سوريه مي‌رسند. حشد شعبي عراق روز گذشته روستاي الميدار در غرب موصل از توابع شهر القحطانيه را آزاد كرد. همچنين جبار المعموري، يكي از رهبران حشد شعبي گفت: داعش چندين تن آرشيو دفاتر اصلي خود از جمله الحسبه و الامينه را در ميادين نزديك به مناطق مسكوني به آتش كشيد.

هشدار ائتلاف امريكا به ارتش سوريه درباره نزديك شدن به «التنف»

ائتلاف امريكايي ضد داعش اطلاعيه‌هايي در نزديكي گذرگاه مرزي «التنف» پخش كرد. در اين اطلاعيه‌ها ضمن هشدار به ارتش سوريه در خصوص نزديك شدن به اين گذرگاه، آمده است: «هر گونه تحركي به سمت التنف خصمانه است و از نيروهاي‌مان حمايت خواهيم كرد.  وبگاه خبري عنب سوريه گزارش داد كه ائتلاف امريكا از نيروهاي سوري خواسته كه به نقطه ايست و بازرسي «ظاظا» عقب‌نشيني كنند؛ چرا كه به ادعاي اين ائتلاف، نيروهاي آنان در ضمن منطقه امني حضور دارند كه ائتلاف آن را پوشش مي‌دهد. «البراء فارس» سخنگوي گروه تروريستي «جيش مغاوير الثوره» در اين زمينه گفت كه اين اطلاعيه‌ها در منطقه‌هاي «تل شحمي، جليغم و ظاظا» پخش شده است. در حال حاضر ارتش سوريه در فاصله 27 كيلومتري منطقه التنف يعني ايست و بازرسي «الزرقاي» قرار دارند. «مهند الطلاع» سركرده جيش المغاوير قبلا گفته بود كه اين گروه در التنف حضور دارند و در تلاش هستند كه مانع از پيشروي ارتش سوريه به سمت مرزهاي عراق شوند. ارتش سوريه در تلاش است راه ارتباطي دمشق و بغداد را از سمت سوريه به دست گيرد تا از اين طريق بتواند اعزام كمك‌هاي نظامي از راه زميني را تضمين كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون