• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3837 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير

رييس كل بيمه مركزي اعلام كرد

ضريب نفوذ بيمه به 2/2 درصد رسيد

رييس كل بيمه مركزي، ضمن ابراز اميدواري نسبت به آينده صنعت بيمه اجراي سه وظيفه حاكميتي درقانون بيمه مركزي، يعني وظيفه حمايتي، هدايتي و نظارتي را اولويت اصلي دانست.  
عبدالناصر همتي، گفت: صنعت بيمه در اين مدت پيشرفت‌هاي خوبي داشته و الان نسبت به ساير بازارهاي مالي در وضعيت خوبي قرار دارد. شايد بيمه مركزي و شوراي عالي بيمه هنوز از تمام ظرفيت‌هاي خود استفاده نكرده‌اند اما ساماندهي بازار بيمه درطول ۴۶سال گذشته به تدريج اهميت اين نهاد مهم حاكميتي را آشكارساخت و امروز نقش مهمي درصنعت بيمه ايفا مي‌كند.  رييس كل بيمه مركزي افزود: ما در تلاشيم در شرايط آرام تصميمات بهينه بگيريم و نگذاريم تصميمات عجولانه دوباره صنعت بيمه را دچار تنش كند اما بايد به اين نكته هم توجه داشت كه اگر در شرايط ايده‌آل قرار داشتيم، مي‌توانستيم بهتر عمل كنيم اما صنعت بيمه هم متاثر از شرايط محيطي اقتصادي كشور است.  
وي تصريح كرد: ما بايد شرايط را به سمتي ببريم كه هر سه بعد وظايف حاكميتي يعني حمايت، هدايت و نظارت را اجرا كنيم چرا كه من به آينده صنعت بيمه اعتماد دارم و با مديران خوبي كه دارد ايمان دارم در كوتاه‌ترين زمان ممكن به وضعيت مطلوب مي‌رسد كمااينكه پرداخت خسارت حوادث متعدد اخير خود نشانگر توانايي صنعت بيمه بود.  
همتي با اشاره به لزوم تعريف صحيح از نقش‌هاي اركان صنعت بيمه گفت: بيمه مركزي با تصويب آيين‌نامه حاكميت شركتي سعي در اجراي خود كنترلي در شركت‌هاي بيمه را دارد و مي‌خواهد از رعايت حقوق ذي‌نفعان خصوصا بيمه‌گذاران و سهامداران جزو مطمئن باشد و تمايلي به دخالت در امور شركت‌ها ندارد و سنديكاي بيمه‌گران و انجمن حرفه‌اي صنعت بيمه مي‌توانند با دفاع از حوزه صنفي خود وكنترل‌هاي لازم و تقويت رقابت سازنده و غيرمكارانه در اين حوزه به ما كمك كنند اما طبق قانون نظارت حاكميتي فقط بر عهده بيمه مركزي است و قابل واگذاري نيست.  
وي خاطرنشان كرد: با علم به شرايط اقتصادي موجود و مشكلات شركت‌هاي بيمه، تمام قد از آنها دفاع و حمايت مي‌كنم اما اعضاي هيات‌مديره شركت‌هاي بيمه نيز بايد حساسيت بيشتري داشته باشند و باتوجه به منافع شركت تصميم‌گيري كنند و مديران شركت را از ارايه نرخ‌هاي غيرفني منع كنند.

 

يك فعال حوزه صنايع غذايي:
نخستين محموله صادراتي تخم مرغ راهي قطر شد

مديرعامل اتحاديه مرغ تخم‌گذار ميهن گفت: نخستين محموله تخم مرغ صادراتي روز گذشته راهي قطر شد.
رضا تركاشوند در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در دو هفته اخير پس از تحريم‌هاي يك‌جانبه عربستان و امارات كه بيشترين حجم كالاي مورد نياز را به قطر ارسال مي‌كردند، ايران آمادگي خود را براي ارسال مواد غذايي به قطر اعلام كرد.
وي افزود: از آنجايي كه پروتكل دامپزشكي مشترك بين دو كشور وجود نداشت با هماهنگي معاونت بازرگاني وزارت جهاد كشاورزي و سازمان دامپزشكي كشور كارها پيگيري شده و روز گذشته دو كانتينر تخم‌مرغ به قطر ارسال شد.
به گفته تركاشوند با ارسال نخستين محموله روند صادرات تخم‌مرغ به قطر آغاز شده و اميدواريم اين موضوع تداوم داشته باشد.
به گزارش خبرنگار فارس، پيش از اين نيز اقلامي مانند گوشت قرمز، ميوه و سبزيجات نيز راهي بازار قطر شده بود.
قطر سالانه 6 ميليون دلار انواع مواد غذايي را وارد مي‌كند كه پيش از اين از طريق مصر، عربستان و امارات تامين مي‌شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون