• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3845 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۳ تير

26 روز پس از عمليات تروريستي در پارلمان

رييس مجلس اقدامات لازم براي ارتقاي امنيت داخلي مجلس را ابلاغ كرد

گروه سياسي| پس از حادثه تروريستي 17 خرداد ماه در مجلس حرف و حديث درباره امنيت بهارستان زياد به ميان آمد، تا جايي كه بنا شد فكري به حال ارتقاي امنيتي خانه ملت شود. در اين ميان اما دغدغه ديگري نيز مطرح شد و آن محدود شدن حضور مردم در خانه خود و ديدار با نمايندگان‌شان است. ساختمان مراجعات مردمي مجلس هميشه شاهد حضور مردم از همه شهرها براي ديدار با نمايندگان‌شان است و البته جايي براي برگزاري تجمعات قانوني مردمي كه مي‌خواهند صداي خود را به وكلاي ملت برسانند. اتفاقي كه البته پس از حادثه تروريستي مجلس متوقف شده است. اكنون رييس كميسيون امنيت ملي مجلس خبر از تهيه طرحي از سوي سپاه پاسداران به منظور ارتقاي سطح امنيتي ساختمان پارلمان داده است و در اين خصوص مي‌گويد: قصد داريم فضا را به گونه‌اي مديريت كنيم كه هم امكان انتقال و طرح مطالبات و خواسته‌هاي مردم به نمايندگان فراهم شود و هم معضل احتمالي امنيتي به وجود نيايد. علاءالدين بروجردي در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به حمله تروريستي داعش به مجلس شوراي اسلامي و حرم مطهر حضرت امام خميني (ره) اعلام كرد: سپاه پاسداران طرحي را تدوين كرده كه طرحي بسيار جامع و خوب است و تقديم رياست مجلس شوراي اسلامي شده كه بر اساس آن، تمهيدات حفاظتي افزايش پيدا خواهد كرد. او در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است افزايش پوشش و تمهيدات امنيتي و حفاظتي مجلس مانع از برگزاري تجمعات قانوني مردم مقابل مجلس شده و در مسير دسترسي مراجعه‌كنندگان به نمايندگان و خانه ملت اخلال ايجاد كند، گفت: قطعا براي اين مساله نيز تدابيري انديشيده خواهد شد كه جايگاهي ويژه براي تجمع مقابل مجلس داشته باشيم. رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در توضيح علت ممانعت از برگزاري تجمع روز گذشته سپرده‌گذاران موسسه‌هاي مالي «كاسپين» و «آرمان» و عدم برگزاري تجمعات قانوني مردم پس از حمله تروريستي اخير اعلام كرد: قصد داريم با درنظر گرفتن تمهيدات لازم، فضا را به گونه‌اي مديريت كنيم كه هم امكان انتقال و طرح مطالبات و خواسته‌هاي مردم به نمايندگان فراهم شود و هم معضل احتمالي امنيتي به وجود نيايد.
علت لغو موقت مراجعات مردمي به دفتر نمايندگان مجلس
بهارستان تلاش دارد تا مشكلات در اين زمينه را حل و فصل كند چرا كه مجلس با ساير نهادهاي نظام متفاوت است و تنها نهادي است كه در ارتباط مستقيم با مردم است. در همين زمينه بهروز نعمتي با اشاره به آخرين اقدامات انجام شده براي ملاقات عمومي در ساختمان مراجعات مردمي نمايندگان مجلس، مي‌گويد: طبق روال هميشگي ملاقات‌ مردم و مراجعات در ساختمان مربوطه انجام مي‌شود و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد. به گزارش تسنيم، نعمتي در تشريح علت لغو مراجعه مردمي به دفتر نمايندگان مجلس در روز يكشنبه 11 تير، اظهار داشت: لغو مراجعات مردمي و حضور مردم در دفتر نمايندگان مجلس در روز يكشنبه موقتي و به دليل اين بود كه در طبقه هفتم ساختمان دفاتر نمايندگان بايد امكاناتي براي ملاقات مردمي فراهم مي‌شد و در حال حاضر نيز مشغول فراهم كردن اين امكانات هستيم. سخنگوي هيات‌رييسه مجلس تصريح كرد: ملاقات مردمي نمايندگان مجلس از امروز سه‌شنبه در دفتر آنها انجام مي‌شود و هيچ مشكلي در اين زمينه وجود ندارد. نعمتي با بيان اينكه مجلس خانه ملت است و ملاقات‌‌ با نمايندگان از فردا طبق روال انجام مي‌شود، خاطرنشان كرد: اميدواريم مسائل تروريستي گذشته تكرار نشود و تمهيدات لازم در اين باره نيز انديشيده شده است.
لاريجاني دستور ارتقاي امنيت مجلس را ابلاغ كرد
در اين ميان رييس كميته امنيت داخلي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خبر داد كه رييس مجلس گزارش كميسيون امنيت ملي درباره اقدامات لازم براي ارتقاي امنيت داخلي مجلس را به مسوولان در رده‌هاي امنيتي مختلف ابلاغ كرده است. به گزارش ايسنا، ولي‌الله نانواكناري در توضيح آخرين اقدامات مجلس براي ارتقاي امنيت مجلس بعد از حادثه تروريستي گفت: بعد از حادثه تروريستي، رييس مجلس به كميسيون امنيت ملي ماموريت تهيه گزارشي براي راهكارهاي ارتقاي امنيت داخلي را داد. در همين راستا نيز كميسيون جلساتي با حضور مسوولان در رده‌هاي امنيتي سپاه، ناجا و وزارت اطلاعات برگزار و جمع‌بندي نظرات آنها را به رييس مجلس ارايه كرد. او افزود: اين گزارش را رييس مجلس به مسوولان در رده‌هاي مختلف ابلاغ كرد تا اقدامات مربوطه انجام شود. قرار است براساس اين گزارش مسوولان امنيتي طرح‌هاي خود را براي ارتقاي امنيت مجلس ارايه دهند تا اقدامات لازم ناظر به آن انجام شود. نانوا كناري گفت كه در حال حاضر اين كار از كميسيون امنيت ملي منفك شده است و هيات رييسه ماموريت انجام اين اقدامات را دارد. هرگونه اقدام فعلي و تغيير و تحولات در مجلس تا زمان اجراي دستورات امنيتي موقتي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون