• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3845 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۳ تير

پاسخ پيروز حناچي و معصومه ابتكار به پيشنهاد تصدي پست شهرداري

ايلنا | پيروز حناچي و معصومه ابتكار به گمانه‌زني‌ها درباره كانديداتوري‌شان براي تصدي پست شهرداري تهران پاسخ دادند. مقرر شده است؛ روز چهاردهم تير همين چهارشنبه‌ پيش‌رو، هر كدام از اعضاي شوراي پنجم سه كانديدا براي سمت شهرداري تهران معرفي كنند. در خبرگزاري‌ها، توييتر و تلگرام اسم است كه مطرح مي‌شود و در اين بين نام معصومه ابتكار و پيروز حناچي هم شنيده مي‌شود كه روز گذشته آنها به اين موضوع واكنش نشان دادند.
معصومه ابتكار: به دليل مشغله زياد نمي‌توانم پيشنهاد شهرداري تهران را بپذيرم. شهربانواماني، عضو شوراي پنجم و مشاور رييس سازمان حفاظت محيط زيست در امور زنان و خانواده اعلام كرد كه سمت شهرداري تهران به معصومه ابتكار پيشنهاد شده است، اما او به علت مشغوليات زياد در سمت فعلي خود، اين پيشنهاد را نپذيرفته است. شهربانو اماني، منتخب مردم در شوراي پنجم در ادامه سخنانش تصريح كرد: با توجه به شرايط موجود و سخت در تهران، تنها شخصي مي‌تواند سمت شهرداري را به عهده بگيرد كه در سطوح بالاي مديريتي كار كرده باشد. با آنكه زنان در سطوح مياني مديريت، كارنامه موفقي از خود به جاي گذاشتند، اما به دلايل پنهان و آشكار از درخشش در سطوح بالاي مديريتي باز مانده‌اند. البته معصومه ابتكار يكي از زناني است كه در عرصه‌هاي محيط زيست، شوراي شهر و دانشگاه كارنامه درخشاني از خود به جاي گذاشته است.
اين عضو شوراي شهر با تاكيد بر اينكه ابتكار يكي از قابل قبول‌ترين گزينه‌هاي شهرداري تهران بود، افزود: به دليل دغدغه‌هاي جدي در حوزه محيط زيست، ابتكار پيشنهاد فراكسيون زنان شوراي شهر را جهت داوطلب شدن براي نشستن بر كرسي شهردار تهران نپذيرفت.
پيروز حناچي: براي پذيرفتن تصدي شهرداري تهران تلاشي نمي‌كنم. پيروز حناچي، دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران، يكي از گزينه‌هاي شهرداري تهران است كه نامش اين روزها شنيده مي‌شود. او در گفت‌وگو با ايلنا پاسخ روشني در اين مورد كه به او پيشنهادي شده است يا خير نداد و گفت: شهرداري تهران اكنون در شرايط خوبي قرار ندارد، هركس هم كه اين سمت را به عهده بگيرد به نوعي با آبروي خود بازي مي‌كند. شهرداري در حال حاضر در شرايط عادي قرار ندارد و به همين علت براي پذيرفتن اين مسووليت تلاشي نمي‌كنم. معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه در حال حاضر شهردار تهران شدن مانند ورود به يك فضاي تاريك و بسته است، تصريح كرد: مي‌دانيد كه در شهرداري تهران اتفاقات ناخوشايندي رخ داده، اما كمتر كسي از واقعيت ماجرا خبر دارد و شهردار تهران شدن در عين حال كه فرصتي براي خدمت است، در شرايط حاضر بسيار مبهم است.
او در پاسخ به اين سوال كه بالاخره به او پيشنهادي براي پذيرفتن سمت شهردار تهران شده است يا نه سكوت كرد و در پاسخ به احتمال مطرح شدن نام وزير فعلي راه و شهرسازي به عنوان يكي از گزينه‌ها گفت: از جمله كساني كه مي‌تواند در اين شرايط از پس مسووليت تهران برآيد، عباس آخوندي، وزير فعلي راه و شهرسازي است. حناچي در حالي كه معتقد است  شرايط تغيير خواهد كرد، عباس آخوندي را گزينه مناسبي براي شهرداري تهران مي‌داند. دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران در دفاع خود از آخوندي اضافه كرد: آخوندي كسي است كه مي‌تواند به راحتي با دولت تعامل كند، علاوه بر اينكه ديدي واضح و روشن به مسائل شهري دارد. خيلي از كساني كه مطرح مي‌شوند در بهترين حالت با ديدگاه قبلي شهر را اداره خواهند كرد و من اعتقاد راسخ دارم كه رويكرد موجود در اداره امور شهر بايد تغيير كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون