• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3845 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۳ تير

زنگنه در پاسخ به «اعتماد»: امكان مذاكره با شركت‌هاي نفتي امريكايي وجود دارد

حدود 10 سال پيش هاليبرتون كه بزرگ‌ترين شركت خدمات نفتي جهان محسوب مي‌شود، همكاري محدودي با شركت كيش اويل در توسعه فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي داشت. اين شركت البته اين همكاري را از طريق بازوي بريتانيايي خود در ايران داشت كه به دنبال تشديد تحريم‌هاي بين‌المللي از ايران رفت. پس از توافق هسته‌اي موسوم به برجام خبرهايي از رايزني‌هاي اين شركت براي حضور در ايران به گوش رسيد كه با روي كار آمدن ترامپ به نظر مي‌رسد همه‌چيز متوقف شده است.
با اين حال در حاشيه امضاي قرارداد توتال، خبرنگار اعتماد از وزير نفت، در رابطه با ابراز تمايل اين شركت براي سرمايه‌گذاري در ايران پرسيد كه بيژن زنگنه در پاسخ گفت: «ما تاكنون مذاكره‌اي با اين شركت نداشته‌ايم. البته سال گذشته گويا بحث‌هايي ميان اين شركت و مناطق نفت‌خيز برگزار شد ولي از نتايج آن چندان خبري نيست. درنتيجه تاكنون نه پيشنهادي براي مذاكره با اين شركت داشتيم و نه فعلا برنامه‌اي داريم.» او البته در ادامه تاكيد كرد كه مشكلي براي ورود شركت‌هاي نفتي امريكايي به ايران وجود ندارد و مسائلي كه در اين ميان هست ناشي از سياستگذاري‌هاي دولت ايالات متحده است و نه جمهوري اسلامي ايران.
زنگنه در بخشي ديگر از نشست خبري خود در رابطه با اظهارات علي‌رضا زاكاني كه خواسته بود همه در مقابل قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبي آتش به اختيار باشند، گفت: «به هر حال ما كار خود را مي‌كنيم و آنها هم حرف‌هاي خود را مي‌زنند و سرانجام هر كس ثواب كارش را مي‌برد. به هر حال خوشحالم از اينكه در كشور فضايي وجود دارد كه همه امكان اظهارنظر دارند. اين عزيزان ما را خائن معرفي كردند و در كارزار انتخاباتي تمام تلاش خود را به كار بردند اما راي مردم چيز ديگري بود و ما هم براساس همين راي راه خود را پيدا مي‌كنيم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون