• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3845 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۳ تير

مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران:

مراكز ويژه بهبود اعتياد دانش‌آموزان لازم است


ايسنا| مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران توضيحاتي را در مورد مراكز بهبود شهرداري تهران ارايه كرد. مهندس قديمي ضمن تشريح مراكز و طرح‌هاي اين سازمان گفت: سازمان خدمات اجتماعي كه زيرنظر شهرداري تهران فعاليت مي‌كند، داراي ۷۷ مركز است كه با ظرفيت ۱۳ هزار نفر به صورت شبانه‌روزي خدمات ارايه مي‌كند. وي افزود: سال گذشته نخستين بار بود كه حتي يك مورد فوتي كارتن خواب بر اثر سرمازدگي ثبت نشد و اين در حالي است كه در سنوات گذشته تا روزي ۱۵ الي ۱۶ نفر آمار فوتي در زماني كه دماي هوا منفي بود، گزارش شده است؛ اما اين در حالي است كه سال ۹۵ با اقدامات ابتكاري همچون استقرار ۱۵۰ اتوبوس سيار، اين آمار به صفر رسيد. وي همچنين با بيان اينكه ۲۴ مركز بهاران با ظرفيت ۲۵۰۰ نفر در مناطق ۲۲ گانه تهران داير شد، گفت: در مرحله اول ۱۶۷۰ نفر پذيرش شدند كه ۴۳۰ نفر از آنها به آغوش گرم خانواده بازگشتند كه البته برخي مي‌گويند اين تعداد كم است، اما در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي بازگشت ۳۵ درصد از معتادان به كانون خانواده يك كار ويژه است.
او گفت شهرداري تهران ۱۰ پايگاه خدمات اجتماعي در منطقه فرحزاد، ترمينال غرب، راه آهن، هرندي، پياده راه ۱۷ شهريور، محله اتابك، ترمينال جنوب، حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) و بهشت‌زهرا داير كرده است كه مددكار خانم و آقا و همچنين روانشناس در اين پايگاه‌هاي خدمات اجتماعي فعاليت دارند و با گشت‌زني در اين محلات ذكر شده، نسبت به شناسايي افراد آسيب‌ديده و آسيب‌پذير اقدام مي‌كنيم؛ به گونه‌اي كه اين مددكاران در گشت‌زني‌هاي خود در پايانه‌ها نسبت به شناسايي دختران و پسران فراري همچنين در راه ماندگان و افراد بزهكار اقدام كرده و بر اساس شرايط‌شان آنها را به خانواده بازپيوند داده يا به بهزيستي معرفي مي‌كند و اين در حالي است كه سال گذشته در يكي از پايانه‌ها ۶۰۰ دختر فراري شناسايي شد. قديمي در ادامه درباره لايحه نظامنامه مسووليت‌هاي اجتماعي گفت: اين يك لايحه مهم است كه خوشبختانه با اكثريت آرا به تصويب رسيد و از اين پس سازمان‌ها و پيمانكارها در قبال فعاليت‌هاي خود، مسووليت اجتماعي مي‌پذيرند و اميدواريم روزي اين لايحه در مجلس به تصويب رسيده و به صورت يك قانون ابلاغ شود. قديمي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر سرانجام راه‌اندازي مركز نگهداري مادران معتاد به همراه فرزندان‌شان، گفت: اين مركز براي نگهداري مادران معتادي است كه نمي‌توانند فرزندشان را رها كنند و از سوي ديگر زنان معتاد باردار نيز در اين مركز نگهداري مي‌شوند كه سه ساختمان در بوستان‌ها به بهزيستي معرفي شده تا آنها را براي نگهداري مادران و كودكان آماده كنند كه يكي از اين مراكز در منطقه ۲۲ راه‌اندازي شده است.
قديمي در ادامه با بيان اينكه بايد يك مركز پرتو يا بهبودي ويژه دانش‌آموزان و دانشجويان معتاد ايجاد شود، گفت: همين جا اعلام خطر مي‌كنيم كه سن ابتلاي دانش‌آموزان و دانشجويان به اعتياد كاهش يافته و بايد اين افراد داراي مراكز خاص شوند. براي همين به آموزش و پرورش اعلام كرديم كه آمادگي همكاري براي احداث مراكزي براي بازپروري دانش‌آموزان را داريم. ولي با اين حال هنوز آموزش و پرورش پاسخ قطعي به ما نداده است. وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه شهرداري تهران هيچ ابزاري براي جمع‌آوري كودكان متكدي زير ۱۸ سال ندارد، گفت: ما براي مردان و زنان بالاي ۱۸ سال كه اقدام به تكدي‌گري مي‌كنند سامان‌سرا راه‌اندازي و بر اساس احكام قضايي سه تا شش ماه آنها را نگهداري كرده يا آنها را به شهرهاي‌شان بازمي‌گردانيم اما در مورد جمع‌آوري كودكان، ابزار و دستوري نداريم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون